Frankrijk en corona

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8261
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Frankrijk en corona



Bericht door hurktoilet »

Net Bordeaux gedaan. Mooie stad. Winkelstraat Rue Sainte-Catherine was ons te druk. Prachtige lichtshow in de onderzeebootbasis was op het randje. Net te doen, maar dik een uur met een mondkapje op is wel heel erg lang. In OV en winkels draagt nu echt zo goed als iedereen mondkapjes. Aan de kade van de Garonne goed gegeten voor een onverwacht bescheiden prijsje. Was nog gezellig ook. Eh, tja, wij hebben een neusje voor toko's waar buurtbewoners ook komen. En Corona of niet, die smakken wat af. Nu ja, zo lang ze ons maar niet zoenen...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1738
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Frankrijk en corona



Bericht door marjasjaak »

Het Bretagne plan voor augustus/september wordt steeds minder aantrekkelijk :(
https://nos.nl/liveblog/2341934-weer-be ... e-dik.html
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Frankrijk en corona



Bericht door macfocus »

Stomtoevallig ben ik daar nu. En ik lees je bericht. En daar staat in dat de uitbraak te wijten is aan het samenkomen van groepen personen (jongeren in dit geval) in de avonden op het strand.

Ergo, pas je een beetje aan, dan is er volgens mij niet zoveel aan de hand.
Werkelijk overal hangt desinfecterende gel of alcohol en mondkapjes zijn verplicht als je ergens naar binnen gaat.

We toeren nu al 2 weken door Normandië en Bretagne en afstand houden lukt prima, zeker op campings.
Supermarkten zijn soms druk (vandaag in Concarneau bv.), voor de rest weinig problemen.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1738
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Frankrijk en corona



Bericht door marjasjaak »

Dank voor je bericht, fijn zo'n "live verslag".
We gaan waarschijnlijk pas op het laatste moment beslissen waar we naar toe gaan, even de komende weken alle berichten in de gaten houden.
In juni waren we ook in Frankrijk en toen viel het ons ook al op dat het op de campings rustig was en in de supermarkten druk. Toen droeg nog bijna niemand een mondkapje omdat het niet verplicht was.
Peace78
Berichten: 60
Lid geworden op: do 04 jul 2019, 21:06

Re: Frankrijk en corona



Bericht door Peace78 »

Wij zitten nu in Sézanne, op een rustige municipal met gemeentelijk buitenbad. Rustig op de camping en in het zwembad, maar verder vakantie als anders. Enige wat echt anders is, en wat ik ook echt niet prettig vind, zijn de mondkapjes in de supermarkt en bij rondlopen in restaurant. Maar het voelt wel heel veilig. Veiliger dan in Nederland eigenlijk. Ik was bang dat een vakantiegevoel moeilijker zou zijn met de maatregelen, maar genieten volop :)
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1738
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Frankrijk en corona



Bericht door marjasjaak »

De drukte in West Frankrijk zal een stuk minder worden de komende dagen nu de Engelsen Frankrijk in de ban doen.
Er is al een run op boottickets en vliegtuigen zitten vol om op tijd in GB terug te zijn voordat de quarantaine plicht morgen begint. Zie NOS liveblog.
Misschien niet zo aardig, maar voor ons komt dat goed uit. Wij willen vrijdag vertrekken voor een lange toer door West Frankrijk.
Fingers crossed dat er geen nieuwe maatregelen komen.....
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27454
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Frankrijk en corona



Bericht door Marco Polo »

https://geodes.santepubliquefrance.fr/# ... &view=map2

Interactief kaartje met de huidige besmettingen.
Info van 3 dagen geleden.
Recenter hebben ze niet van officiële zijde voor zover ik weet.
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1738
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Frankrijk en corona



Bericht door marjasjaak »

https://dashboard.covid19.data.gouv.fr/ ... cation=FRA

Nog een website met coronacijfers in Frankrijk.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Frankrijk en corona



Bericht door Dafluc »

Een antwoord in het algemene coronatopic. Dat hier wellicht meer op zijn plaats is. Vandaar dat ik het hier ook even knip en plak.
thole schreef:
zo 16 aug 2020, 22:42
Ondanks dat kaartje, ondanks Franse media kan ik er niet achter komen wat de begrenzing is van het code oranje gebied vwb Bouches de Rhone / Camarque.
De Camargue valt onder het departement 31 , Bouches du Rhone.
Als je met de camper naar de Camargue gaat zul je geen gevaar lopen, de besmettingen zitten in Marseille en andere grotere steden, die dus vermijden. De dichtstbijzijnde grote stad is Arles, daar kun je ook omheen rijden.

https://www.laprovence.com/article/soci ... dissements

Een punt van aandacht is wel dat het verboden kan worden om zich meer dan 100km te verplaatsen van de woonplaats, hoe dat dan met campers zit, weet ik niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8261
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Frankrijk en corona



Bericht door hurktoilet »

@Dafluc: in reactie op je sig. Anderhalve meter? In Frankrijk vinden ze één meter genoeg. In het Verenigd Koninkrijk daarentegen is twee meter de norm.
Krijg de indruk dat de deskundigen het niet weten en er maar een slag naar slaan. Mijn klompengevoel zegt me wel dat twee meter veiliger is dan één meter. Maar ja, ik ben geen deskundige. :bang:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Frankrijk en corona



Bericht door Dafluc »

Anderhalve meter zie ik in het door mij gequote bericht niet voorbij komen. Maar dat het niet in alle landen 1,5 meter is was volgens mij bekend.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8261
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Frankrijk en corona



Bericht door hurktoilet »

Wat ik zei: je sig...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Frankrijk en corona



Bericht door Dafluc »

Sorry, dat kwartje valt nu pas. Sig is stukje uit Lubach. Humor. Need I say more?
Afbeelding
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8261
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Frankrijk en corona



Bericht door hurktoilet »

Volg lubach niet, was me ontgaan. Maar als het humor is, is het leuk. 😂
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Plaats reactie