Duitsland en tol
Duitsland en tol
De Duitse regering is woensdag akkoord gegaan met een vernieuwde tolwet. De tol is omstreden omdat autobestuurders uit buurlanden, waaronder Nederland, moeten gaan betalen voor de snelwegen terwijl Duitse weggebruikers het geld via de belastingen terugkrijgen.
- LMC591A28JTD
- Berichten: 939
- Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21
Re: Duitsland en Tol
Nou, dat valt dan toch even tegen:
Voor een benzine is het peanuts, maar voor een grotere diesel als camper? Er is maar weinig verschil tussen hele schone en hele vuile diesels.
Onze camper, Euro 4, 2.2 liter: Jaarvignet is 110 euro. tien dagen 20 euro. 2 maanden 40 euro.
Als je een oudere camper hebt, bijvoorbeeld een euro 3 motor 2,5 liter: dan is het al direct het maximum 130 euro. En dat is het 25 euro voor 10 dagen en 50 euro voor twee maanden.
Dus even in de grote vakantie door Duitsland met de camper kost ons 40 euro.
Zie bladzijde 8 en 9:
http://www.bmvi.de/SharedDocs/DE/Anlage ... cationFile
Voor een benzine is het peanuts, maar voor een grotere diesel als camper? Er is maar weinig verschil tussen hele schone en hele vuile diesels.
Onze camper, Euro 4, 2.2 liter: Jaarvignet is 110 euro. tien dagen 20 euro. 2 maanden 40 euro.
Als je een oudere camper hebt, bijvoorbeeld een euro 3 motor 2,5 liter: dan is het al direct het maximum 130 euro. En dat is het 25 euro voor 10 dagen en 50 euro voor twee maanden.
Dus even in de grote vakantie door Duitsland met de camper kost ons 40 euro.
Zie bladzijde 8 en 9:
http://www.bmvi.de/SharedDocs/DE/Anlage ... cationFile
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Re: Duitsland en Tol
Die maximalisering ben ik dan wel blij mee, met 3.8 liter cilinderinhoud op Diesel (Euro0).
- Bob Diesel
- Berichten: 31964
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Duitsland en Tol
Hadden we pas 8 pagina,s over
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=8458209
Misschien samenvoegen
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=8458209
Misschien samenvoegen
Re: Duitsland en Tol
Inderdaad was al iets over, maar wat is nu het recente nieuws? Nu echt zeker? Tarieven bekend?
Re: Duitsland en Tol
Is toch alleen voor de autobahn?
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Re: Duitsland en Tol
En wat word de manier van handhaven?
Gr. Toon
Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.
Mudanishinai de
Mudanishinai de
- Marco Polo
- Berichten: 27451
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Duitsland en Tol
Het spul wat er nu al
Boven de weg staat voor de trucks geloof ik
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boven de weg staat voor de trucks geloof ik
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
- Marco Polo
- Berichten: 27451
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Duitsland en Tol
https://oldtimer-veranstaltung.de/2017/ ... utschland/
Voor Duitsers blijft vrijstelling voor wegenbelasting in enige vorm voor oldtimers >30 jaar begrijp ik hieruit.
Voor Duitsers blijft vrijstelling voor wegenbelasting in enige vorm voor oldtimers >30 jaar begrijp ik hieruit.
- Bob Diesel
- Berichten: 31964
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Duitsland en Tol
Es bleibt bei der Ausnahme für 07- Kennzeichen. Für Oldtimer mit H-Kennzeichen besteht Mautpflicht. Diese wird mit der Kraftfahrzeugsteuer ver- rechnet, so dass es bei einem Gesamtbetrag von 191 € p.a. bleibt.
uitzondering voor kentekens met een 07 nummer
oldtimers met een H nummer moeten tol betalen
maar deze word verrekent met de auto belasting ,zodat het bij een totaal bedrag van 191€ blijft
Duitsland kent een totaal andere systeem van kentekens en een onderdeel van dit systeem is een zogenaamd H-kenteken. Het H-kenteken is bedoeld voor Historische auto’s, oftewel oldtimers. Een H-kenteken brengt net als in Nederland na het behalen van de 25-jaars grens een fiscaal voordeel met zich. Bovendien is het met een historisch kenteken mogelijk om voor de eigenaar een oldtimerverzekering af te sluiten en mag in de zogenaamde milieuzones die steeds meer Duitse steden worden ingevoerd worden gereden.
en voor de liefhebber
https://www.kfz-steuer-info.de/pkw-maut.html
met dit als belangrijkste voor ons
Ausländer zahlen nur auf Autobahnen
Buitenlanders betalen alleen op de BAB = bundes autobahn
PKW-MautDie Pkw-Maut soll für alle nicht in Deutschland zugelassenen PKW (ausländische PKW) nur auf Autobahnen gelten.
Dies sollte ursprünglich auch für Bundes-, Landes- und Kommunalstraßen gelten.
In vielen Grenzregionen hatte das aber Befürchtungen aufkommen lassen, dass der "kleine Grenzverkehr" zum Shoppen und Arbeiten deutlich geringer wird.
uitzondering voor kentekens met een 07 nummer
oldtimers met een H nummer moeten tol betalen
maar deze word verrekent met de auto belasting ,zodat het bij een totaal bedrag van 191€ blijft
Duitsland kent een totaal andere systeem van kentekens en een onderdeel van dit systeem is een zogenaamd H-kenteken. Het H-kenteken is bedoeld voor Historische auto’s, oftewel oldtimers. Een H-kenteken brengt net als in Nederland na het behalen van de 25-jaars grens een fiscaal voordeel met zich. Bovendien is het met een historisch kenteken mogelijk om voor de eigenaar een oldtimerverzekering af te sluiten en mag in de zogenaamde milieuzones die steeds meer Duitse steden worden ingevoerd worden gereden.
en voor de liefhebber
https://www.kfz-steuer-info.de/pkw-maut.html
met dit als belangrijkste voor ons
Ausländer zahlen nur auf Autobahnen
Buitenlanders betalen alleen op de BAB = bundes autobahn
PKW-MautDie Pkw-Maut soll für alle nicht in Deutschland zugelassenen PKW (ausländische PKW) nur auf Autobahnen gelten.
Dies sollte ursprünglich auch für Bundes-, Landes- und Kommunalstraßen gelten.
In vielen Grenzregionen hatte das aber Befürchtungen aufkommen lassen, dass der "kleine Grenzverkehr" zum Shoppen und Arbeiten deutlich geringer wird.
- Marco Polo
- Berichten: 27451
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Duitsland en Tol
Maar de bezitters van moderne schone auto's in Duitsland krijgen 100 miljoen terug op hun wegenbelasting. Dat maakt het wetsvoorstel van Dobrindt in 1 keer niet meer vijandig tegen buitenlanders.
Zelf in de Duitse pers vind men dit bezopen.
Enige reden dat men dit er door heeft gekregen is dat Juncker (Europese commissie) geen onenigheid wil hebben met Duitsland in een periode dat verenigd Europa moeilijke tijden doormaakt.
(Aldus Duitse media).
Zelf in de Duitse pers vind men dit bezopen.
Enige reden dat men dit er door heeft gekregen is dat Juncker (Europese commissie) geen onenigheid wil hebben met Duitsland in een periode dat verenigd Europa moeilijke tijden doormaakt.
(Aldus Duitse media).