Camperplaats 'Am Bahnhof' Kleve Duitsland

Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Camperplaats 'Am Bahnhof' Kleve Duitsland



Bericht door Hermes »

Hoe is het gesteld met deze camperplaats? Iemand de laatste tijd nog geweest? Ik wil er binnenkort naar toe gaan.
Richie
Berichten: 816
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:31
Locatie: Nijmegen

Re: Camperplaats am Bahnhof KLeve Duitsland



Bericht door Richie »

Is dat echt in/bij Kleve (tiergarten zit daar ook vlakbij geloof ik??), of bedoel je die bij het rondje om centrum Kranenburg heen?
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Camperplaats am Bahnhof KLeve Duitsland



Bericht door Hermes »

Am Bahnhof
Van-den-Bergh-Strasse
47533 Kleve
Duitsland

Deze bedoel ik aan het station vlakbij het centrum.
Richie
Berichten: 816
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:31
Locatie: Nijmegen

Re: Camperplaats am Bahnhof KLeve Duitsland



Bericht door Richie »

Sorrie, daar ben ik niet bekend.
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6384
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Camperplaats am Bahnhof KLeve Duitsland



Bericht door rongreven »

Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
Eltasa
Berichten: 205
Lid geworden op: zo 21 jun 2009, 22:57
Locatie: Ponte de Sor Portugal

Re: Camperplaats am Bahnhof KLeve Duitsland



Bericht door Eltasa »

Wij zijn er onlangs nog geweest, is eigenlijk hetzelfde, alleen minder camperplekken als voorheen. Maar een gezellig centrum, wij vertoeven er graag af en toe een weekend. Er is stroom, je kunt water lozen en innemen, toilet ledigen, kortom alle voorzieningen aanwezig.
Het zijn de dwarsliggers die het spoor recht doen lopen.
AadenAnke
Berichten: 13286
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Camperplaats 'Am Bahnhof' Kleve Duitsland



Bericht door AadenAnke »

Jammer dat er minder plekken zijn dat voorheen. Ben er 3 keer geweest was altijd druk en bijna vol. Inderdaad Oktoberfest of weekendje.

Gr. Aad
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Camperplaats 'Am Bahnhof' Kleve Duitsland



Bericht door Hermes »

Toen ik er vorig jaar geweest ben stonden er travelers. Dat kan niet de bedoeling zijn van een camperplaats. Ik wil dan ook graag weten of dit nog steeds het geval is.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Camperplaats 'Am Bahnhof' Kleve Duitsland



Bericht door blizard »

Je kan het toch aan de reacties zien op campercontact?
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Camperplaats 'Am Bahnhof' Kleve Duitsland



Bericht door Hermes »

Ik ben op 8-april 2017 naar deze camperplaats geweest. Ze was inderdaad een stuk kleiner. Stond helemaal vol. Maar op het bijliggende terrein stonden ook campers. Daar ben ik gaan staan. Kaartje gehaald en geplaatst. Even er na kwamen mensen mij vragen of ik lid was van de vrije camperaars. Nee dus. Ik ben blijven staan. In de nacht beweegde mijn camper iets. Ik denk misschien een windje.
s'morgens kwam ik buiten zag een imbussleutel op de grond liggen. Ik denk hoe kan dat nou. Nu heb ik zadeltassen en een zijtas op mijn fietsen zitten. Alles was leeg gehaald. Nu denk je wat moeten ze met deze spullen. Fietsen binnenbanden en reparatie materiaal.
Ik ben op nader onderzoek gegaan nu waren er ook fietsen gestolen. Mijn buurman had net een nieuwe E-bike gekocht stond met een andere E-bike op de drager onder zeil. Hij heeft geluk gehad die waren niet gestolen de nieuwe was nog niet verzekerd.

