Waarheen op vakantie?

Gebruikersavatar
the kapitein
Berichten: 331
Lid geworden op: di 04 aug 2015, 21:00

Waarheen op vakantie?



Bericht door the kapitein »

Even iets luchtigers.

Komende zomer ga ik weer met mijn gezin met ons campertje op stap.
Kids zijn dan 6 jaar. We willen graag Duitsland weer in trekken. Waarschijnlijk het oude DDR gebied.

Iemand leuke tips? Ook voor de kids. Die zijn trouwens trein liefhebbers

Camperplaats of camping mag ook. Moet tenslotte wel af en toe een wasje doen.

Ben benieuwd.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Waar heen op vakantie.



Bericht door frank_h »

Bij slecht weer: Tropical islands nabij Berlijn. Ook leuk bij mooi weer trouwens. Enorm tropisch zwemparadijs in een van de grootste gebouwen ter wereld. Was bedoeld om nieuwe zeppelins te bouwen maar dat bedrijf ging failliet. Ze hebben een eigen vakantiepark inclusief camping. Entree zit bij een staanplaats op de camping inbegrepen.

Wat treinen betreft; in de Harz rijdt nog een stoomtrein in de dienstregeling. Die gaat naar de top van de Brocken, hoogste berg in dat deel van Duitsland.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Waar heen op vakantie.



Bericht door macfocus »

Wij gaan ook die kant op. Zal wel thuringen en tegen de tjechische grens worden, wellicht ook richting Berchtesgadener land. Dames zijn wat ouder.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Waarheen op vakantie?



Bericht door 't Busje »

Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Waarheen op vakantie?



Bericht door 't Busje »

Voor de treinliefhebbers: http://www.harzbahn.de en https://youtu.be/1onpGmYWEwo

De Mecklenburgischer Seenplatte lijkt mij ook leuk voor kinderen, veel zwemgelegenheid.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Waarheen op vakantie?



Bericht door MonRoe »

Fichtelberg baan Stoomtrein

Een paar kilometer ten zuiden van Annaberg-Buchholz ligt het plaatsje Cranzahl, dit is de startplaats van de nostalgische Fichtelberg Baan, de stoomtrein naar Oberwiesenthal. De door een stoomlocomotief aangedreven trein verlaat Cranzahl (654m) dagelijks tussen 10:00 en 18:00 uur en doet er een uur over om station Oberwiesenthal te bereiken op 893m. Onderweg doet de trein de stations Unterneudorf, Neudorf, Vierenstraße, Kretscham-Rothensehma, Niederschlag, Hammerunterwiesenthal en Unterwiesenthal aan.

De trein heeft voor het eerst op dit traject gereden op 19 juli 1897 en sinds die tijd zijn er nogal wat veranderingen doorgevoerd. Zo is er onlangs nog een nieuwe loods voor de locs gebouw in Oberwiesenthal en in 2007 is de baan in handen gekomen van de “SDG Sächsische Dampfeisenbahngesellschaft mbH”. De lengte van de baan is iets meer dan 17km en de gemiddelde snelheid ligt zo rond de 25km/h.

Prijzen en tijden
De Fichtelberg baan rijdt dagelijks, het hele jaar door. Een retourtje met de trein kost €12,80 voor een volwassene, kinderen betalen €3,00. Het is zinvol om te reserveren, zeker op drukke dagen zoals tussen kerst en nieuw. Een bezoekje vooraf aan de website is aan te bevelen. Kijk voor meer info op www.fichtelbergbahn.de
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
the kapitein
Berichten: 331
Lid geworden op: di 04 aug 2015, 21:00

Re: Waarheen op vakantie?



Bericht door the kapitein »

Ik schrijf het allemaal even op. Om daarna te kijken of ik er een globale route van kan maken.

Zwemmen en treinen is natuurlijk helemaal goed..

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

jaccoh
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 22 feb 2019, 13:36
Locatie: Lunteren NL

Re: Waarheen op vakantie?



Bericht door jaccoh »

Ik heb de laatste jaren delen van de "romatische Strasse gereden, door dorpjes met veel vakwerkhuizen
Vond ik erg mooi.

https://www.romantischestrasse.nl/

Groet
Jacco
Groet
Jacco
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Waarheen op vakantie?



Bericht door 't Busje »

Voor onderweg naar het oosten is dit ook heel spectaculair: https://www.schiffshebewerk-scharnebeck.de
Er is een camperplaats naast.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
the kapitein
Berichten: 331
Lid geworden op: di 04 aug 2015, 21:00

Re: Waarheen op vakantie?



Bericht door the kapitein »

jaccoh schreef:Ik heb de laatste jaren delen van de "romatische Strasse gereden, door dorpjes met veel vakwerkhuizen
Vond ik erg mooi.

https://www.romantischestrasse.nl/

Groet
Jacco
Dat ziet er erg leuk uit. Ga die route eens nader bekijken.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Gebruikersavatar
the kapitein
Berichten: 331
Lid geworden op: di 04 aug 2015, 21:00

Re: Waarheen op vakantie?



Bericht door the kapitein »

't Busje schreef:Voor onderweg naar het oosten is dit ook heel spectaculair: https://www.schiffshebewerk-scharnebeck.de
Er is een camperplaats naast.
Heel gaaf. Top. Ik vrees dat de drie weken te weinig tijd is om alles te zien..

Ga zo een de pc opstarten om deze plekker eens op de kaart te zetten. Lekker beetje voorpret.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Waarheen op vakantie?



Bericht door MonRoe »

Lees eens ons reisverhaal op http://www.mon-roe.nl/duitsland-2015/ daar staan wel wat leuke dingen in, zeker ook met kinderen.
Vanaf de 14e gaan we richting het oosten.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Waarheen op vakantie?



Bericht door 't Busje »

Naast het paleis van Ludwigslust is ook een prima camperplaats. Er ligt een schitterend park achter, waar de reeën 's avonds over de grasvelden lopen.
Ludwigslust Schloss.JPG
Ludwigslust Schloss.JPG (144.77 KiB) 1105 keer bekeken
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Spike1
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 12 nov 2018, 21:06

Re: Waarheen op vakantie?



Bericht door Spike1 »

Wat dacht je van de Oranjeroute? Kun je ook in delen nemen. Google eens op Oranjeroute en er gaat een wereld voor je open.Fijne vakantie
Plaats reactie