Boete betwisten?

Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Boete betwisten?



Bericht door Kroppie »

ga je toch lekker die boete aanvechten.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Boete betwisten?



Bericht door Gino608D »

Je vraag was of je een boete kunt aanvechten omdat je geen Duits verstaat. Het lijkt me logisch dat je dat niet kan, want dan kan ik doen en laten wat ik wil op het moment dat ik de grens over ben. Dan heb je je antwoord toch?
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Re: Boete betwisten?



Bericht door jotr »

Aanvechten is misschien een te groot woord maar je kunt er wel een briefje aan wagen, lijkt mij. Als de situatie echt zo was als je beschrijft, dan lijkt het inderdaad onduidelijk dat je moet weten dat je links niet mag parkeren als er rechts een bord staat. Wij hebben ook wel eens een parkeerboete in Rotterdam kwijt gescholden gekregen, omdat er bij de desbetreffende inrit naar dat terrein geen bord stond, dat je er niet mocht parkeren en bij de inrit aan de andere kant wel.
Ook in Engeland hebben we wel eens met succes een brief geschreven, waarin we aangaven, dat er weliswaar een bord stond met verboden voor caravans maar dat wij een (kleine) camper waren en dat dat volgens ons geen caravan is maar een personenauto.
Ik zou dus een nette brief schrijven, waarin je aangeeft dat in de aangegeven situatie niet duidelijk was dat je er op het linkergedeelte niet mocht parkeren. Nee heb je, ja kun je krijgen. Je moet alleen een buurman of nichtje zoeken, die je kan helpen met de Duitse vertaling maar google Translate helpt ook al voor een deel. Succes.
Belgje
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 21:18

Re: Boete betwisten?



Bericht door Belgje »

Bedankt Jotr, daar heb ik wat aan.
Ik heb ze inderdaad een mailtje gestuurd.
Belgje
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 21:18

Re: Boete betwisten?



Bericht door Belgje »

Ze hebben mij een vaag antwoord gestuurd met foto's bij. Het witte bordje op de paal rechts is het parkeerverbod.... (nu ja, beperking tot 1u)
Zie je wat ik bedoel? Dit is toch helemaal niet duidelijk
gr196_240_1UAL602_20180522_122417-1.jpg
gr196_240_1UAL602_20180522_122417-1.jpg (99.76 KiB) 6917 keer bekeken
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Boete betwisten?



Bericht door Kroppie »

is door niemand te lezen denk ik ook niet door een oostenrijker, ik kan het ook niet lezen, hoewel ik redelijk goed ben in de duitse taal, maar hierbij ga ik aan mijn bril twijfelen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
integraal
Berichten: 121
Lid geworden op: za 20 sep 2008, 20:28

Re: Boete betwisten?



Bericht door integraal »

Een verkeersbord moet in de eerste plaats begrijpbaar zijn, ook voor anderstaligen. Dus daar heeft TS wel een punt. En dat geldt zeker voor de onderborden, die behoren ook voor andere ingezetenen van de Europese Unie duidelijkheid te verschaffen.

Het voorbeeld wat Dacdulf gaf, met een foto van een parkeerverbodszone: op het onderbord staat "gebührenpflichtig", dat zou ook met symbolen van geld (munten of papiergeld) weergegeven kunnen worden (wat je ook vaak in Europa tegenkomt). De tekst "Parkdauer 3std." zou duidelijker worden als er alleen zou staan: 0 - 3 h. (of eventueel met een klokje ervoor), met dezelfde h als op de onderste regel van het onderbord wèl gebruikt wordt.

Helaas zien we steeds meer veel onderborden met véél teksten, die vaak onbegrijpelijk zijn, of waarbij bij het langsrijden de tijd ontbreekt om te begrijpen wat de bedoeling is.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Boete betwisten?



Bericht door Dafluc »

Dacdulf, hijsleuk. Waar ken ik hem ook alweer van..
Afbeelding
Plaats reactie