Camperplaats Speyer Techniekmuseum

Plaats reactie
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder

Camperplaats Speyer Techniekmuseum



Bericht door petra en andre »

bij het techniek museum speyer in duitsland is een camperplaats. deze is aardig aan de prijs maar je krijgt korting als je het museum bezoekt. nu kan ik alleen niet vinden hoeveel korting je dan krijgt. is er toevallig iemand die dat weet?
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19099
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Camperplaats Speyer Techniekmuseum



Bericht door Aloys »

Op de website van Promobil:
Stellplatz mit 22 Euro teuer, aber sehr gute Sanitäranlagen (gratis), Strom inklusive. Frühstück im angrenzenden Hotel kann für ca 8,50 Euro gebucht werden. Für das Technik-Museum gibt es für Wohnmobilisten 1 Euro Rabatt. Innenstadt ist zu Fuß in wenigen Minuten erreichbar.
Bron: http://www.promobil.de/stellplatz/Stell ... -3614.html

Het is een fantastisch museum, gezien vanaf de snelweg. Ik wil er zeker nog eens heen! :D
Museum: https://speyer.technik-museum.de/nl/
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder

Re: Camperplaats Speyer Techniekmuseum



Bericht door petra en andre »

oke dat is niet echt de moeite waard dus zoek wel iets anders na het museum bezoek. bedankt voor de info. :thumbup:
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Camperplaats Speyer Techniekmuseum



Bericht door Joske »

Ik heb op de grote parkeerplaats overnacht die aan de andere kant van de weg zit.
Onder de weg door, richting stad.
Ongeveer 500 meter van het Museum.
In het museum ook de video's bekijken over de manier hoe bijv. de Antanov 22 daar is geland.
Erg interessant.
En hier een video voor diegene die niet naar Speyer gaan:

https://www.youtube.com/watch?v=9RPOCd4g7Fs
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Camperplaats Speyer Techniekmuseum



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik heb 2,5 jaar geleden gewoon op de grote parking overnacht. Dat is nog voor de camperplaats.
Geen probleem gehad.

Heb een combikaart gehad voor Speyer en Sinsheim. In Sinsheim zit de camperplaats achter het museum. Gratis. In het hoekje bij het hoge hek zit een haag en gaas met daarin een opening. Kun je net met de stekker in het stopcontact daar.
Helaas heb ik mij er meer van voorgesteld. Het is eigenlijk meer een tentoonstelling. Het had weinig toegevoegde waarde aan mijn eigen kennis.
Ik hoorde dat ik naar een arbeitsmuseum zou moeten in Mannheim. Technoseum heet dat en zou wel een uitdaging moeten zijn.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder

Re: Camperplaats Speyer Techniekmuseum



Bericht door petra en andre »

kijk dat is mooi dat je ook op de p kan overnachten wij willen nu alleen speyer doen maar ja het idee kan altijd nog veranderen he.
Toedeledoki

Re: Camperplaats Speyer Techniekmuseum



Bericht door Toedeledoki »

Ik ben een techneut en vond het museum wél de moeite waard. Gewoon leuk om machines die je anders nooit ziet eens van dichtbij te kunnen bekijken.

De camperplaats is prima geregeld. En de binnenstad van Speyer is ook zeker de moeite waard. Je kunt er ook langs de rivier heen lopen. Gewoon een leuke locatie voor een weekendje wat mij betreft.

Nóg leuker wordt het als ze een speciaal evenement bij het museum hebben. Bijvoorbeeld Brazzeltag of Lanz Bulldog treffen.
Gebruikersavatar
Dirk Pauwels
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 0:25
Locatie: Sint-Niklaas België

Re: Camperplaats Speyer Techniekmuseum



Bericht door Dirk Pauwels »

Wij zijn daar al meermaals geweest en slapen daar op die camping. En we ontbijten in het hotel. Er is water en stroom, propere wc en douche, maar geen uitgietplaats voor toiletcassettes. Vergeet vooral niet het eerste museum te bezoeken recht over de camping. Het bevat voornamelijk muziek-toestellen, zowat de voorlopers van juke-boxen en ook huiskamer en reis attributen.
[attachment=0]speyer.JPG[/attachment]
Bijlagen
speyer.JPG
speyer.JPG (48.91 KiB) 1672 keer bekeken
Danny268
Berichten: 215
Lid geworden op: vr 22 mar 2013, 20:37

Re: Camperplaats Speyer Techniekmuseum



Bericht door Danny268 »

Momenteel staan we op een camperplaats bij de wijnboer, op 20 km van speyer museum en 10 km van holiday park, deze 2 gaan we dus morgen en overmorgen ook doen

Kosten bij de boer is 5 euro op een mooi grasplek met elektra en water.
Plaats reactie