route van Nederland naar Zuid-Duitsland: A3 of A61?

Plaats reactie
Zutphenaar
Berichten: 9
Lid geworden op: do 18 feb 2016, 10:17

route van Nederland naar Zuid-Duitsland: A3 of A61?



Bericht door Zutphenaar »

Ik ga met de auto altijd van Emmerich over de A3 richting Frankfurt/Wiesbaden, dan richting Darmstadt / Mannheim / Heidelberg etc.

A61 doe ik met de auto niet zo graag omdat het een stukje om is en je er niet zo snel mag rijden (met de auto rijd meestal 170-190 op de A3, maar altijd extreem beleefd, voorzichtig en verantwoord). Op de A61 mag je de hele weg van Koln tot het Rijndal (voorbij Bingen) max 130.

A3 heeft als nadeel erg veel vrachtverkeer, heel bochtig, veel hellingen en onbeperkte snelheid. Lijkt me best eng / gevaarlijk met een grote langzame camper, als je daar dan ook nog eens de vrachtwagens wil inhalen. Ik ben toch van plan wel rond of boven de 100 km/h te blijven, niet tussen de vrachtwagens dus. Maar er zijn wel drie banen.

A61 is ook wel bochtig maar wat minder steile hellingen, langzamere snelheid, minder vrachtverkeer. Maar slechts twee banen.

Is het met de camper fijner rijden via de A61 dan via de A3? Of maakt het niets uit?
Gebruikersavatar
tonmillen
Berichten: 29
Lid geworden op: za 10 sep 2005, 19:28
Locatie: horst

Re: route van Nederland naar Zuid-Duitsland: A3 of A61?



Bericht door tonmillen »

A61 rijdt veel relaxter. Vraag het maar eens aan een vrachtwagenchauffeur.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
toos de kroon
Berichten: 421
Lid geworden op: di 04 okt 2005, 15:07
Locatie: brabant
Contacteer:

Re: route van Nederland naar Zuid-Duitsland: A3 of A61?



Bericht door toos de kroon »

Ja klopt als vrachtwagenchauffeur reden wij altijd over de 61 was veel relaxter rijden
Haast is zonde van de tijd
http://blog.seniorennet.be/toni/
Zutphenaar
Berichten: 9
Lid geworden op: do 18 feb 2016, 10:17

Re: route van Nederland naar Zuid-Duitsland: A3 of A61?



Bericht door Zutphenaar »

Cee Pee schreef:Ik zou eens wat minder haast hebben en ook van de reis zelf genieten. :wink:
Als je ook nog een schoolgaand kind in huis hebt, en een drukke baan, is daar niet zoveel tijd voor helaas... was het maar zo...
Dan heb ik nog wel het geluk dat ik van huis werk (in de IT) en het m'n baas niets kan schelen of ik *thuis* of waar dan ook ter wereld werk, maar school blijft toch een barriere he, we willen met Pasen even gaan skieen nog in Zwitserland, dus donderdagmiddag/avond en vrijdag heen, en dan maandag terug, dan hebben we 2 dagen om te skieen. :thumbup:
Zutphenaar
Berichten: 9
Lid geworden op: do 18 feb 2016, 10:17

Re: route van Nederland naar Zuid-Duitsland: A3 of A61?



Bericht door Zutphenaar »

Zie dat anderen ook A61 zeggen dus. Denk dat ik dat inderdaad maar ga doen. Overigens zijn de werkzaamheden op de A3 grotendeels voorbij. Was afgelopen zomer een chaos van werkzaamheden. Maar de A61 is dus denk ik toch wel fijner, ook als het een half uurtje langer duurt. Gaat me ook om risico op ongevallen, ik vind de A3 behoorlijk gevaarlijk voor langzaam verkeer, vrachtwagens inhalen lijkt me daar echt wel eng. Zoveel agressie daar dat het echt niet leuk meer is. Wil je geloven dat ik een paar weken geleden een extreem agressieve bumperklever achter me had omdat ik het durfde met 196 km/h een aantal auto's die 130 reden in te halen? :wtf: Dikke Duitse Audi raceversie die niets anders dan 300 acceptabel vond, blijkbaar. Zoiets wil ik met de camper toch liever uit de weg gaan.
Gebruikersavatar
Iveco4x4
Berichten: 735
Lid geworden op: wo 23 dec 2015, 19:43
Locatie: Haaglanden

Re: route van Nederland naar Zuid-Duitsland: A3 of A61?



Bericht door Iveco4x4 »

Zutphenaar schreef: Gaat me ook om risico op ongevallen, ik vind de A3 behoorlijk gevaarlijk voor langzaam verkeer..............met 196 km/h een aantal auto's die 130 reden in te halen?
Met 196 km/u kan je blijkbaar geen ongeval krijgen. :crazy:
Vriendelijke groet, Berry

Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
ezteis
Berichten: 245
Lid geworden op: wo 18 mei 2011, 20:50
Locatie: heerenveen

Re: route van Nederland naar Zuid-Duitsland: A3 of A61?



Bericht door ezteis »

Ligt er ook aan waar je woont,als wij naar het zuiden gaan
neem ik altijd de 31, 2, 45, 3, 7.
En dan eventueel de 8

Vr gr Sietze
Omars
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 04 nov 2015, 9:59

Re: route van Nederland naar Zuid-Duitsland: A3 of A61?



Bericht door Omars »

Vanuit het wonderschone Groningen reizen wij via de 31, de 33, gedeeltelijk de 44 en dan de 7 op ri. Würzburg
Gebruikersavatar
rollow
Berichten: 93
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:50

Re: route van Nederland naar Zuid-Duitsland: A3 of A61?



Bericht door rollow »

Altijd de 61, ook omdat je makkelijker durft in te halen vanwege de snelheidslimiet. Heb toch altijd beetje schrik als er geen limiet is en een dikke duitser loeihard komt aanzeilen net als je een LKW inhaalt.
:::: Rapido 983M ::::
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: route van Nederland naar Zuid-Duitsland: A3 of A61?



Bericht door Cee Pee »

Die "dikke Duitser" kan dan wel snoeihard komen aanzeilen maar ondanks hij zo hard rijd wordt er van hem wel verwacht dat hij er terdege rekening houd met het feit dat niet iedereen zo snoeihard rijdt.
Want ook daar waar geen limiet is is de adviessnelheid wel 130kmpu. sneller mag indien de weg, het weer en de drukte het toelaten.
Raak je betrokken bij een ongeval en was je snelheid hoger dan de adviessnelheid dan bent je ondanks de schuldvraag (deels) verantwoordelijk voor de schade.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
toine-s
Berichten: 792
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 6:51
Locatie: Waalre

Re: route van Nederland naar Zuid-Duitsland: A3 of A61?



Bericht door toine-s »

onderweg af en toe kijken op google maps of en waar er files zijn. er zijn een paar plaatsen waar je de 61 kan verruilen voor de 3 of 5.
Blij met onze Phoenix op MAN chassis
Gebruikersavatar
rollow
Berichten: 93
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:50

Re: route van Nederland naar Zuid-Duitsland: A3 of A61?



Bericht door rollow »

Ik bedoelde overigens met 'dikke duitser' niet de chauffeur zelf maar een Mercedes of BMW ofzo :D
:::: Rapido 983M ::::
Plaats reactie