Goch

Plaats reactie
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Goch



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op zo 29 okt 2023, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Goch



Bericht door hathi »

Seth Space...Je kan het ook omdraaien,als de prijs omhoog gaat ,is dan ineens de Camperplek die men altijd bezocht niet meer naar wens,ik kan er naast zitten,maar ik lees hier niet wat jij schrijft,want het gaat nog steeds over de aanstaande prijsverhoging in Goch,en het waarom ,niet over de uitgave van ieders geld,want dat bepaald ,inderdaad ieder voor zich
Hans
Gebruikersavatar
vanHooltje
Berichten: 2696
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 17:46
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Goch



Bericht door vanHooltje »

1x geweest, heb er een paar woorden voor, te groot te vol en vooral geen mooi uitzicht of omgeving.
enigge wat klopt is de prijs voor de voorzienigen!
kijk eens op: http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV onze nieuwe in restauratie! vernieuwd op 05-09-09. http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJTvernieuwd op :28-12-10
Techniek is altijd logisch, daarom snappen helaas de meeste mensen er niets van.
spelling fouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer gevoel voor techniek :-) vanHool Fiat 625 N3P
Toedeledoki

Re: Goch



Bericht door Toedeledoki »

Ik wilde het ook een keer meemaken en wij zijn er ook geweest.

Ik snap niet wat er zo bijzonder is? Een groot grasveld waar je voor 5 Euro mag staan. De stad Goch stelt ook niet veel voor. Beetje vergane glorie allemaal.

Wél lekker gegeten in het Heidestübchen (om de hoek).
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Goch



Bericht door seth_space »

Ik ben nog nooit in Goch geweest maar kan me prima voorstellen dat een verhoging van 5 euro naar bijv 8 euro voor voorzieningen die je toch niet gebruikt voor diverse camperaars een afknapper is.
Ik wil overigens best betalen. laatst nog Maastricht marina voor 18 euro. Fijne ligging en mooie voorzieningen voor wie ze nodig heeft of liever wil gebruiken. De dagen daarvoor gratis gestaan in Belgie op heel mooie plekken. Geen bewuste keuze om minder geld uit te geven. Maar waaron betalen als je een heel mooie gratis plek hebt.
Maar dat gezeur over mensen die graag gratis of goedkoop willen staan is zo zinloos. Dat moet toch echt een ieder voor zich weten. Of het nu uit noodzaak is, zuinigheid, gierigheid.. maakt niet uit..men mag helemaal zelf die keuzes maken.
En moeten we nu ook al solidair zijn en meer betalen voor... wie eigenlijk?

@
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Goch



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op zo 29 okt 2023, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
a90
Berichten: 389
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 0:49
Locatie: Nieuw Vennep

Re: Goch



Bericht door a90 »

En dan nog, gratis staan is natuurlijk niet echt gratis, je betaald er als camperaar alleen niet voor. De daadwerkelijke kosten die gemaakt worden voor al die 'gratis' plekken met 'gratis' water en 'gratis' losplekken wordt door de inwoners van de desbetreffende lokale gemeente betaald. En daarom betalen we voor de 'gratis' plekken dan ook graag toeristenbelasting toch ? Of doen we dat ook al niet meer en is 'gratis' een soort van verworven recht om zo anderen te laten betalen voor jouw verblijf ?
Lees meer over mijn huidige auto: http://www.lp2223.com
En deze is inmiddels verkocht: http://www.rundhauber.eu
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Goch



Bericht door Jan en Simonne »

De discussie hier ging helemaal niet over "gratis".
Het ging over een prijsverhoging voor zaken, die sommigen wel en anderen niet gebruiken.
Er werd ook gezegd, dat men best wil betalen voor dit soort voorzieningen, op het moment, dat men er gebruik van maakt.
Ik snap met de beste wil van de wereld niet, hoe mensen dat weer kunnen lezen als "gratis" willen staan.
Het is altijd hetzelfde gezeik.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Goch



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op zo 29 okt 2023, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Antje
Berichten: 5782
Lid geworden op: za 17 mei 2003, 16:00
Locatie: Noord-Holland

Re: Goch



Bericht door Antje »

Het betalen van voorzieningen kan heel simpel geregeld, via een pas betaal je voor de Cp en daar komt 5€ op om van de voorzieningen gebruik te maken .. douche .. elektra .. sani(water) etc, alleen de prijs van dit alles is niet simpel, veel dus!
Speciale automaat waar je een pas koopt die de slagboom opent(niet leuk, wel veiliger), dan 1 persoon aan de balie om je kaart op te waarderen/het teveel terug te betalen, dat kost veel geld en wordt betaald door de overnachtingsplaats te verhogen.
Voordeel voor de uitbater die maar 1 geldautomaat hoeft leeg te halen, geen gasten die zonder te betalen laat binnen komen/vroeg vertrekken.
Ons zal je er niet vinden om reden die hier al genoemd zijn, een keer wezen kijken en weer door gereden .. :DD
Een vlinder telt geen maanden doch momenten en heeft tijd genoeg!


Er zijn momenten waarop zelfs een muis verandert in een tijger!
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Goch



Bericht door seth_space »

@A90
Of doen we dat ook al niet meer en is 'gratis' een soort van verworven recht om zo anderen te laten betalen voor jouw verblijf ?
Je gaat natuurlijk ook spontaan betalen voor het gebruik van de belgische snelwegen als je op weg bent naar Frankrijk.
En jij betaalde natuurlijk ook voor de verlichting van dat park waar je doorheen wandelde.. en ga zo maar door.
Precies waar ik op wijs. Als er gratis plekken zijn dan hoopt men op een aantrekkingskracht van een gebied. Dat heet o.a investeren in toerisme.

Als jij graag wilt betalen voor van alles dan ben ik wel de laatste om je tegen te houden. Ook dat mag een ieder voor zichzelf uitmaken.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Goch



Bericht door Vertrokken2 »

Stop jij nooit bij de bus waarin je donaties kunt werpen vlak na het passeren van de Belgische grens?
Schande! :thumbdown:
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Goch



Bericht door seth_space »

Het probleem is ook een beetje dat het inmiddels al drie bussen zijn ;)
Vlaanderen, Wallonie en eentje in gewest brussel. Maar in Wallonie gebruiken ze de inhoud van die bus kennelijk ergens anders voor. En in Brussel staat hij bij de ingang van het EU gebouw...
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Goch



Bericht door Vertrokken2 »

Toen ik enkele weken geleden de grens Servie/BiH passeerde werd mij door een vriendelijke dame in boswachtersuniform (...) verzocht om een Euro p.p. te doneren voor het nationaal park waar we op dat moment doorheen reden.
Ze had haar eigen slagboompje.
Maar ik vond het een sympathiek verzoek en heb een leuke conversatie met haar gehad.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Plaats reactie