Tips route tussen Bedoin en Portugal?

Plaats reactie
Rosaaah
Berichten: 25
Lid geworden op: di 11 feb 2020, 12:03

Tips route tussen Bedoin en Portugal?



Bericht door Rosaaah »

Hallo allemaal,

Ik, mijn man en twee kinderen vertrekken 05.07 met onze hopelijk lange reis naar het Zuiden: zuid Frankrijk, Portugal en Spanje.
Onze eerste bestemming in Frankrijk is gorges du Verdon. Na een week vertrekken we naar de dorpjes van Luberon. We zitten dan 4 dagen in Bedoin. Van daaruit willen we richtig Portugal via Biarritz.
Kunnen jullie mij een mooie route tussen Bedoin en Portugal aanbevelen? Mijn man wil graag als eerst een plek waar strand is. Ik heb de Languedoc-Roussillon kust bekeken en het spreekt mij niet zo aan. Veel wind, erg toeristische of weer verlaten saaie dorpjes/ badplaatsen. Klopt dit? Gruissan bijvoorbeeld hoe is het daar?

En Info over ons:
We houden van natuur, mooie stranden zonder wind of weinig wind, hebben twee kleine kinderen,
Houden niet van plekken waar de massa zich bevindt. Liever authentieke plekken en niet gericht op massatoerisme.
We zijn ook actief en houden van fietsen.
We leven eigenlijk met een hippie instelling ;)

Tips en ervaringen zijn heel erg welkom!
Rosaaah
Berichten: 25
Lid geworden op: di 11 feb 2020, 12:03

Re: Tips route tussen bedoin en Portugal?



Bericht door Rosaaah »

Oja, we zijn met een camper onderweg.
Gebruikersavatar
Pienmajer
Berichten: 560
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 21:12
Locatie: Sittard

Re: Tips route tussen bedoin en Portugal?



Bericht door Pienmajer »

Ik weet niet hoever je naar het Zuiden gaat. Maar het gebied met de grote meren in P lijkt me eventueel wel wat voor jullie. Google eens op praia Fluvial de monsaraz. Weinig toeristen, mooie natuur. Kun je vrij staan en in het plaatsje Luz is camperplaats met service station.
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7105
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Tips route tussen bedoin en Portugal?



Bericht door dedruivenplukker »

Met een hippie instelling zit je hier eigenlijk niet helemaal goed, het merendeel hier gaat voor toch wel wat luxe en zekerheid.
Ik zou zeggen geniet van je hippie instelling en kijk wat er op je pad komt.
Gooi alle boekjes en het www weg, laat je haar groeien en geniet van elkaar en van de reis.

Maar dit is vast niet het antwoord wat je wil horen.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Rosaaah
Berichten: 25
Lid geworden op: di 11 feb 2020, 12:03

Re: Tips route tussen bedoin en Portugal?



Bericht door Rosaaah »

@ de druivenplukker,

Ojawel! Precies wat ik wilde horen ;)

Dank je wel!
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Tips route tussen bedoin en Portugal?



Bericht door appellover »

Weet niet hoe lang jullie gaan,in de provence is heerlijk.Maar verwacht dat de Fransen veel in eigen land blijven en het dus druk is langs de Middellandse zee,ook bij Gruissan (palendorp).
Als jullie naar Spanje en daarna Portugal in augustus willen, ga dan via de Altlantische oceaan kust( gaan wij volgende week ook naar toe) daar is de kust heel mooi en 15 of 20 graden koeler dan Andalusia,waar het nu rond de 40 graden is en alleen maar warmer wordt,denk erg warm voor jonge kinderen,dus van ene zwembadcamping naar de volgende.Niet echt hippiegevoel.
Helaas zijn heel weinig vrije plekjes aan het strand zoals in de hippie tijd met de vw busjes.Zomers is het erg druk en duur,hoewel de meeste Spanjaarden naar de noordkust gaan.

Hier in Spanje is de situatie anders dan in Nederland,iedereen loopt met mondkapje en houdt afstand,heel bang.
Het is eigenlijk nog steeds heel stil en groot aantal horeca is nog dicht of voor altijd dicht.
Op strand heel veel controle,niet langs de waterlijn komen,6 meter moet vrij blijven voor politie met hun quads,geen balspel,2 meter ruimte houden dus tussen de touwen blijven met je gezin.
Helaas zijn er regelmatig uitbraken en gaat het zomaar weer naar fase 2,verboden te reizen naar andere provincie.
Maar als jullie warmte heerlijk vinden wens ik jullie heel fijne en gezonde reis.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31822
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Tips route tussen bedoin en Portugal?



Bericht door Bob Diesel »

Rosaaah :?:
Heb je hier in het PT topic al gezocht :?:
Naar route,s reis veslagen ed
Er staat meer als je vraagt :idea:

Klik eens op de www hier onder bv
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie