Controles Zwitserland

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tpas
Berichten: 186
Lid geworden op: wo 29 okt 2008, 19:33

Controles Zwitserland



Bericht door tpas »

Tipje voor de reizigers door Zwitserland: vandaag stonden ze 30 km voor Basel te controleren op het gewicht van campers, caravans en aanhangers, iedereen werd van de weg gehaald en gewogen.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22716
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Controles Zwitseland



Bericht door PaulBng »

30km voor Basel....
In Frankrijk, Duitsland of Zwitserland zelf?
Gebruikersavatar
tpas
Berichten: 186
Lid geworden op: wo 29 okt 2008, 19:33

Re: Controles Zwitseland



Bericht door tpas »

Zwitserland zelf.
Gebruikersavatar
vmax
Berichten: 5176
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 21:16
Locatie: oant grutste natoergebied fan nederlân

Re: Controles Zwitserland



Bericht door vmax »

goede zaak en een ieder die te zwaar is een vette bekeuring
Hymer B694 Fiat 2.8 IDTD bj 2000

wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid

voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/

en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Controles Zwitserland



Bericht door Aloys »

Dat is heel vriendelijk van je vmax, bedankt!

In feite kun je dit soort controles natuurlijk overal verwachten, maar het zijn, denk ik, maar speldeprikjes.
Zo ben ik iedere keer weer een beetje nerveus wanneer ik de Noorse grens passeer met meerdere doosjes
rode en witte wijn van 3 liter, flessen rosé, flesje whisky, wat likeurtjes voor bij de koffie etc. Het is na 10
jaar toch elke keer weer een opluchting wanneer daar helemaal niemand staat! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
vmax
Berichten: 5176
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 21:16
Locatie: oant grutste natoergebied fan nederlân

Re: Controles Zwitserland



Bericht door vmax »

dan ben ik nog vriendelijk ja, je kan het toch niet anders aanpakken dan de mensen hierdoor bewust maken.
kijk in het vrachtvervoer heb je meteen een economisch delict aan je broek wat zoveel kost plus afladen , en nou gaan we zeggen ja maar... vracht.... is anders nee niks anders je bent te zwaar klaar.
men weet zelf wel dat ze te zwaar zijn en maar zeggen, huh te zwaar?? ja me neus, struisvogels...kop..zand...
Hymer B694 Fiat 2.8 IDTD bj 2000

wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid

voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/

en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
Gebruikersavatar
Ruud Sint
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 29 sep 2003, 18:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Controles Zwitserland



Bericht door Ruud Sint »

Je hebt natuurlijk zonder meer gelijk, vmax maar toch plaats ik een opmerking.

Ik heb de camper van mij tweedehands gekocht en hij was toen geschikt voor b rijbewijs. Ik wilde meer en heb de TMM laten opvragen. Deze was 4500 kg. Ik ben toen bij de RDW op gaan vragen wat ik moest doen voor een keuring. Ze hebben toen de camper gecontroleerd en bevonden dat volgens fabrieksopgave de camper inderdaad geschikt moest zijn voor 4500 kg maar ik moest wel een schriftelijke verklaring van de fabriek hebben dat deze geen bezwaar hadden tegen de aanpassing op het kentekenbewijs en dan is dat (te zwaar) laden van de camper ineens een bureaucratisch gebeuren geworden en geen technische.



- Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Vivere Incipimus Viso Abrahamo

Ruud
Honda SH300i ABS en
Hobby 2006 - FordT650 FSC Excellent Erle
max-load 4500 kg+
Walltrailer (ongeremd) max-load 750 kg
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Controles Zwitserland



Bericht door Cee Pee »

Met datzelfde bureaucratische gedoe zit ik ook, exact hetzelfde chassis rijd ook rond op 3.850 kilo maar Fiat geeft geen verklaring en Adria werkt ook niet mee.

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
cargo
Berichten: 451
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 23:24
Locatie: Lommel (B)

Re: Controles Zwitserland



Bericht door cargo »

Aloys schreef:Dat is heel vriendelijk van je vmax, bedankt!

In feite kun je dit soort controles natuurlijk overal verwachten, maar het zijn, denk ik, maar speldeprikjes.
Zo ben ik iedere keer weer een beetje nerveus wanneer ik de Noorse grens passeer met meerdere doosjes
rode en witte wijn van 3 liter, flessen rosé, flesje whisky, wat likeurtjes voor bij de koffie etc. Het is na 10
jaar toch elke keer weer een opluchting wanneer daar helemaal niemand staat! :D

Ook wij kennen dat gevoel elke keer weer blij als we het op hebben :-B maar vrienden van ons kwamen via Zweden Noorwegen binnen en zo'n 50km na de grens werden ze door de douane in de kant gezet en jawel, betalen. Ook dat kan dus.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Controles Zwitserland



Bericht door durisotti »

Aloys schreef:Dat is heel vriendelijk van je vmax, bedankt!

In feite kun je dit soort controles natuurlijk overal verwachten, maar het zijn, denk ik, maar speldeprikjes.
Zo ben ik iedere keer weer een beetje nerveus wanneer ik de Noorse grens passeer met meerdere doosjes
rode en witte wijn van 3 liter, flessen rosé, flesje whisky, wat likeurtjes voor bij de koffie etc. Het is na 10
jaar toch elke keer weer een opluchting wanneer daar helemaal niemand staat! :D
Het is te hopen dat je dan wel flink lang in Noorwegen blijft ! :-B :-B
Gebruikersavatar
toine-s
Berichten: 788
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 6:51
Locatie: Waalre

Re: Controles Zwitserland



Bericht door toine-s »

Ruud Sint schreef:Je hebt natuurlijk zonder meer gelijk, vmax maar toch plaats ik een opmerking.

Ik heb de camper van mij tweedehands gekocht en hij was toen geschikt voor b rijbewijs. Ik wilde meer en heb de TMM laten opvragen. Deze was 4500 kg. Ik ben toen bij de RDW op gaan vragen wat ik moest doen voor een keuring. Ze hebben toen de camper gecontroleerd en bevonden dat volgens fabrieksopgave de camper inderdaad geschikt moest zijn voor 4500 kg maar ik moest wel een schriftelijke verklaring van de fabriek hebben dat deze geen bezwaar hadden tegen de aanpassing op het kentekenbewijs en dan is dat (te zwaar) laden van de camper ineens een bureaucratisch gebeuren geworden en geen technische.



- Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Precies.
Heb inmiddels c gehaald afgelopen vrijdag. Camper mag 4250kg. Kenteken nu 3500.
Dus als ik straks alles geregeld heb met rijbewijs en kenteken is er exact helemaal niets veiliger geworden.
Over de technisch max massa laden is natuurlijk weer wat anders maar ik vraag me af of een ambtenaartje dat onderscheid maakt
Blij met onze Phoenix op MAN chassis
Gebruikersavatar
Paul Willem
Berichten: 602
Lid geworden op: di 06 mar 2012, 18:05
Locatie: Amsterdam

Re: Controles Zwitserland



Bericht door Paul Willem »

vmax schreef:dan ben ik nog vriendelijk ja, je kan het toch niet anders aanpakken dan de mensen hierdoor bewust maken.
kijk in het vrachtvervoer heb je meteen een economisch delict aan je broek wat zoveel kost plus afladen , en nou gaan we zeggen ja maar... vracht.... is anders nee niks anders je bent te zwaar klaar.
men weet zelf wel dat ze te zwaar zijn en maar zeggen, huh te zwaar?? ja me neus, struisvogels...kop..zand...

Zo vriendelijk klinkt het niet en in je tekst zien het er ook niet vriendelijk uit.
Ben het wel met je eens dat te zwaar te zwaar is, maar je zou het wel iets vriendelijke kunnen zeggen.
Met vriendelijke groet,

Paul.
Adria Coral S680 SP

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Controles Zwitserland



Bericht door Kroppie »

zoiets vriendelijk zeggen is meestal niet duidelijk genoeg ,gewoon zorgen dat je niet te zwaar bent dan hoef je die controles niet te vrezen .
ben het met Vmax eens,en gezien een hoop reakties op gewichtvraagstukken is ie m.i. nog erg vriendelijk.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie