Telkens geflitst in Frankrijk

Plaats reactie
nevske
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 02 mar 2018, 20:06

Telkens geflitst in Frankrijk



Bericht door nevske »

Beste allen,

Ik heb een vraagje voor jullie,

Zonet 2 x geflits op de A1 net voor Parijs, door een onbemand toestel. De max. aangegeven snelheid was 130 of bij regenweer 110. Ik reed met onze camper met B rijbewijs 105 km per uur.
Toch 2 x duidelijk zien flitsen. Zou het kunnen dat dit toestel mij als vrachtwagen aanziet?

Mag ik een boete verwachten?

Graag jullie reacties aub

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31821
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Telkens geflitst in Frankrijk



Bericht door Bob Diesel »

als je hoger als 3mtr bent wel
enn hoor je er niks van
ook sat of dakkoffer mee tellen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
nevske
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 02 mar 2018, 20:06

Re: Telkens geflitst in Frankrijk



Bericht door nevske »

Hoogste punt is 2m95

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Dafluc op vr 09 aug 2019, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
cor heku
Berichten: 857
Lid geworden op: di 12 jun 2018, 16:53
Locatie: Best

Re: Telkens geflitst in Frankrijk



Bericht door cor heku »

De meeste campers worden geflitst als men boven de 90 km per uur rijdt op de snelweg waar een hogere maximale snelheid is toegestaan.
Het kenteken wordt in een database nagekeken of het voor een B of C rijbewijs geldig is.
Degene voor het B-rijbewijs hoort niets want deze mag tot de toegestane maximale snelheid rijden.
Degene voor het C-rijbewijs krijgt een boete want die mag niet sneller dan 90km/uur.
Mijn camper is 2,75 m hoog en al herhaaldelijk geflitst echter nog nooit een boete gehad omdat ik me onder de maximale snelheid op de snelweg houdt.
cor
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2315
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Telkens geflitst in Frankrijk



Bericht door rbisdom »

Een camper boven 3500 kg mag 110. Volgens de regels moet je dan een sticker achterop hebben, maar als je van voren wordt geflitst ziet niemand dat
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8342
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Telkens geflitst in Frankrijk



Bericht door EasyBee »

Het kan je ook op binnenwegen overkomen, waar "zwaar" verkeer bijv. maar 60 km mag en de rest 80 km. Hebben we al meerdere keren gehad en nooit meer iets van gezien of gehoord.
Laatst gewijzigd door EasyBee op vr 09 aug 2019, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
jansloos
Berichten: 6833
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Telkens geflitst in Frankrijk



Bericht door jansloos »

Je krijgt keurig in het Nederlands een schikking.
Daarbij zit ook vertelt hoe je bezwaar kunt maken.

Afwachten dus. En dat duurt echt geen maanden.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6199
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Telkens geflitst in Frankrijk



Bericht door Bas vd laar »

Geen zorgen, je krijgt niets binnen, wordt eerst keurig nagekeken of je wel een vrachtwagen bent alvorens ze een boete sturen.
Ben al heel vaak geflitst en mijn camper is maar 265 hoog, nog nooit een onterechte boete gehad.
nevske
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 02 mar 2018, 20:06

Re: Telkens geflitst in Frankrijk



Bericht door nevske »

Dank allemaal voor jullie antwoorden!

Dat is al een geruststelling.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1593
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Telkens geflitst in Frankrijk



Bericht door DiffRental »

Met onze buscamper van 2.82mtr hoog en motortrailer ook al eens geflitst met ruim boven de 100 km/h.
Ons totaal gewicht is boven de 3,5t en bij mijn weten mag je dan met de nieuwe regels in Frankrijk eigenlijk niet harder dan 90.
Heb hier ook nooit iets van gehoord. Waarschijnlijk omdat ze niet kunnen vaststellen aan de hand van de foto hoe zwaar de totale combinatie is.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13305
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Telkens geflitst in Frankrijk



Bericht door hathi »

