mooie fietsroutes hoogseizoen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mari-anne
Berichten: 515
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 16:33
Locatie: emmen
Contacteer:

mooie fietsroutes hoogseizoen



Bericht door mari-anne »

Wij fietsen graag tijden onze campertochten. Door omstandigheden kunnen we nu juli/augustus pas op pad. Op internet kunnen we vele mooie routes vinden maar de grote vraag voor ons is: hoe druk is het daar in het hoogseizoen.

BV we zouden graag eens bij de Mecklenburger Seeenplatte fietsen maar we lazen al dat het daar in het hoogseizoen zo druk is dat je geen plek kunt vinden.

Wie kan ons een fietsroute aanbevelen waar het niet al te druk is in het hoogseizoen en waar wel geregeld camperplaatsen te vinden zijn.

Groet, Marianne
Gebruikersavatar
jpdejong
Berichten: 303
Lid geworden op: za 13 mar 2004, 20:41
Locatie: weeze, nabij goch duitsland

Re: mooie fietsroutes hoogseizoen



Bericht door jpdejong »

Hoi.

Als je een android telefoon heb, moet je eens kijken naar de app van adac fahrrad. Heel veel fiets routes in heel duitsland.

Groeten jan-peter
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: mooie fietsroutes hoogseizoen



Bericht door saagstree »

In het weekend met mooi weer kan het wel eens druk zijn op fietsroutes maar door de weeks valt dat echt wel mee.
Vooral bij grotere steden is het in het weekend druk.
Maar ik heb het nooit hinderlijk gevonden wel gezellig hoor.
Ik ben in de zomer door Duitsland gefietst naar Rome en van Regensburg naar Praag en terug de Elbe radweg naar Hamburg en via de Hansen radweg weer naar huis .
Heb dus wel een beetje ervaring ik zeg gewoon gaan en pas je snelheid aan.
Al hoe wel er steeds meer E-bikers komen die je met een noodgang voorbij vliegen, ik fiets met bepakking 20 kg. tussen de 18 en de 20 km. per uur maar dat is voor veel oudere e-bikers te langzaam.
hou daar wel rekening mee.
Veel fiets plezier toegewenst door Klaas de Pelgrim
geniet van elk vrij uurtje
Gebruikersavatar
mari-anne
Berichten: 515
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 16:33
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: mooie fietsroutes hoogseizoen



Bericht door mari-anne »

Goed advies Klaas de pelgrim, we moeten maar gewoon gaan. Denken idd aan een stuk van de Elbe Radweg. En hebben ook een leuke kaart in huis van http://www.radsüden.de

Enne......wij zijn oudere e-bike fietsers en ex met bepakking fietsers. Wij hebben een gouden regel: gewoon dezelfde snelheid aanhouden als met de gewone fiets en de ondersteuning op zijn laagst. Geen wind en vlak dan zet ik de ondersteuning zelfs uit.

Die Adac app is ook op de iphone verkrijgbaar voor 5 euro. Ziet er goed uit. Heb je hem gebruikt? En staan de langeafstandsroutes er ook op?

veel fietsplezier, Marianne
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: mooie fietsroutes hoogseizoen



Bericht door saagstree »

Ik heb de routeboekje van de Elbe radweg die mag je wel van me Lenen als jullie willen.
Het mooiste stuk is van de de grens va Tjegieen naar Neissenn
geniet van elk vrij uurtje
Gebruikersavatar
jpdejong
Berichten: 303
Lid geworden op: za 13 mar 2004, 20:41
Locatie: weeze, nabij goch duitsland

Re: mooie fietsroutes hoogseizoen



Bericht door jpdejong »

Hoi.

Ja staat van alles op. Rondjes om de kerk t/m de lange afstand tochten.

Een leuke is de sauerland rahdring.

Groeten jan-peter
Gebruikersavatar
mari-anne
Berichten: 515
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 16:33
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: mooie fietsroutes hoogseizoen



Bericht door mari-anne »

saagstree schreef:Ik heb de routeboekje van de Elbe radweg die mag je wel van me Lenen als jullie willen.
Het mooiste stuk is van de de grens va Tjegieen naar Neissenn
Dank je wel voor je lieve aanbod. Maar wij kunnen de bikeline route lenen in de bibliotheek, das wel zo handig.

groet, Marianne
Plaats reactie