Nieuwe camperplaatsen in Laar

Plaats reactie
willem269
Berichten: 201
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 9:47
Locatie: Wilsum (D)
Contacteer:

Nieuwe camperplaatsen in Laar



Bericht door willem269 »

In Laar, bij Emlichheim/Coevorden, is een nieuwe camperplaats in gebruik genomen. Er zijn 8 stroomaansluitingen, vers water en een dumppoint. Stroom en water werken volgens een munstsysteem (als ik in de buurt kom zal ik eens kijken naar de tarieven, per overnachting wordt een vrijwillige bijdrage van 5 euro gevraagd. De gemeente zegt goede ervaringen met dit systeem te hebben opgedaan in Emlichheim. Daar zou iedereen betaald hebben. Houden zo, zou ik zeggen.
De plek in Laar ligt heel mooi, aan de vecht en bij de molen.
Zie ook: http://www.vvv-emlichheim.com/schlafen- ... aetze.html
Gebruikersavatar
wineke1
Berichten: 36
Lid geworden op: za 29 mei 2010, 22:32
Locatie: gramsbergen, NL

Re: Nieuwe camperplaatsen in Laar



Bericht door wineke1 »

willem269 schreef:In Laar, bij Emlichheim/Coevorden, is een nieuwe camperplaats in gebruik genomen. Er zijn 8 stroomaansluitingen, vers water en een dumppoint. Stroom en water werken volgens een munstsysteem (als ik in de buurt kom zal ik eens kijken naar de tarieven, per overnachting wordt een vrijwillige bijdrage van 5 euro gevraagd. De gemeente zegt goede ervaringen met dit systeem te hebben opgedaan in Emlichheim. Daar zou iedereen betaald hebben. Houden zo, zou ik zeggen.
De plek in Laar ligt heel mooi, aan de vecht en bij de molen.
Zie ook: http://www.vvv-emlichheim.com/schlafen- ... aetze.html
Met excuus aan Willem269 voor het foutieve beeld: Ik las niet goed genoeg.

Je kunt vanuit de camperplaats prima fietsen over het Vechtetalpad of richting Gramsbergen in Nederland, er kan regelmatig met een fluisterstille zomp over de vecht door het natuurgebied er vlakbij gevaren kan worden, etc. (google 'vechtezomp', zowel in duitsland als in nederland - vanaf mei 2017- te boeken)
Bakker met erse broodjes op 2km in de supermarkt (met ook eigen en goede slager).

5 euro per nacht, betalen via envelopje/spaarpot, Volgens mij stond er maximum van 5 of zelfs 7 overnachtingen,
Stroom was prima te betalen (1 euro/2kwh) als je het nodig hebt.
De camperplaats in Emlichheim werkt inderdaad volgens hetzelfde principe, maar ik weet niet zeker of daar ook een dumpput ligt, die plek ligt midden in het centrum, ook betalen per enveloppe in de spaarpot, spanning aan de muntautomaat.
vers water zijn bij beide 1euro volgens de gemeente Emlichheim.

Veel plezier in ons mooie Vechtdal!
Laatst gewijzigd door wineke1 op vr 12 mei 2017, 0:36, 1 keer totaal gewijzigd.
wien onderweg, op 4 wielen in plaats van 2.

In dit forum met een
Frankia i740BD (Ducato X250 160 multijet) van 01/2007, sinds maart 2015 ons trotse bezit,
en een
Euramobil 530S (Fiat Ducato 230 2,5 atm. diesel) van 01/1995, van mijn moeder, maar die is van 1936 en heeft geen internet.
willem269
Berichten: 201
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 9:47
Locatie: Wilsum (D)
Contacteer:

Re: Nieuwe camperplaatsen in Laar



Bericht door willem269 »

Is dit een ontmoedigingsbeleid? Er staat in mijn posting: [i]De plek in Laar ligt heel mooi, aan de vecht en bij de molen.[/i] Sorry dat de hoofdletter V is weggevallen. En dan komt dit antwoord: [i]moet je er ook even bij vertellen, dat de plaats vrijwel direct aan de rivier de Vecht ligt, dat er een mooie molen naast staat,[/i]
Ik camper niet, heb er wel affiniteit mee en dacht: ik geef het door. Maar door dit soort reacties ontgaat je de lust. En varen met de Vechtezomp is geen kwestie van naar een steiger lopen en een kaartje kopen. Alleen na vroegtijdige resevering.
Sorry dat ik me ermee heb bemoeid. Nu al spijt van.
AadenAnke
Berichten: 13251
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Nieuwe camperplaatsen in Laar



Bericht door AadenAnke »

Willem bedankt voor je melding van deze camperplaats. Het uitvinden wat er allemaal in de omgeving is en kan is 1 van de leuke dingen van met de camper weggaan. Ik ga er binnen kort zeker een keer kijken.

Gr. Aad
Plaats reactie