Klopt niet Peter..Ook hier ,( maar in heel Europa).is het kenteken leidend <3500kg of 3500kg.> of je een boete krijgt,voor te snel rijden,dus niet het gewicht!
Laatst gewijzigd door hathi op vr 09 aug 2019, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27384
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Telkens geflitst in Frankrijk



Bericht door Marco Polo »

DiffRental schreef:
vr 09 aug 2019, 22:30
Met onze buscamper van 2.82mtr hoog en motortrailer ook al eens geflitst met ruim boven de 100 km/h.
Ons totaal gewicht is boven de 3,5t en bij mijn weten mag je dan met de nieuwe regels in Frankrijk eigenlijk niet harder dan 90.
Heb hier ook nooit iets van gehoord. Waarschijnlijk omdat ze niet kunnen vaststellen aan de hand van de foto hoe zwaar de totale combinatie is.
Maximumsnelheid Frankrijk personenauto’s >3500 kg
De maximumsnelheid in Frankrijk voor personenauto’s met aanhanger of caravan met een totaalgewicht boven de 3.500 kilo is op de tolweg 90 km/h. Binnen de bebouwde kom is de snelheid maximaal 50 km/h en zijn er beperkingen tot 30km/h. Buiten de bebouwde kom in Frankrijk geldt een maximumsnelheid van 80 km/h en voor combinaties zwaarder dan 12.000 kilo een maximumsnelheid van 60 km/h.

Maximumsnelheid Frankrijk campers
De maximumsnelheid in Frankrijk voor campers is opgesplitst in campers met een totaal gewicht lager en hoger dan 3500 KG. Voor campers met een totaalgewicht tot 3.500 KG geldt een maximumsnelheid op de Franse tolwegen van 130 km/u en voor campers zwaarder dan 3.500 KG een maximumsnelheid van 110 km/h. Binnen de bebouwde kom geldt een maximumsnelheid van 50 km/h voor alle campers. Buiten de bebouwde kom is de maximumsnelheid voor campers lichter dan 3.500 kg 90 km/h en op gescheiden wegen 110 km/h en voor campers zwaarder dan 3.500 kg 80 km/h en 100 km/h op gescheiden wegen. Het is in Frankrijk verplicht om stickers met 80, 100 en 110 aanduidingen aan te brengen op de achterkant van de camper.

Heb je weer mazzel mee :mrgreen:
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80278
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Telkens geflitst in Frankrijk



Bericht door Dafluc »

Hier ook een paar keer geflitst met onze bus. Nooit iets van gehoord.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1593
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Telkens geflitst in Frankrijk



Bericht door DiffRental »

hathi schreef:
vr 09 aug 2019, 23:44
Klopt niet Peter..Ook hier ,( maar in heel Europa).is het kenteken leidend <3500kg of 3500kg.> of je een boete krijgt,voor te snel rijden,dus niet het gewicht!
In mijn geval geldt de regel van een aanhangwagen waardoor het totaal gewicht boven de 3,5t gaat.
Op een foto is niet vast te stellen hoe zwaar mijn combi is omdat het een trailer betreft zonder eigen kenteken. (en ze flitsten van voren)
En dan is inderdaad het kenteken gewicht <3,5t bepalend en vastgesteld, dus geen boete.
Marco Polo schreef:
vr 09 aug 2019, 23:52
Maximumsnelheid Frankrijk personenauto’s >3500 kg
De maximumsnelheid in Frankrijk voor personenauto’s met aanhanger of caravan met een totaalgewicht boven de 3.500 kilo is op de tolweg 90 km/h. Binnen de bebouwde kom is de snelheid maximaal 50 km/h en zijn er beperkingen tot 30km/h. Buiten de bebouwde kom in Frankrijk geldt een maximumsnelheid van 80 km/h en voor combinaties zwaarder dan 12.000 kilo een maximumsnelheid van 60 km/h.

Heb je weer mazzel mee :mrgreen:
Precies, volgens mij is deze regel van toepassing.
Zouden ze mij aanhouden en wegen dan zou ik zeker een boete krijgen voor te snel rijden.
Niet op gewicht want ik bezit het E rijbewijs.
Groeten Peter
Plaats reactie