route naar Verona (talie)

Veraboom
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 14 apr 2019, 22:33

route naar Verona (talie)



Bericht door Veraboom »

Wij vertrekken in het weekend van 10 juli met onze 7 mtr lange camper naar Italie. We hebben de camper sinds een half jaar en alleen rij ervaring in Nederland en Sauerland. We willen via de Fernpass-Imst-Nauders-Reschen naar Meran. Eigenlijk willen we Munchen-Innsbruck vermijden omdat het ons erg druk op de weg lijkt (al rijden we dat stuk op zondag) en een minder mooie route.
Is deze route voor onervaren camperaars te rijden, of adviseren jullie een andere makkelijke en leuke route?
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: route naar Verona (talie)



Bericht door Gino608D »

Die twee passen die je wil gaan rijden stellen niet zo heel veel voor. Er gaat ook gewoon vrachtverkeer overheen. Ik zou me er niet druk om maken. Wij hebben in mei deze route nog gereden.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Veraboom
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 14 apr 2019, 22:33

Re: route naar Verona (talie)



Bericht door Veraboom »

Bedankt, alleen ik mag toch hopen dat die vrachtauto’s wel ervaring hebben met rijden in de bergen.
En de route Garmisch-Partenkirchen via de Scharnitz pass, heb je daar ook ervaring mee?
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: route naar Verona (talie)



Bericht door MonRoe »

Ik zou ook even kijken of dit "sluip"wegen zijn, Oostenrijk gaat namelijk controleren in de weekenden op sluip verkeer, verkeer dat de drukte en de tol mijd.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: route naar Verona (talie)



Bericht door Gino608D »

Veraboom schreef:
zo 30 jun 2019, 22:57
Bedankt, alleen ik mag toch hopen dat die vrachtauto’s wel ervaring hebben met rijden in de bergen.
En de route Garmisch-Partenkirchen via de Scharnitz pass, heb je daar ook ervaring mee?
Ik heb die pas wel eens gereden, maar ik kan me er niks meer van herinneren. Die twee passen (Fern en Reschen) zijn echt geen probleem. Heb je met die passen al moeite dan kun je beter je camper verkopen is mijn mening.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: route naar Verona (talie)



Bericht door Jan en Simonne »

:shock:

Dat je iets kán zeggen, betekent dat ook dat je het móet zeggen?

TS is een beginnend camperaar, net zoals wij hier dat ook ooit allemaal een keer geweest zijn.
Dan is er niet zoiets als te veel info.
Als je zonder verder te informeren ergens aan begint en je komt problemen tegen, die vermijdbaar waren, lijkt me dat ook heel vervelend.

Ik kan verder niet helpen, ik ken de situatie daar niet.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
hymer66
Berichten: 176
Lid geworden op: wo 25 okt 2017, 17:01

Re: route naar Verona (talie)



Bericht door hymer66 »

Deze 2 passen zijn schitterend om te doen.
Let wel op de Fernpass ga je in bij Reutte, hier zijn in een weekend in juli de Ritterspiele, er zijn dan lange files.
De pas slingert rustig en de meeste rijden rustig, heb je pech en een tractor voor je, dan gaat het echt rustig.
De Reschenpass is eerst een flinke klim naar Nauders, weg is breed met vangrail.
Na Nauders is het " glooiend", wij vinden heel relaxed rijden met mooie dorpjes en uitzichten. Helaas geldt hier ook weer, een tractor voor je :| . En er zijn er hier heel veel, kleine tractortjes en veel appels.
Vell plezier 8-) .
Groet Hymer66.
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: route naar Verona (talie)



Bericht door Gino608D »

Jan en Simonne schreef:
ma 01 jul 2019, 8:54
:shock:

Dat je iets kán zeggen, betekent dat ook dat je het móet zeggen?

Het is bedoeld om mijn woorden wat meer kracht bij te zetten. Niet letterlijk oppakken. Ik ben van mening dat iedereen met een rijbewijs die passen moet kunnen rijden. Ze hebben ook in het Sauerland gereden, dan moet dit ook wel lukken.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: route naar Verona (talie)



Bericht door hathi »

Ik zou even checken,maar de Reschen is volgens mij verboden voor Campers boven de 3500 kg
Hans
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: route naar Verona (talie)



Bericht door Gino608D »

Dat is niet juist. Mijn camper van 4500 kg mag er gewoon overheen. Er gaan zelfs vrachtwagens over.

De Reschenpas is de naam pas haast niet waardig. Het is dat het een hoogste punt heeft en dat er een bord staat, maar anders had je het nog niet in de gaten.

De Fernpas is dan nog iets meer een pas, maar dat valt ook reuze mee.
Laatst gewijzigd door Gino608D op ma 01 jul 2019, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: route naar Verona (talie)



Bericht door Jan en Simonne »

Gino608D schreef:
ma 01 jul 2019, 10:45
Jan en Simonne schreef:
ma 01 jul 2019, 8:54
:shock:

Dat je iets kán zeggen, betekent dat ook dat je het móet zeggen?

Het is bedoeld om mijn woorden wat meer kracht bij te zetten. Niet letterlijk oppakken. Ik ben van mening dat iedereen met een rijbewijs die passen moet kunnen rijden. Ze hebben ook in het Sauerland gereden, dan moet dit ook wel lukken.
Is gelukt dus. :P
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Veraboom
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 14 apr 2019, 22:33

Re: route naar Verona (talie)



Bericht door Veraboom »

Hoi , bedankt
Is het op zondag ook zo druk ( op de bergpassen?)
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: route naar Verona (talie)



Bericht door Jan en Simonne »

Wat ik soms doe, als ik meer wil weten over het stuk weg, dat we willen gaan rijden, is de route op Streetview rijden.
Dan zie je precies, hoe de weg er uit ziet.
In het geval van deze pas zie ik een mooie, brede weg, waar ook auto's met caravans rijden.
Dat is voor een camper dan heel goed te doen.

https://goo.gl/maps/oVwPptECbuxDP7cX9
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: route naar Verona (talie)



Bericht door TestCase »

En maak je niet druk over die Oostenrijkse controle, die geldt voor jou niet. Ze willen nl. wagens die een file op de autobahn willen vermijden, door een afrit te nemen, direkt weer terug de autobahn op sturen.
En ja op zondag kan het ook druk zijn. Is een tweebaans weg dus reken je niet rijk met een hoog gemiddelde. Vorig jaar gedaan was echt een eitje.

//Kees.


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie