Hamburg

Plaats reactie
Gebruikersavatar
smerckx
Berichten: 135
Lid geworden op: do 06 apr 2006, 19:58
Locatie: sint-pauwels België

Hamburg



Bericht door smerckx »

Heeft er al iemand http://www.miniatur-wunderland.de/ bezocht?
Ik wil dit doen in het voorjaar met de camper van op deze camperplaats http://www.wohnmobilhafen-hamburg.de/
Had gedacht vanaf de camperplaats te voet of eventueel met de fiets er naar het miniatuurland te gaan.
Iemand ervaring hiermee?
Ik heb geen gedacht hoe druk het daar is.
ons motto : leven en laten leven
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hamburg



Bericht door Hoofdnoorman »

Neen, maar hij gaat als de drommel voor de planning in 2014.
Bedankt, leuke tip. :thumbup:
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
hymertje644g
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 02 dec 2007, 22:29
Locatie: Friesland

Re: Hamburg



Bericht door hymertje644g »

de stellplatz is eigenlijk altijd druk. Je staat er ook relatief dicht op elkaar.
Mooi is ie bepaald ook niet, zeker niet in combinatie met de prijs. (vorig jaar was deze 18 en nu 19 euro! de voorzieningen zijn wel inclusief)
Met het openbaar vervoer, maar ook op de fiets is het centrum dichtbij. En Hamburg is gewoon een heeeele mooie stad!! :thumbup:
Afbeelding

Have a nice day; smile!

Afbeelding
Gebruikersavatar
sjon_r
Berichten: 232
Lid geworden op: zo 23 mei 2010, 20:40
Locatie: Dr88
Contacteer:

Re: Hamburg



Bericht door sjon_r »

Hallo,
Wij zijn dit jaar in Hamburg geweest en ook bij de miniatur wunderwelt. Wij zijn vanaf Cuxhaven naar Hamburg gereden 's ochtends en getracht een parkeerplek te vinden. Helaas, of juist niet, waren het toen de wereld haven dagen waardoor het zeer druk was in de stad.
Na een aantal rondjes gereden te hebben zijn we bij cp de rote bus (oid) terecht gekomen. Ook hier was geen plaats echter langs de weg stonden ook veel campers. Gelukkig was er nog een plekje vrij.
Vanaf hier was het 5 minuten lopen naar de s-bahn. Super handig en snel de stad in. In het centrum lekker gewandeld (met 2 kinderen waarvan 1 in een buggy) en miniatur wunderwelt bekeken. Wij komen er zeker nog een x terug. En dit was al de 2de x...... ;-)

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Met vriendelijke groet,

Sjon, Sylvie, Björn en Lauren
Gebruikersavatar
Ries
Berichten: 1347
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 19:59
Locatie: Utreg

Re: Hamburg



Bericht door Ries »

Deze gaat bij ons ook in de wensen map. Bedankt voor deze geweldige tip.

Iemand al eens bij Miniworld Rotterdam geweest? Is dat ook de moeite waard?
"Het is waanzin om honderden miljarden uit te geven aan niet effectief klimaatbeleid."

Just because my path is different doesn't mean I'm lost
Gebruikersavatar
asmar
Berichten: 157
Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 11:20
Locatie: Assen

Re: Hamburg



Bericht door asmar »

Hallo,

Ben nog niet in Rotterdam geweest. Maar heb wel van horen zeggen , dat als je al in Hamburg bent geweest , wil je niet meer naar Rotterdam. Het schijnt daar niet zo mooi te zijn als in Hamburg.

gr Asmar
Gebruikersavatar
smerckx
Berichten: 135
Lid geworden op: do 06 apr 2006, 19:58
Locatie: sint-pauwels België

Re: Hamburg



Bericht door smerckx »

We gaan eind februari naar Hamburg http://www.miniatur-wunderland.de/ bezoeken.
Ik laat wel weten hoe het was.
ons motto : leven en laten leven
Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: Hamburg



Bericht door fstuif »

Wij zijn twee jaar geleden in Hamburg geweest.Miniatuurgebeuren is erg leuk.Ook zeer groot. Reserveer een kaartje op hun internet site.Je kiest dan voor een tijd van binnenkomen. Als het een beetje druk is kom je met een kaartje aan de kassa de eerste uren niet binnen.
Wij stonden op de camperplek "Am Fischmarkt" Niet veel bijzonders, maar wel aan het water. Je loopt langs het water een kwartiertje en je bent bij de miniatuurwereld. Zit trouwens in hetzelfde gebouw als de Joop van der Ende Theateracademie.
Leuke wandeling en je passeert het openbaar vervoer station.
Je moet het een keer gezien hebben. Het ultieme treintjesgebeuren. Let ook op de sporen onder de tafels. Minstens niet zo boeiend.

Veel plezier.

Fred
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
Gebruikersavatar
Moi
Berichten: 1724
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 0:52
Locatie: Loppersum (Gr)

Re: Hamburg



Bericht door Moi »

Goedkopere cp is Wedel badebucht: Campercontact Sitecode - 4663. Vlakbij het treinstation, daar koop je een dagkaart (paar jaar geleden voor 9 euro), geldig voor maximaal 6 personen. De hele dag vrij vervoer in en rond Hamburg. De stad is zeker een bezoek waard, ook de vernieuwde haven waar je rondvaart kunt maken. :thumbup: Viel Spaß
Pössl Roadcruiser.
Gebruikersavatar
smerckx
Berichten: 135
Lid geworden op: do 06 apr 2006, 19:58
Locatie: sint-pauwels België

Re: Hamburg



Bericht door smerckx »

Heb net gelezen dat de parkeerplaats aan de vismarkt gesloten is tussen zaterdag 18u en maandag morgen ivm de markt.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Of is dit slechts een gedeelte van de parking die dan verdwenen is?
ons motto : leven en laten leven
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: Hamburg



Bericht door Bohemia »

Wij waren vorig jaar in Hamburg. Een collega die daar vandaan komt had me Minaturwunderland aangeraden om te doen met kinderen, maar ook voor volwassen echt heel leuk. Reserveren ivm wachttijd inderdaad aan te raden, maar hoeft niet je kunt er ook wachten of iets anders in de buurt doen nadat je kaartjes gekocht hebt, rondvaarten vertrekken bv. vlakbij. Wij hebben op zaterdag gratis geparkeerd op de Brook ca. 200m. van Minaturwunderland, was toen plek zat.

Overnacht hebben we op de wohnmobilhafen van de Rote Doppeldecker. Prima plek, vriendelijke beheerder, heeft mij een verlengsnoer geleend omdat ik een probleem met de onze had.
Gebruikersavatar
smerckx
Berichten: 135
Lid geworden op: do 06 apr 2006, 19:58
Locatie: sint-pauwels België

Re: Hamburg



Bericht door smerckx »

Wij zijn er vorig weekend geweest en http://www.miniatur-wunderland.de/ is zeker een aanrader.
Ik had wel wegens krokusvakantie op voorhand kaarten gekocht en een uur bevestigd zodat we zo konden binnen wandelen zonder te wachten.
We hebben er rondgelopen van 14u30 tot 19u00 en dan nog lekker en goedkoop in het restaurant gegeten.
Geparkeerd en overnacht hebben we bij de Rote Doppeldecker gedaan http://www.campercontact.nl/campersite/detail/id/9567
Zeer vriendelijke mensen en propere camperplaats, niet zo rustig maar toch goed doenbaar.
De uitbater sprak zelfs vrij goed Frans en aangezien mijn Duits niet je dat is, was dat zeer goed meegenomen.
De prijs is 19€ wat niet goedkoop is, maar daarvoor heb je wel toiletten en douches die ook weer goed onderhouden en proper zijn.
Allemaal niet noodzakelijk maar als het er is dan maak ik daar graag gebruik van.
Vanaf de camperplek is het ongeveer 3km naar het miniatuurland. Ik had de fietsen mee en aangezien er volop fietspaden liggen in Hamburg was het een prettig fietstochtje.
We gaan beslist nog eens terug naar Hamburg als we wat meer tijd hebben.
ons motto : leven en laten leven
Plaats reactie