Camperplaats reserveren in juni in Duitsland?

Gebruikersavatar
Campi
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 06 mar 2019, 19:30
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Camperplaats reserveren in juni in Duitsland



Bericht door Campi »

Allemaal onwijs bedankt voor jullie reacties :bow:

Wij zijn er erg blij mee. We leren enorm veel door ons in te lezen in bepaalde onderwerpen en ik ben blij dat als iets niet zo duidelijk is voor ons we dat hier gewoon kunnen vragen. Dank jullie wel :thumbup:
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Camperplaats reserveren in juni in Duitsland



Bericht door frank_h »

Als jullie de camper net nieuw hebben zou ik voor je "grote" reis een korte testvakantie in de buurt doen. Als het een L300 is, zal hij waarschijnlijk al wat ouder zijn. Bij zo'n korte reis kun je dan ervaren of en hoe alles werkt en of je misschien nog dingen moet aanpassen of repareren voordat je echt weg gaat.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8222
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Camperplaats reserveren in juni in Duitsland



Bericht door hurktoilet »

Jan en Simonne schreef:
za 09 mar 2019, 9:13
De reden, dat ik in eerste instantie Park4night aanraadt, is dat die zo veel meer plekjes heeft dan Campercontact, maar vooral prachtige plekjes in de natuur, waar alleen maar kleinere campers of buscampers kunnen komen.
We hadden ook altijd Furgoperfecto, maar ik weet niet, of die nog in bedrijf is?
Furgoperfecto is nog steeds actief, alleen de poi worden niet meer bijgehouden. De app is wel actueel. Ik vindt furgoperfecto echter alleen geschikt voor Spanje (wellicht Portugal)
Net als bij Furgoperfecto vind ik voordeel van Park4Night dat er ook veel gewone parkeerplaatsen in staan waar je goed kunt overnachten. Natuurlijk kun je in veel landen ook op een willekeurige parking gaan staan die je toevallig tegenkomt, maar met een klein beetje moeite vind je veel leukere plekjes.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Campi
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 06 mar 2019, 19:30
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Camperplaats reserveren in juni in Duitsland



Bericht door Campi »

frank_h schreef:
za 09 mar 2019, 18:45
Als jullie de camper net nieuw hebben zou ik voor je "grote" reis een korte testvakantie in de buurt doen. Als het een L300 is, zal hij waarschijnlijk al wat ouder zijn. Bij zo'n korte reis kun je dan ervaren of en hoe alles werkt en of je misschien nog dingen moet aanpassen of repareren voordat je echt weg gaat.
We willen inderdaad met de pasen proefdraaien voor we echt op vakantie gaan. Dan kunnen we alles eens proberen. En ook kijken of we alles hebben wat we nodig hebben. Soms vergeet je volgens mij de meest logische dingen om mee te nemen :-B Dank voor de tip en het meedenken.
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1712
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Camperplaats reserveren in juni in Duitsland



Bericht door Sandor Gora »

vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Ossie
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 18 jun 2012, 14:36

Re: Camperplaats reserveren in juni in Duitsland?



Bericht door Ossie »

Leuk dat jullie ook gaan camperen!

Wij reserveren ook nooit. Als we het vermoeden hebben dat het ergens druk gaat zijn dan proberen we wel redelijk op tijd aan te komen. Het verschilt natuurlijk, maar meestal rijden er zo rond een uur of 10 wel wat campers weg en dan kun je vaak een mooie plek bemachtigen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31821
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperplaats reserveren in juni in Duitsland?



Bericht door Bob Diesel »

om 10 uur :roll:
sta je de avond er voor zeker voor de slagboom
want als je er al bent als je ergens anders nog moet vertrekken :clap: :clap: :clap: :clap:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Camperplaats reserveren in juni in Duitsland?



Bericht door henk en lila »

Overigens las ik "stroom en douche ivm gezondheid" in het openingsbericht. Wij komen maar heel weinig camperplaatsen met douche tegen. Gelukkig hebben ze in Duitsland wel veel openbare zwembaden.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Campi
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 06 mar 2019, 19:30
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Camperplaats reserveren in juni in Duitsland?



Bericht door Campi »

henk en lila schreef:
wo 13 mar 2019, 23:39
Overigens las ik "stroom en douche ivm gezondheid" in het openingsbericht. Wij komen maar heel weinig camperplaatsen met douche tegen. Gelukkig hebben ze in Duitsland wel veel openbare zwembaden.
Ja, wij zullen ook wat vaker uit moeten wijken naar een camping. Maar dat is niet zo'n probleem. Maar wel fijn om even te weten dank je wel.
Het is nog een beetje twijfelachtig waar we heen gaan. We willen in juni er echt op uit en waren uitgenodigd door vrienden in Zuid Duitsland. Maar ben bang dat ons oude beestje dat niet fijn gaat vinden. Hij redt het wel hoor de bult op, maar ik wil graag nog heel veel jaren van hem genieten dus denk toch dat we uit gaan wijken naar iets vlakker landschap. (denemarken oid)
Plaats reactie