Dashcam als bewijsmiddel

Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Dashcam als bewijsmiddel



Bericht door Hoofdnoorman »

Marco Polo schreef:
do 23 mei 2019, 0:01
Dashcam die onbeperkt in tijdsduur en zonder duidelijke aanleiding opnamen maakt van de omgeving is in Duitsland nog steeds niet toegestaan.
Tot duizend euro boete
De beelden mogen sinds 2018 wel als bewijsmateriaal gebruikt worden in rechtszaken.
https://www.autobild.de/artikel/dashcam ... 65051.html
Ik kan mij nog heel goed herinneren dat er op één van de Duitse netten 's nachts een filmpje liep "Beifahrer" of zoiets.
Reden ze met een Mercedes dwars door heel Duitsland en de complete film op TV. Wat zal dat een geld hebben gekost. :-B

Overigens staat wel hier in Duitsland bij de LIDL een Dashcam in de aanbieding voor € 49,95. Dus mogen we aannemen dat het wel mag.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Dashcam als bewijsmiddel



Bericht door Marco Polo »

Te kort door de bocht.
Dat kan je natuurlijk niet zomaar aannemen.

Je mag filmpjes maken maar mensen of zaken die naar persoonsgegevens kunnen leiden niet zonder meer openbaar maken.

Dat is de privacywetgeving.
twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: Dashcam als bewijsmiddel



Bericht door twente1946 »

Hoofdnoorman schreef:
ma 01 jul 2019, 23:31
Marco Polo schreef:
do 23 mei 2019, 0:01
Dashcam die onbeperkt in tijdsduur en zonder duidelijke aanleiding opnamen maakt van de omgeving is in Duitsland nog steeds niet toegestaan.
Tot duizend euro boete
De beelden mogen sinds 2018 wel als bewijsmateriaal gebruikt worden in rechtszaken.
https://www.autobild.de/artikel/dashcam ... 65051.html
Ik kan mij nog heel goed herinneren dat er op één van de Duitse netten 's nachts een filmpje liep "Beifahrer" of zoiets.
Reden ze met een Mercedes dwars door heel Duitsland en de complete film op TV. Wat zal dat een geld hebben gekost. :-B

Overigens staat wel hier in Duitsland bij de LIDL een Dashcam in de aanbieding voor € 49,95. Dus mogen we aannemen dat het wel mag.
in Nederland is ook veel te koop waar je niet mee op de weg mag of andere dingen
Plaats reactie