Teutoburgerwoud en Dümmer

Plaats reactie
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Teutoburgerwoud en Dümmer



Bericht door kampertjes »

Wij hopen over een week nog een weekje naar onze Oosterburen te gaan. Eerst kraanvogels spotten in de buurt van Diepholz. Daarna willen we nog ergens een paar dagen wandelen. Ik zat te denken aan Teutoburgerwoud.
Iemand tips? Met 35.000 leden moet dat lukken :thumbup:
Laatst gewijzigd door kampertjes op vr 20 okt 2017, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Teutoburgerwoud?



Bericht door Maranopreis »

Wij zijn afgelopen april een aantal dagen in en rondom het Teutoburgerwald geweest en hebben daar leuke dingen gedaan. Hebben oa bezocht en bewandeld Externsteine, Hermans Denkmal, Kasteel Wewelsburg en stadjes als Bad Pyrmont en Hanoversch Munden bezocht. Leuke CP's gehad daar.

Afbeelding
Externsteine

Afbeelding
Hermans Denkmal

Afbeelding
Hanoversch Munden

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Teutoburgerwoud?



Bericht door metatoon »

beste

Mag in van je weten of erbij externsteine een camperplaats in de buurt is zo ja welke?

Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Teutoburgerwoud?



Bericht door seth_space »

Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Teutoburgerwoud?



Bericht door Maranopreis »

Horn-Bad Meinberg ligt daar idd niet ver vandaan. Alternatieven zijn de CP's in Altenbeken en bij Hermans Denkmal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Teutoburgerwoud?



Bericht door metatoon »

Dank u ,Daar kunnen wat mee .

Gr.Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Teutoburgerwoud?



Bericht door kampertjes »

ook van mij dank.
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Teutoburgerwoud?



Bericht door kampertjes »

We zijn er geweest! Even een kort verslagje, heeft een ander er misschien ooit ook nog wat aan.

We zijn eerst 4 dagen in het gebied rond Diepholz geweest rond de Dümmersee. Voor mijn werk was ik een paar keer bij dat meer geweest en daarom bij aankomst maar geland bij Olgahaven aan de westkant van het meer (nr 647). Best een aardige camperplaats bij een goed visrestaurant.
Ons doel waren de kraanvogels. Half oktober is nog een beetje vroeg maar we hebben er toch al duizenden gezien. Voordeel was dat er nog niet veel vogelaars waren, dat is eind oktober wel anders. er werden al parkeer en stopverbodsborden neergezet!
Er liggen prachtige hoogveengebieden aan de noord- en oostkant van het meer. Sommige kun je prachtig rond wandelen maar veel is ook beschermd natuurgebied. Overdag foerageren de kraanvogels op het gemaaide mais, 's avonds vliegen ze massaal naar de venen (Mooren) om een slaapplaats te vinden. Prachtig.
Er zijn veel camperplaatsen in de omgeving. We stonden op nr 2675 en 29797. Laatste nacht stonden we bij een vogelkijkhut, prachtig!

Daarna afgezakt naar Teutoburgerwoud. Ik heb het automuseum in Melle bekeken; aanrader!
Daarna naar Tecklenburg en overnacht op de P plaats bij de Bismarckturm (sitecode 855). Niks bijzonders maar het dorpje is wel aardig en we hebben prima geslapen. We vonden niet veel beters in de omgeving. Volgende dag een flinke wandeling gedaan en toen hadden we het eigenlijk wel bekeken. Oktober is nog prima om te camperen maar de avonden zijn wel lang. Op ene keer heb je de binnenkant van de bus ook wel bekeken en dus zijn we weer naar huis getoerd en de boel weer schoongemaakt. De boeren waren bij de Dümmer druk met mais rijden dus je kunt wel inschatten hoe ons busje er uitzag!

Groetjes
Gebruikersavatar
Ina
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 12 mei 2006, 14:50
Locatie: Zevenhuizen (Gr)

Re: Teutoburgerwoud en Dümmer



Bericht door Ina »

Hallo Kampertjes!

Dank voor jullie verslag! Heb wat genoteerd,want het lijkt ons ook wel leuk voor een niet-te-ver-bestemming!
Eifel geweest, en langs Nl-Duitse grens,dus dit is iets leuks voor een volgende keer!
Bedankt dus voor de tips!!

Groet, Peter en Ina
Het leven is 1 groot feest....je moet alleen wel zelf de slingers ophangen!
Plaats reactie