Malta Hochalmstraße

Plaats reactie
Jan en Petra
Berichten: 145
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 19:18
Locatie: noord-brabant

Malta Hochalmstraße



Bericht door Jan en Petra »

Wij gaan dit jaar naar Oostenrijk.Na een beetje op internet rond aan het kijken kwam ik uit op de
Malta-Hochalmstrasse.
Het lijkt me een schitterende route van 14,4 km tot de dam.
Wie heeft deze route ooit gereden met de camper en wat waren zijn/haar ervaringen.
Is deze route goed te doen met de camper.
Kom gerust eens in onze camper een babbeltje maken,vinden we gezellig
Gebruikersavatar
pschreur
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 28 sep 2013, 18:22
Locatie: Apeldoorn

Re: Malta Hochalmstraße



Bericht door pschreur »

Ik heb hem met de auto gereden, en wat ik mij herrinner is hij goed te doen. Alleen boven is het als je pech hebt erg druk en ik durf niet te zeggen of je dan je camper goed kwijt kunt.
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan.

LMC Liberty 6400sa
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Malta Hochalmstraße



Bericht door 't Busje »

Wij hebben het een keer in het voorseizoen (op zondag 4-7-2010) gedaan en dat was geen enkel probleem, noch de weg noch het parkeren. Een gratis rondleiding door de dam op de koop toe.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
SuzanneR1978
Berichten: 530
Lid geworden op: do 13 jun 2013, 13:57
Locatie: Emmeloord

Re: Malta Hochalmstraße



Bericht door SuzanneR1978 »

Het is een schitterende weg, het uitzicht en de dam zijn ook fantastisch. Je betaalt wel tol (€18) om naar boven te mogen. Als je langere tijd in Karintië wilt blijven, is de Karintiëkaart misschien iets, dan kun je veel dingen gratis bezoeken. Minimum is een week en kostte in 2013 €36 per volwassene. De Nockalmstrasse (€16) kan ik ook aanbevelen, dat is ook een doorgaande weg. Die hebben we een keer met de auto en een keer met de camper gereden. De uitzichten zijn heel mooi en leuke stopplekjes onderweg.
De weg naar de dam loopt dood.
Op het smalle gedeelte staan verkeerslichten, soms moet je wel 20 minuten wachten, maar dat is geen straf daar. Wij zijn er vorig jaar geweest, met de auto, dat dan weer wel.
De camping in Malta is ook goed, goed sanitair, loosmogelijkheden en een goed restaurant. Mocht je in de buurt willen overnachten ;-) Als je nog vragen hebt over die omgeving, kan ik kijken of ik kan helpen. Alvast veel plezier.
groetjes Suzanne
Plaats reactie