Voor mij heeft deze camperplaats afgedaan. Bij navraag bleek dat er veel werd gestolen.
Gebruikersavatar
laika kreos 3009
Berichten: 213
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 22:50
Locatie: Twente

Re: Camperplaats 'Am Bahnhof' Kleve Duitsland



Bericht door laika kreos 3009 »

Op elke camperplaats loop je een theoretisch risico op diefstal of pogingen daartoe. Soms komt het door het aanbod aan mogelijkheden. Fietsen met een kettingslot aan een hek of paal of "los" zonder slot op de fietsendrager. Ik denk dat je op deze camperplaats niet meer risico loopt dan op welke andere camperplaats op een centrale plek in een stad dan ook. Dit neemt niet weg dat je soms ook gewoon pech kunt hebben, ook op deze plaats. Dan vind je er niets meer aan. Ik heb hier al een keer of vier een nachtje doorgebracht en mij nimmer onveilig gevoeld. Het is geen topplaats, maar alles is dichtbij en dat maakt de keus makkelijk.
Onze huidige camper is een Hymer half integraal 704SL
HeraAres
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 6:07
Locatie: Biddinghuizen

Re: Camperplaats 'Am Bahnhof' Kleve Duitsland



Bericht door HeraAres »

Wij vinden het geen fijne plek om daar te gaan staan meestal staan wij bij de dierentuin of bij de sporthal daar bij het station hebben we nu twee keer gestaan en de honden slaan vaak aan meer dan normaal .


Verstuurd vanaf mijn SM-T560 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3249
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Camperplaats 'Am Bahnhof' Kleve Duitsland



Bericht door Going »

Het is een plek waar veel mensen regelmatig staan en voor vaak langere tijden. Maar ja, iedereen zien plekken anders. Ik was er drie weken terug en er stonden luitjes die we daar meestal ontmoeten. Grote voordeel van de plek is het dichtbij het gezellige stadje. En aan de noordzijde zijn extra plaatsen bij gekomen.
Niks verkeerd met Kleve tegenover het station.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Trebor953
Berichten: 2703
Lid geworden op: ma 07 jan 2008, 9:32
Locatie: Nunspeet

Re: Camperplaats 'Am Bahnhof' Kleve Duitsland



Bericht door Trebor953 »

Wij waren hier van 27 op 28 oktober 2017 en het stond weer vol met travellers die hun caravans en werkbussen kris-kras neergezet hadden en veel rotzooi maakten. Ik heb hierover een brief geschreven naar de toezichthouder van de stad Kleve, Stadtmarketing@Kleve.de, dit was hun antwoord:

- Sehr geehrter Herr T*****,

ich habe ihre Mitteilung vom 02.11.2017 zur Kenntnis genommen.
Die Stadt Kleve ist stets bemüht, alle Gäste zu Frieden zu stellen. Das ist nicht immer einfach, wie dieser Fall zeigt.

In der Regel werden die Gäste, wie von ihnen beschrieben, 2 bis 3 x jährlich für je drei bis sieben Tage zugelassen. Das hat sich so in diesem Personenkreis rundgesprochen und die Betroffenen erhalten hierfür auch eine ordnungsbehördliche Genehmigung. Die anfallenden Kosten, wie Parkgebühren und Müllentsorgung werden voll entrichtet.
Auch diese Gäste sind uns willkommen.

In allen übrigen Zeiten, also ungünstigen falls 344Tage im Jahr, steht in der Parkbereich für Wohnmobile für die "unbeschwerte" Nutzung zur Verfügung.

Haben sie bitte Verständnis für diese Sonderregelung.

MfG

R*******

Met andere woorden ze krijgen officiële toestemming en betalen voor verblijf en vuilnis. Dan mag je kennelijk kris-kras gaan staan, asociaal veel plaats innemen en gewoon de boel als een vuilnisbelt achterlaten.
Jammer maar deze plaats heeft voor ons afgedaan.
Groetjes,
Rob

Dethleffs Trend T 6617
Plaats reactie