Op doorreis naar Zwitserland: camping/camperplaats tip?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bartjebakker
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 05 jul 2017, 14:10
Locatie: lunteren

Op doorreis naar Zwitserland: camping/camperplaats tip?



Bericht door bartjebakker »

We gaan overmorgen naar Zwitserland en willen ergens in Duitsland overnachten. Heeft iemand een tip voor een rustig plekje ergens halverwege? Ik zag overigens dat er twee routes zijn richting Berner Oberland vanuit midden nederland. Via Venlo en via het oosten van NL grens over. Zou dat nog veel uitmaken? Qua kilometers geen verschil.
Alvast dank voor de evt reacties. OVerigens ook al leuke (bekende ) camping geboekt bij LAuterbrunen. Mochten er nog leuke tips zijn voor een andere mooie (camper)plek in Zwitserland houd ik me ook graag aanbevolen. :-)))
TeunisN
Berichten: 65
Lid geworden op: di 25 jul 2017, 13:49
Locatie: Thrianta (Drenthe)

Re: Op doorreis naar Zwitserland: camping/camperplaats tip?



Bericht door TeunisN »

Ik ben nog nooit die kant uit gegaan, maar kijk eens bij https://www.campercontact.com/nl/

Op zeker vind je daar iets van je gading.

Veel plezier, en veilig terugkomen.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Op doorreis naar Zwitserland: camping/camperplaats tip?



Bericht door 't Busje »

Wij hebben een keer gestaan in Bad Camberg, uitrit 44 van de A3. Dichtbij de Autobahn, maar ver genoeg weg om er geen last van te hebben. Verder is het een aardig plaatsje. Goedkope pomp tussen de Autobahn en de gratis camperplaats.

Voor mijn gevoel is de route via Venlo en de A61 minder druk dan via Oberhausen en de A3.

Gratis camperplaats met alle voorzieningen in L'Auberson in de Zwitserse Jura bij de Franse grens, leuk wandelen, maar natuurlijk niet zo spectaculair als het Berner Oberland of Ober Engadin:
L'Auberson.jpg
L'Auberson.jpg (191.73 KiB) 1674 keer bekeken
In Ober Engadin zijn wij een paar keer op de camping in Madulain geweest. Vlak bij het station van de Rhätische Bahn en prima uitgangspunt voor de Bernina, St. Moritz en omgeving.
Berninapas.jpg
Berninapas.jpg (228.34 KiB) 1672 keer bekeken
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
De Mulder
Berichten: 14
Lid geworden op: di 21 jul 2015, 19:04
Locatie: Land van Cuijk

Re: Op doorreis naar Zwitserland: camping/camperplaats tip?



Bericht door De Mulder »

Altijd plaats. :-B :-B :-B :-B

P In der Silz (sitecode: 2869)


Camperplaats Bad Dürkheim
/ Rheinland Pfalz / Duitsland
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22715
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Op doorreis naar Zwitserland: camping/camperplaats tip?



Bericht door PaulBng »

De camping in Lauterbrunnen ligt in een nogal smal en diep noord-zuid dal. Dat betekent pas heel laat zon, en al vroeg weer weg.
Aan de andere kant van de berg is bij Griendelwald een aardige camping in een veel breder dal, met uitzicht op de Eigernordwand. Zo heet die camping ook. Vanvroeg tot laat "daglicht".
Mänlichen en Kleine Scheideck zijn vanaf daar ook bereikbaar.
Bijv bakjesbaan naar Mänlichen (half uur lang, mooi uitzicht). Dan in ruim een uur niet al te geaccidenteerd naar Kleine Scheideck wandelen. Evt naar de Jungfraujoch (duur!) en met het treintj weer terug...
Maar dat kan ook vanuit Lauterbrunnen.

Edit: Ik bereis CH vaak. Als je vertelt wat je zoekt heb ik wellicht wel wat tips. CP's in CH zijn zeldzaam en doorgaans net zo duur als een camping, dus die zoek ik nooit op..
Gebruikersavatar
bartjebakker
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 05 jul 2017, 14:10
Locatie: lunteren

Re: Op doorreis naar Zwitserland: camping/camperplaats tip?



Bericht door bartjebakker »

Hartelijk dank. Blij mee want voor ons heel waardevolle info. :-))
Gebruikersavatar
bartjebakker
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 05 jul 2017, 14:10
Locatie: lunteren

Re: Op doorreis naar Zwitserland: camping/camperplaats tip?



Bericht door bartjebakker »

't Busje schreef:Wij hebben een keer gestaan in Bad Camberg, uitrit 44 van de A3. Dichtbij de Autobahn, maar ver genoeg weg om er geen last van te hebben. Verder is het een aardig plaatsje. Goedkope pomp tussen de Autobahn en de gratis camperplaats.
Berninapas.jpg
Bad Camberg is een goede tip. Mooi halverwege de route zo te zien. Dank.
Gebruikersavatar
bartjebakker
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 05 jul 2017, 14:10
Locatie: lunteren

Re: Op doorreis naar Zwitserland: camping/camperplaats tip?



Bericht door bartjebakker »

Nog even terugkoppeling.. het is uiteindelijk bad schönberg geworden. En was ook helemaal perfect. Heel veel plek en het plaatsje heeft goede restaurantjes. Ook fijn was de weg naar de cp toe; via een ringweg heel snel bereikbaar vanaf a3.
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 21 aug 2017, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Bij rechtstreeks reageren knop Nieuw Antwoord gebruiken aub.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22715
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Op doorreis naar Zwitserland: camping/camperplaats tip?



Bericht door PaulBng »

Bad Schönborn?
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Op doorreis naar Zwitserland: camping/camperplaats tip?



Bericht door 't Busje »

Dat zal het wel zijn. Een eindje verder naar het zuiden en niet bij de A3 maar de A5 en A6.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
bartjebakker
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 05 jul 2017, 14:10
Locatie: lunteren

Re: Op doorreis naar Zwitserland: camping/camperplaats tip?



Bericht door bartjebakker »

Klopt helemaal. Excuses. Het was zo enorm druk weer op die wegen dat we simpelweg niet verder kwamen, inderdaad nog niet op a3. De tip om via Venlo de grens over te gaan was ook een goede en dat op de heenweg gedaan. Terug via A3 was echt een ramp... op de mooie tussenstop na dus.
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 21 aug 2017, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Bij rechtstreeks reageren knop Nieuw Antwoord gebruiken aub.
Plaats reactie