Route du Soleil of La Meridiënne?

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31822
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Route du Soleil of La Meridiënne?



Bericht door Bob Diesel »

TestCase schreef:
za 04 jan 2020, 12:04
In NL wordt er een reservering op je pinpas gedaan van een hoog bedrag en direct na het tanken rechtgetrokken, zelfde principe. Helaas kan dit niet met een creditcard, dus dan een dag later. Pomphouder wil zeker weten dat je kunt betalen, wil je dit niet dan alleen naar bemensde stations. (Genderneutrale termAfbeelding)

//Kees.
In SP met de creditcard ook gemerkt dat alleen het werkelijk getankte bedrag word afgeschreven
vaak kan je daar niet met de bank/pin pas gebruik maken , dus creditcard noodzakelijk

Heb je zo als TS een grotere tank zou je ,,ook,, bij sommige supermarchè,s kunnen kiezen voor
de Poid-lourds/camion /vrachwagen pomp , meestal ook zonder overkapping aan de zij kant v/d overige tankzuilen
Hier mag je dan tot vaak €750,- of nog meer tanken

een aantal jaren geleden was dat nog slechts € 500,- echter duurde het meerdere dagen dat het was rechtgetrokken
ik ben goed geschrokken toen :-? :-? , zat een weekend tussen

Heeft weinig met het topic van doen :bang:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9028
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Route du Soleil of La Meridiënne?



Bericht door gjvonk »

Laatste update: tussen Dijon en Nancy verliep se reis op rolletjes. Tussen Nancy en Metz liep de weg vol (o.a. met al dan niet half slaperige wintersporters met NL kenteken). Dat bleef zo tot en met het Shell station in Luxemburg. Daarna werd het weer rustiger. We gaan over 5 minuten bij Meer/ Breda de grens over en volgens TomTom zijn we om 17.30 thuis.

Voor ons voorlopig geen Autoroute du Soleil meer: dan liever de geconcentreerde ellende in en rond Parijs, de route van Montpellier naar Luxemburg leek 'een stokbrood met pindakaas': lang, plakkerig en niet weg te krijgen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8223
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Route du Soleil of La Meridiënne?



Bericht door hurktoilet »

De Autoroute du Soleil had je juist naar Parijs gebracht: dat is de A6-A7 (Orange-Lyon-Parijs). Jij hebt die route bij Beaune verlaten en bent de A31 (autoroute de Lorraine-Bourgogne). Het laatste deel daarvan (Nancy-Luxemburg) is filegevoelig. Vandaar mijn suggestie eerder in dit draadje om bij Langres de A5 en dan bij Troyes de A26 naar Lille te pakken. Ben je meer kwijt aan tol en je kunt niet goedkoop tanken in Luxemburg, maar het rijdt vaak wel een stuk rustiger.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31822
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Route du Soleil of La Meridiënne?



Bericht door Bob Diesel »

Rijd je volgende x gewoon weer lekker de andere route

iedere x iets anders ,wel zo leuk
en sambal op het stokbrood pindakaas ,plakje komkommer er tussen

je moet het ook een beetje smakelijk opdienen :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45142
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Route du Soleil of La Meridiënne?



Bericht door thole »

Ik denk dat er wel een ietwat verkeerd beeld ontstaat van de route door de Rhône vallei- Luxemburg in vergelijking met de route via de A 75 - Parijs.
Dit weekend was geclassificeerd als zijnde druk door de terugkeer van vakantiegangers. Nu is de A75 nooit zo druk maar richting Parijs zal het vandaag niet veel beter zijn geweest.

Wij mijden de wegen, indien mogelijk, dit soort weekenden.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
panda58
Berichten: 703
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 20:15

Re: Route du Soleil of La Meridiënne?



Bericht door panda58 »

gjvonk schreef:
za 04 jan 2020, 16:42
Laatste update: tussen Dijon en Nancy verliep se reis op rolletjes. Tussen Nancy en Metz liep de weg vol (o.a. met al dan niet half slaperige wintersporters met NL kenteken). Dat bleef zo tot en met het Shell station in Luxemburg. Daarna werd het weer rustiger. We gaan over 5 minuten bij Meer/ Breda de grens over en volgens TomTom zijn we om 17.30 thuis.

Voor ons voorlopig geen Autoroute du Soleil meer: dan liever de geconcentreerde ellende in en rond Parijs, de route van Montpellier naar Luxemburg leek 'een stokbrood met pindakaas': lang, plakkerig en niet weg te krijgen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Zoiets weet je toch van tevoren.
Velen komen nu terug van hun vakanties.
Net als de zwarte zaterdag,iedere keer weer heb je van die.........die dan toch vertrekken.
of thuis komen.
Nee dan heb ik liever black friday.
Maar ja ieder z n eigen zeg ik dan maar weer. :P

Goede thuiskomst.

Gr Jan
AadenAnke
Berichten: 13127
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Route du Soleil of La Meridiënne?



Bericht door AadenAnke »

Wij nemen bijna altijd de route nationaal van Luxemburg via het Rhône dal naar het zuiden. Stokbrood met pindakaas? Zelfs met de toevoeging van Bob maar ook zonder heerlijk om te tuffen met vele leuke plekjes om te stoppen ff bakkie of bobo ook om de nacht door te brengen zijn daar mooie plekjes. Zo zie je maar hoe smaken verschillen.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9028
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Route du Soleil of La Meridiënne?



Bericht door gjvonk »

Zodra we de tijd hebben en we niet meer onze vakantie dagen moeten tellen en plannen, gaan we de tolwegen in zijn geheel mijden. Tot dat moment zijn we er helaas nog van afhankelijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31822
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Route du Soleil of La Meridiënne?



Bericht door Bob Diesel »

Ik weet er nog wel een paar :wink:
en dan ook nog paralel aan de RN :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie