Eifel/Hunsrück

Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Eifel/Hunsrück



Bericht door frank_h »

Over een paar weken ga ik met een paar vrienden met mijn camper een weekend hiken in de omgeving Eifel/Hunsrück. We zijn in ieder geval van plan een klettersteig bij Ediger-Eller te doen. Ik zoek daar in de omgeving een plek waar ik kan staan, bij voorkeur een beetje afgelegen en waar het mogelijk is een kampvuur te maken. Iemand tips?
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1654
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: Eifel/Hunsrück



Bericht door Aagje »

Geen camperplaats, maar wel een kleine eenvoudige, maar erge mooie natuurcamping en een half uur rijden naar Ediger-Eller.
Vuurtje stoken geoorloofd, wel zelf hout sprokkelen. Toegangsweg is wel een "dingetje" voor grote campers. Geloof sowieso niet dat ze daar erg op grote campers zitten te wachten.

https://www.strotzbüschermühle.de/language/nl/

https://www.xn--strotzbschermhle-pzbg.de/language/nl/
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Eifel/Hunsrück



Bericht door frank_h »

Bedankt voor de tip! We zochten eigenlijk geen camping maar misschien is dit wel een leuke optie. Volgens de site lopen er ook mooie wandelingen vanaf de camping.

Andere tips blijven welkom!
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Eifel/Hunsrück



Bericht door frank_h »

Afgelopen weekend hebben we op de camping Strotzbüschermühle gestaan. Was de perfecte locatie voor ons weekend. Helemaal afgelegen, vuur maken en direct vanaf de camping de natuur in. Bedankt voor de tip!

En oh ja, mijn camper is niet heel lang en ik ben wel wat gewend met haarspeldbochten, maar hier heb ik af 2x en op 1x moeten steken om de bochten te halen!

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1654
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: Eifel/Hunsrück



Bericht door Aagje »

Wat leuk dat je achteraf nog even reageert.
Wat een geweldige plek hè..
Wij waren er een paar jaar terug nog met een caravan en een eigenlijk wat te lichte auto. Ik zat met klotsende oksels, vooral om via dat weggetje van de camping weer naar boven te komen.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Eifel/Hunsrück



Bericht door Camperic »

Ziet er zeer goed uit :thumbup:
Heb het geopperd voor komende week(end). Mijn vrouw blijft echter bij haar voorstel (Ardennen) :eh: , zéker na het lezen van jullie ervaringen met het weggetje naar de camping :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Eifel/Hunsrück



Bericht door Peter LMC »

Je moet je vrouw ook niet alles laten lezen. :-B
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Eifel/Hunsrück



Bericht door Camperic »

In mijn enthousiasme niet gecensureerd :oops:
Toen we afgelopen zomer op een smalle "bergpas" tussen Oostenrijk en Duitsland (zonder aangegeven breedtebeperking!) tegelijkertijd de linkerbuitenspiegel tegen tegenligger en wieldop rechtsachter tegen lage muurtje boven afgrond beschadigden vond ze dat "niet grappig" :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Plaats reactie