Loiblpass tussen Oostenrijk en Slovenië

Plaats reactie
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Loiblpass tussen Oostenrijk en Slovenië



Bericht door Bohemia »

Vanwege uitzicht en het echt beleven van de bergen rijd ik graag passen in plaats van tunnels. Wij zitten nu in Kroatië en zijn op de heenweg in Zwitserland al over Grimsel, Furka en Simplonpassen gekomen. Prachtig!

Nu wil ik terug over Oostenrijk en zie op de kaart dat ik in plaats van de Karawankentunnel ook de Loiblpass kan nemen. Op de kaart zie ik dat er een oude pasweg is en daarnaast een nieuwere weg met een 1,5 km lange tunnel, volgens Wikipedia gebouwd door de nazi's en in de jaren zestig uitgebouwd.

Ik lees ook her en der, waaronder in een bijna tien jaar oud topic op het camperforum, dat de weg stukken van 20% heeft. Dat lijkt mij voor de camper toch wat te veel. Maar ik kom er niet uit of dat nu over de oude pasweg of de huidige weg gaat.

Wie weet meer of heeft hem met de camper (of auto) gereden?
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Loiblpass tussen Oostenrijk en Slovenië



Bericht door de Jonckheer »

De Wurzenpas is wat dat betreft beter, nergens meer dan 14%. Zie ook http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?p=447052
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: Loiblpass tussen Oostenrijk en Slovenië



Bericht door Bohemia »

Dank je dat is ook een goed idee
tvdsande
Berichten: 2269
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

Re: Loiblpass tussen Oostenrijk en Slovenië



Bericht door tvdsande »

De Loiblpass is goed te rijden met een camper,als je dit zou doen kan je beneden in Oostenrijk ook nog de Tscheppaschlucht bezoeken.
Wat de Wurzenpass betreft is geen 14 maar 18 % vanuit Slovenie.
Van Oostenrijk uit 21 %
Laatst gewijzigd door tvdsande op za 30 jul 2016, 21:26, 2 keer totaal gewijzigd.
jvd
Berichten: 208
Lid geworden op: di 18 aug 2009, 9:24
Locatie: zuidholland

Re: Loiblpass tussen Oostenrijk en Slovenië



Bericht door jvd »

De loiblpass vorig jaar gereden,is goed te doen hoor, er rijdt trouwens ook een lijnbus over.
en waar ik een bushalte zie,daar kan ik met de camper ook langs. :-B
grts jan
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Loiblpass tussen Oostenrijk en Slovenië



Bericht door Autocaravana »

De Loiblpas is een internationale route met E-nummer en voor allerlei verkeer geschikt.
De Würzenpas heb ik 25 jaar geleden gereden en er stonden meerdere sleepwagens klaar om voertuigen, die het niet haalden, naar boven te slepen... Dan weet je het wel.
Als je in die streek bent kun je veel beter over het Italiaanse Tarvisio rijden. Ietsje om, maar wel sneller.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
tvdsande
Berichten: 2269
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

Re: Loiblpass tussen Oostenrijk en Slovenië



Bericht door tvdsande »

Het gaat niet om sneller maar om mooier.
Plaats reactie