Boete opgevoerde elektrische fiets

Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7105
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Boete opgevoerde elektrische fiets



Bericht door dedruivenplukker »

de Jonckheer schreef:
do 12 mar 2020, 22:08
hoe deed men dat vroeger dan toen die elektrische dingen niet bestonden? Niet fietsen?
brommers kieken.jpg
brommers kieken.jpg (61.7 KiB) 872 keer bekeken
opasplintbrommer-vi.jpg
opasplintbrommer-vi.jpg (160.3 KiB) 867 keer bekeken
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8223
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Boete opgevoerde elektrische fiets



Bericht door hurktoilet »

norwin schreef:
do 12 mar 2020, 10:49
Frankrijk, het land waar 90% van de brommers is opgevoerd toch :( 8-)
Maar die elektrische fietsen ... we zullen ze krijgen :lol3: :lol3:
Meen me vaag te herinneren dat tot 125 cc in Frankrijk als brommer gezien wordt :shifty:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Boete opgevoerde elektrische fiets



Bericht door jurgenc »

Die opgefokte brommers worden ook gecontroleerd. Politiecontrole met mobiele rollenbank.
Wat is de pakkans, dat is een andere zaak.
H20
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Boete opgevoerde elektrische fiets



Bericht door bently »

Er zullen ongetwijfeld méér ongelukken gaan gebeuren met die "opgevoerde fietsen ".
Als je dan gecontroleerd word ben je het haasje !
Van mij mogen ze dan die boete ( Wie het vermogen van een elektrische fiets opschroeft, loopt kans op een boete van 30.000 euro of een jaar gevangenisstraf. Ook fabrikanten van opvoersetjes kunnen beboet worden. ) wel toepassen.
Je laat het dan wél uit je hoofd om dat opvoersetje te monteren.
E-bikes gaan al hard genoeg :!:
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18085
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Boete opgevoerde elektrische fiets



Bericht door Cee Pee »

Dat zal zeker niet gebeuren, voor een jaar gevangenis moet je in Nederland al iemand omleggen en om gepakt te worden moet er wel politie zijn en ook die is hier bijna helemaal wegbezuinigd.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Boete opgevoerde elektrische fiets



Bericht door henk en lila »

dedruivenplukker schreef:
do 12 mar 2020, 22:26
de Jonckheer schreef:
do 12 mar 2020, 22:08
hoe deed men dat vroeger dan toen die elektrische dingen niet bestonden? Niet fietsen?
brommers kieken.jpg
Is toch een echte Eysink of niet? Had ik ook ooit.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
AadenAnke
Berichten: 13127
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Boete opgevoerde elektrische fiets



Bericht door AadenAnke »

Volgens mij is het verschil met onze vroegere brommers en de opgevoerde fietsen nu dat we toen 16/17 waren en het verkeer stiller. Nu is het veel drukker en zijn wij allemaal eind60 en ouder. Nu is bekend dat concentratie, gezichts en reactievermogen op latere leeftijd afneemt dus het gevaarlijker is geworden! Ik verwacht net als vroeger dat het niet uitmaakt. Mijn brommer haalde net de 100 niet heb daar mee gereden tot dat ik mijn rijbewijs had! Nooit mee gepakt overigens. Net als dat de fietsers nu ook zelden gepakt zullen worden. Wel is voor mij nieuw dat fabrikanten en handelaren strafbaar zijn.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 685
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Boete opgevoerde elektrische fiets



Bericht door Adfur »

Heb in mijn jeugd 2 brommers gehad, een Berini M21 en een Honda C310. Beiden waren wat pittiger gemaakt en liepen zo'n 85 km/h.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15331
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Boete opgevoerde elektrische fiets



Bericht door Hoofdnoorman »

Pakkans is natuurlijk behoorlijk klein.
Ik heb vorig jaar ergens een stukje gelezen over een RFC ontvanger in het handvat van een scooter en een ring om de vinger van de berijder. Zodra hij zijn hand van het handvat af had, werd de controller op halve kracht gezet.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 15:55
Locatie: Uelsen (Dld)

Re: Boete opgevoerde elektrische fiets



Bericht door Xenon »

Gepakt worden... beboet worden... pakkans...

Ik woon in Duitsland en 'daar' gaan ze toch iets anders met dit soort zaken om: natuurlijk ben je ook in Dld de sjaak als ze je aan de kant mochten zetten (boete, of ze halen je illegale voertuig meteen van de weg), al is die kans misschien nog wel geringer als in NL. Maar wat je in Dld vooral heel goed tussen je oren moet hebben, is dat in het geval je op de openbare weg ergens betrokken bij raakt met iets illegaals, het je persoonlijk faillissement kan betekenen. Je rechten zijn dan nul! Of je er nu schuld aan hebt, of niet. Een eventuele tegenpartij of zijn verzekering verhaalt zijn kosten op jou. Jijzelf bent niet meer verzekerd en zelf kan je ook niets meer verhalen. You're done, simple as that.
Met zo'n insteek bereik je in ieder geval dat duidelijk is waar het de wetgever om te doen is: duidelijkheid en veiligheid. Geen zichzelf in stand houdende constructie om de staatskas te spekken met achterlijk hoge boetebedragen...

En wat het beboeten van fabrikanten betreft: dat is m.i. spraakmakerij van de betreffende redactie.
Er worden sporten / andere toepassingen bedreven (buiten de openbare weg, dus legaal) met 'opgevoerd' materiaal, dus moet dat materiaal ook geproduceerd kunnen worden. En daarnaast:

* 70cc cilinders op brommers mag ook niet, toch worden ze gemaakt
* Een P99 op zak mag ook niet, toch worden ze gemaakt.
* Auto's mogen vrijwel nergens (okay, op Dld na) harder dan 130km/h, toch worden ze gemaakt (zelfs door de Fransen zelf :wave: ).

En wat een fabrikant in Frankrijk misschien niet mag, mag ie in een ander land misschien wel. Dus om deze reden een fabrikant willen bekeuren is wel een héél kortzichtige insteek van Frankrijk...
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3224
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Boete opgevoerde elektrische fiets



Bericht door Going »

Hoofdnoorman schreef:
vr 13 mar 2020, 12:06
Pakkans is natuurlijk behoorlijk klein.
Ik heb vorig jaar ergens een stukje gelezen over een RFC ontvanger in het handvat van een scooter en een ring om de vinger van de berijder. Zodra hij zijn hand van het handvat af had, werd de controller op halve kracht gezet.
Mijn zoon had onder het zadel een schakelaar wat het zelfde deed. Helaas vriendje wist het niet en terwijl zoonlief aan het rotzooien was met vriend zusje, pakte vriend de brommer en werd met 95 km/uur achtervolgd door de politie. Vriend kreeg waarschuwing voor te hard rijden, zoon moest voor de rechter komen. 450 gulden boete wegens opvoeren van 50 naar 75 cc plus andere ongeregeldheden.
PS, zoon heeft daarna niet meer met zusje mogen rotzooien.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Boete opgevoerde elektrische fiets



Bericht door iSonic »

de Jonckheer schreef:
do 12 mar 2020, 22:08
Zelf trappen is wel veel beter voor de beenspieren. Tegenwoordig kan niemand zelf meer trappen lijkt het wel, hoe deed men dat vroeger dan toen die elektrische dingen niet bestonden? Niet fietsen?
Ik fiets 28km naar mijn werk enkele reis. En zonder speed pedelec zou ik inderdaad niet fietsend gaan. Duurt gewoon te lang en met de speed pedelec is het goed te doen.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Boete opgevoerde elektrische fiets



Bericht door Charles Franconi »

Met 28 km enkele reis fietsen: dan wordt het tijd voor een Velomobiel Quest. Trap je zo 35-40 km zonder electrische ondersteuning.
erichendri
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 13 feb 2013, 19:36

Re: Boete opgevoerde elektrische fiets



Bericht door erichendri »

Leve het kopen via internet.
Geen gedegen advies.
Je ziet erzoveel rijden zonder helm en kentekenplaat.
Of is het onkunde?
Aan de fiests is het vaak te zien dat het een speed pedelec is.
Het wachten is nu op de super pedelec, die halen de 80 km/h en zijn
al te koop voor een kleine 11000€.

Eric
Met je rubber door de blubber.
Plaats reactie