Camperplaats 'Am Bahnhof' Kleve Duitsland

AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Camperplaats 'Am Bahnhof' Kleve Duitsland



Bericht door AadenAnke »

Voordeel is dan waarschijnlijk dat de andere CP in de buurt het niet wordt getolereerd? Ja is vervelend maar een feit. In Ierland schijnen ze in hele straten de huizen prijzen te verzieken als er een paar eenmaal wonen willen de andere Ieren er niet meer wonen en zijn huizen niet meer te verkopen. Met het EU gedoe kun je er ook minder mee/tegen doen. Dan is het beleid in Nederland wbt de CP voor dit specifieke geval weer prettig. Elk voordeel heeft een nadeel was het toch?

Gr. Aad
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Camperplaats 'Am Bahnhof' Kleve Duitsland



Bericht door Jan en Simonne »

Welk beleid in Nederland bedoel je hier precies?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Camperplaats 'Am Bahnhof' Kleve Duitsland



Bericht door 't Busje »

AadenAnke schreef:In Ierland schijnen ze in hele straten de huizen prijzen te verzieken...
Wie zijn "ze"? Dat zullen waarschijnlijk niet dezelfde mensen zijn als op de camperplaats in Kleef.
Discriminerende opmerkingen dus.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Camperplaats 'Am Bahnhof' Kleve Duitsland



Bericht door Marco Polo »

Ga daar maar niet vanuit.
Travelers zijn in eigen land ook zeer geliefd.maar niet heus.
2 jaar terug hadden ze een brand in een halting site nabij Dublin.
Paar doden.
Heel ierland in rouw.
En toen er opvang nodig was voor de overlevenden konden ze alleen op een gemeentewerf terecht. Lokale bewoners blokkeerden alternative lokatie met auto's.
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Camperplaats 'Am Bahnhof' Kleve Duitsland



Bericht door AadenAnke »

't Busje schreef:
AadenAnke schreef:In Ierland schijnen ze in hele straten de huizen prijzen te verzieken...
Wie zijn "ze"? Dat zullen waarschijnlijk niet dezelfde mensen zijn als op de camperplaats in Kleef.
Discriminerende opmerkingen dus.
Geen discriminatie maar gewoon de realiteit. Ze de travelers maken er handel van 2 a 3 huizen kopen in de straat en dan is er geen huis meer te verkopen. Ze bieden dan hun huizen te koop aan aan de andere bewoners die er dan veel te veel voor betalen om de waarde van hun huizen weer op te krikken. De niet travelers in Ierland zijn erg direct in hun uitspraken en die zijn echt niet mis.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80379
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Camperplaats 'Am Bahnhof' Kleve Duitsland



Bericht door Dafluc »

Denk dat we het hier over twee nogal verschillende onderwerpen hebben. Ik begrijp dat hier een camperplaats twee tot drie keer per jaar een paar dagen bezet is. Dat zou ook door een kermis of kerstmarkt kunnen zijn. Dan is er ook geen plek en moet er daarna opgeruimd worden. Niemand die zegt dat je er tussen moet gaan staan. Dus tref je de plek bezet aan zoek je een andere plek.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Camperplaats 'Am Bahnhof' Kleve Duitsland



Bericht door Marco Polo »

Heb je ook weer gelijk in natuurlijk ;-)
Travellers zijn niet de enigen die op camperplaatsen verblijven als ze klusjes in de buurt te dien hebben :-)
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Camperplaats 'Am Bahnhof' Kleve Duitsland



Bericht door Hermes »

Dafluc schreef:Denk dat we het hier over twee nogal verschillende onderwerpen hebben. Ik begrijp dat hier een camperplaats twee tot drie keer per jaar een paar dagen bezet is. Dat zou ook door een kermis of kerstmarkt kunnen zijn. Dan is er ook geen plek en moet er daarna opgeruimd worden. Niemand die zegt dat je er tussen moet gaan staan. Dus tref je de plek bezet aan zoek je een andere plek.
Ben jij daar al eens geweest dan? Caravans en Campers. Wasmachines buiten langs de caravan kinderen die met messen steken in de parkeerautomaat! Zo kan ik nog wel even door gaan. Ik ben natuurlijk vertrokken. Overigens heb ik ook weleens bij kermisexploitanten gestaan daar waren geen problemen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80379
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Camperplaats 'Am Bahnhof' Kleve Duitsland



Bericht door Dafluc »

Nee, nooit geweest. Ik wil aangeven dat de reden waarom en waarmee een camperplaats bezet is kan verschillen. Zolang daar toestemming en zelfs een vergunning voor is afgegeven heeft het weinig zin daarover te klagen. Ik vond het een uitermate net Duits antwoord.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Camperplaats 'Am Bahnhof' Kleve Duitsland



Bericht door Marco Polo »

En goed geregeld!
Als je een keer naar de UK en of Ierland zou gaan zie je dat daar vaak niet de moeite wordt gedaan om afspraken te maken met Travellers.
Bordje no camping of op de echt populaire plaatsen hoogtebalken.
Plaats reactie