Frankische Schweiz

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Trudie67
Berichten: 3934
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 21:05
Locatie: Veluwe

Frankische Schweiz



Bericht door Trudie67 »

Wie is in dit deel met vakantie geweest?
Ik las een stukje in de krant en mijn belangstelling werd getrokken.
Is het een campervriendelijke omgeving?
Pilote r450 1989
Hymer camp 594 1995
Adria Coral s 670 slt 2010

Wie zijn geluk niet kent, leeft arm in rijk bezit.
Gebruikersavatar
mari-anne
Berichten: 515
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 16:33
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Frankisch Schweiz



Bericht door mari-anne »

Wij zijn er geweest tijdens deze reis: https://mariannevoskamp.com/2009/09/24/ ... -tsjechie/

Mooi daar, volgens mij is het gebied niet zo groot. In de buurt van Rathen heb ik, toen we gingen fietsen, een camperplaats gezien. Stond toen niet in campercontact.

https://mariannevoskamp.files.wordpress ... 09/003.jpg

groetjes, Marianne
Gebruikersavatar
Trudie67
Berichten: 3934
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 21:05
Locatie: Veluwe

Re: Frankische Schweiz



Bericht door Trudie67 »

Dank je wel voor de info
Pilote r450 1989
Hymer camp 594 1995
Adria Coral s 670 slt 2010

Wie zijn geluk niet kent, leeft arm in rijk bezit.
Gebruikersavatar
Henriette1964
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 19:10
Locatie: gemeente Ede

Re: Frankische Schweiz



Bericht door Henriette1964 »

http://www.fraenkische-schweiz.com/de/w ... -wohnmobil

Goedenavond,
ben opgegroeid in Erlangen, aan de rand van de Fränkische Schweiz. Een juweeltje voor wandelaars, fan van burgruines, grotten, mooie dorpjes en lekker eten. Doen!
Hierboven een site van een vvv met hits voor camperplaatsen en campings.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Frankische Schweiz



Bericht door B1gcheese »

Interessant, dank hiervoor. Misschien ook iets voor ons. Onze laatste trip was naar Saksisch Zwitserland, ietsje verder. Ook prachtig.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Henriette1964
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 19:10
Locatie: gemeente Ede

Re: Frankische Schweiz



Bericht door Henriette1964 »

Beste John,
graag gedaan. Ik denk dat Marianne in de war is met de Sächsische Schweiz, een stuk noord oostelijk van de Fränkische en in hrt gebied van de voormalige DDR.
De FS wordt begrenzd door Forchheim bij Erlange, Bamberg, Pegnitz en Bayreuth. Tot eind oktober best een uithoek in de BRD vanwege hermetisch afgesloten grenzen met DDR en Tjechoslovakije. Met name mensen uit West Berlijn kwamen hier via de transitroute. Dit was het eerste vrij toegankelijke natuurgebied voor hen in eigen land en destijds enorm goedkoop. Ook nu nog logeer en eet je voordelig en goed in de dorpen mits je de nieuwe 'wellness oorden' meidt. Je hebt veel wandelroutes, een super natuurbad in Streitberg aan de rivier (er naast een simpele kampeerplek), oide watermolens en twee mooie grotten. Veel fraaie dorpen met vakwerkhuizen, bakhuize, bronnen etc. Weinig toerisme uit NL ook en een paar prima steden om relaxed te winkelen in middelgrote plaatsen als het unesco werelderfgoed Bamberg en de studentenstad Erlangen.
De site is in het Duits en bevat veel meer nuttige info. Echt een keer doen, desnoods op weg naar het zuiden voor een paar dagen.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Frankische Schweiz



Bericht door B1gcheese »

Klinkt goed! Hij staat op ons lijstje, misschien een keer twee weekjes buiten het seizoen. Mijn vrouw zegt dat ik eigenlijk van binnen een Duitser ben. Liefhebber van bier, worsten en ik heb het bijbehorende buikje :cheers:
Maar zonder gekkigheid, ik vind Duitsland een topland voor camperaars.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Frankische Schweiz



Bericht door Marco Polo »

Ook van mij uit bedankt!

Groeten uit Bamberg.
Leuk om zo op een idee voor een bestemming te worden gebracht ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Henriette1964
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 19:10
Locatie: gemeente Ede

Re: Frankische Schweiz



Bericht door Henriette1964 »

Een erg mooie rit is via Forchheim en Ebermannstadt naar Streitberg, Muggendorf, Pottenstein. Het dal wordt steeds smaller en ruiger. Veel bezienswaardigheden die ik al eerder noemde (bv Teufelshöhle en Binghöhle) langs deze route. Komend vanuit het zuiden beslist naar de basilica van Gössweinstein. Meer barok kan niet. Ook er veel goede wandelroutes. Als je van dieren houdt is het Tierpark Hundtshaupten leuk. Ligt aan de rechter kan van het dal vanuit Forchheim voirbij Reifenbwrg het dal rechts in. Ga je vanuit Bamberg wat noordelijk (geen FS meer) kom je in de mooie plaats Coburg. Minder toeristisch maar de moeite waard en handig dicht bij het centrum een camper staplaats achter op parkeerterrein. Bij het terrein staat een soort sporthal met vrij toegankelijke en schone toiletten en douches. Niet mega gezellig, maar toch ... vergeet onderweg niet te stoppen bij Vierzehnheiligen, een bijzonder pelgrimsoord. Ligt rechts op de berg en staat goed aangegeven.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Frankische Schweiz



Bericht door B1gcheese »

Ik heb even een bladwijzertje aangemaakt bij dit topic, dank voor alle tips! Onze vorige vakantie in de Saksische Schweiz is door omstandigheden afgebroken, dus de volgende keer gaan we op herhaling in de FS :-B
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Henriette1964
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 19:10
Locatie: gemeente Ede

Re: Frankische Schweiz



Bericht door Henriette1964 »

Even bladwijzer aanmaken klinkt goed maar nu nog even een brug te ver
ben echt een forum begjnner en moet er duidelijk nog even in duiken. Tot nu oe alleen blogervaring

http://www.valiesmetdromen.gaatverweg.nl

Heb net even jullie reissite bekeken met het verhaal over de Sächsische Schweiz. Jammer dat jullie moesten afbreken. Echt vervelend op reis slecht nieuws krijgen! Wij zijn in de herfst een paar dagen in Zwickau en omgeving geweest. Zijn Jugenstil-fans en genoeg te genieten in woonwijken van Chemnitz en Jena. Ook Zwickau vonden we een aardig plaatsje. In mijn beleving zijn deze plaatsten onbereikbaar ... krijg je als je bent opgegroeid in Duitsland in de koude oorlog tijd nabij het Ijzeren Gordijn.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Frankische Schweiz



Bericht door B1gcheese »

Ach het forum is niet zo ingewikkeld hoor, ben je zo uit. Vakantie afbreken is nooit leuk, maar we waren gelukkig met een dag rijden weer thuis. En alles is goed afgelopen.
Onze camper staat nu in de garage maar staat binnenkort weer te trappelen om er op uit te gaan. We zullen nog wel eens een Duitse kerstmarkt bezoeken de komende tijd.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Plaats reactie