Pont Wischhafen - Glückstadt

gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Pont Wischhafen - Glückstadt



Bericht door gsm »

We gaan begin juni weer naar Zweden maar nu willen we via de pont Wischhafen gaan, iemand ervaring daar mee ?
En we willen via noord nederland naar Wischhafen en dan richting Flensburg, ook hier wat advies over graag :bow:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Pont Wischhafen - Glückstadt



Bericht door sleutel13 »

Ja wij vorig jaar met de auto. Ben nog nooit zo relaxed door duitsland heen gekomen :lol3: . Heb ongeveer 40min of zo in de file gestaan. Maar sta dat liever daar dan op de snelweg. Beetje rustig binnendoor toeren is goed voor de mens. Snelweg is stress :crazy: :lol:
ton en evelien
Berichten: 434
Lid geworden op: do 18 aug 2011, 11:46

Re: Pont Wischhafen - Glückstadt



Bericht door ton en evelien »

In gluckstad camperplaats aan de haven
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 877
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Pont Wischhafen - Glückstadt



Bericht door zwerf-busje »

Wij hebben het jaren geleden ook al eens gedaan, beviel inderdaad wel, onderweg naar Jutland.
Je mist de drukte om Hamburg, daar staat tegenover dat je een flink stuk binnendoor gaat ipv snelweg.

Ben het wel eens met sleutel13, zou het zo weer doen.
Groet Ruud
Gebruikersavatar
hsrscheper
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 25 mar 2009, 16:33
Locatie: Scherpenzeel (gld)

Re: Pont Wischhafen - Glückstadt



Bericht door hsrscheper »

Prima plan!! Mooie rit door nrd. Duitsland. Campings/camperplaatsen voldoende daar. Spaart de drukte rond Hamburg en was voor ons een relaxed begin van een Denemarken vakantie. Hierna was onze eerste stop het 'eiland ' Romo.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Pont Wischhafen - Glückstadt



Bericht door Jan en Simonne »

Ik weet niet hoe het nu is, maar een half jaar geleden waren er volop wegwerkzaamheden rond Hamburg.
Enorme files en vertragingen daar.
Het gevolg was, dat heel veel mensen de "binnendoor" route via de pont namen, waardoor het daar ook ontzettend druk was.
Niet echt ontspannend.
Geen idee, of dat nog zo is.
Het is op zich een heel leuke route, dat wel.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Ruttentuttels
Berichten: 3891
Lid geworden op: za 30 aug 2008, 21:01
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Pont Wischhafen - Glückstadt



Bericht door Ruttentuttels »

Wij hebben die pont ergens in afgelopen september genomen. Lange file voor de pont en hebben €20 betaald.
Groetjes van de Ruttentuttels
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Pont Wischhafen - Glückstadt



Bericht door Navigator »

Twee keer gebruik van gemaakt afgelopen jaar. Kan tijdens de spits erg druk zijn. Zorg dat je of heel vroeg bent of na de spits of in het weekend. Mooie overvaart. We zaten 1 keer vast door de lage waterstand. Na 5 minuten weer 'los'.

Dit jaar maken we er weer gebruik van als we van Kiel naar Kleipeda varen in de Litouwen.

Persoonlijk heb ik een gruwelijke hekel aan de aanhoudende en toenemende verkeersellende rond Hamburg (en Bremen). Ik rij er graag voor om.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Pont Wischhafen - Glückstadt



Bericht door Aloys »

Kom je wat laat aan en het is erg druk, pak dan één van de camperplaatsen in de directe omgeving.
De volgende ochtend is het dan een stuk rustiger.
Vanaf de andere kant ook eens in de file gestaan tussen 17.00 en 18.00 uur. Zijn we in het stadje
gaan eten, tegen 20.00 uur waren de files weg en zij we alsnog overgestoken.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Ontario
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 10:32
Locatie: Veluwe

Re: Pont Wischhafen - Glückstadt



Bericht door Ontario »

Op weg naar Wischhafen kun je kiezen uit meerdere camperplaatsen in de omgeving. Afhankelijk van de gekozen route zijn Stade, Bremervörde en Osten met haar bijzondere brug zeer de moeite waard voor een korte of langere pauze. Aan de overzijde van de Elbe kom je over het Nord- Ostseekanal met tal van camperplaatsen. Bijna elke route richting Flensburg voert je langs interessante steden en fraaie natuur. Zie de websites hierover.

Henk
PE1OPQ Theo
Berichten: 4573
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Pont Wischhafen - Glückstadt



Bericht door PE1OPQ Theo »

Al een paar keer deze pond genomen.
Op verschillende tijdstippen, en dit jaar was het heen lang wachten, denk aan een uur.
En de terug weg was nog langer wachten.
Liever niet weer gaan doen staat er bij ons in het reis boekje.

Theo
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Pont Wischhafen - Glückstadt



Bericht door gsm »

Allemaal bedankt voor de vele reacties.
Wij gaan nu voor de 15e keer naar Zweden, mede omdat we daar een vakantiewoning hebben.
Dat staat te koop (www.furuliden.nl) omdat we meer met de camper willen gaan rond rijden.
In het begin namen wij de pont bij Puttgarden maar omdat het steeds duurder werd en als je reserveert moet je er ook op dat tijdstip zijn hebben we de bruggen genomen dus via Flensburg naar Malmö en dat bevalt ons nog steeds goed.
Van drukte heb ik weinig meegemaakt ik denk omdat we op zondag om 2:30 uur gingen rijden en waren dan rond 11 uur in Flensburg
Maar nu willen we gewoon eens iets anders en via de pont in Wirschhafen leek ons wel leuk.
We vertrekken net na 3 juni en dan denk ik alsvolg te rijden :
Houten - Nieuweschans de grens over - Bremerhaven - Wischhafen - Flensburg
Welke route of weg nummers bevelen jullie aan ?
Ik wil zoveel mogelijk de 7 vermijden want die ken ik nu wel :D dus vanaf Wischhafen bv naar Hussum ?
Ik hoef niet speciaal in Flensburg te zijn dus een andere weg mag ook als het maar richting Kolding is om daar de bruggen te kunnen nemen naar Malmö
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Ontario
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 10:32
Locatie: Veluwe

Re: Pont Wischhafen - Glückstadt



Bericht door Ontario »

De 5 via (evt. eerst Brokdorf) Brunsbüttel en dan via Tönning (oud stadje met leuk centrum aan een haven) naar Tónder. Net voor de grens voordelig tanken; in Denemarken regelmatig gratis verzorgingsplekken langs de weg. Vervolgens via de 11 en de 25 naar Kolding.
Het leukste vind ik om eerst zelf op internet te zoeken naar de toeristische mogelijkheden, en die zijn er ontelbaar veel.

Henk
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Pont Wischhafen - Glückstadt



Bericht door gsm »

Dat lijkt mij een leuke route en ga die eens verder uitwerken.
Vanaf Houten is het ruim 8 uur rijden naar Tonder en ik weet niet of ik dat haal dus ga ik even kijken naar leuke overnachting in de buurt tussen Brunnsbuttel en Tönning om de dag erna via Ebjberg naar Malmö te rijden.
Is het net voor de grens met Denemarken goedkoop tanken ?
Ik tank de laatste jaren in Denemarken vlak voor de eerste brug in Nyborg leuke rustplaats langs het strand en daar is de diesel goedkoop.
Afgelopen jaar in september betaalde ik in Zweden ±€1,53 en in Nyborg €1,29 terwijl het in Nederland toen €1,33 koste
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Plaats reactie