Camperplaats Baume Les Messieurs geen overnachting

Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Camperplaats Baume Les Messieurs geen overnachting



Bericht door Camperaapje »

Vanaf begin Juni dit jaar mag op de volgende CP niet meer worden overnacht en is het alleen nog meer parkeren:
https://www.campercontact.com/nl/frankr ... -messieurs.

Hij staat nog wel op campercontact, maar bij verblijfsduur staat een melding: overnachten verboden
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19069
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Camperplaats Baume Les Messieurs geen overnachting



Bericht door Aloys »

En terecht. Het is altijd gedoogd, maar nooit een officiële camperplaats geweest. Eén van de mooiste dalletjes van Frankrijk,
en er staan de laatste jaren steeds meer campers, ook op de parkeerplaatsen rond de gemeentelijke camping. Dat moet wel
tot verboden gaan leiden, dat kan niet anders...

Wij komen al zo'n 25 jaar op die camping, bijna elk jaar wel één of enkele dagen. Een vast punt op weg van/naar Zuid-Frankrijk.
Pas nog 2 nachten, het laatste weekend van mei: https://www.aloys.nl/2019-voorjaarsvaka ... ijk-week-1
Erg mooi plekje...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Re: Camperplaats Baume Les Messieurs geen overnachting



Bericht door Camperaapje »

Nou Aloys! dit antwoord van jóu verbaast mij écht ten zeerste....: de uitvinder van de "camperplaats"....toch? :?:
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1416
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Camperplaats Baume Les Messieurs geen overnachting



Bericht door FrankJC »

Aloys schreef:
zo 14 jul 2019, 0:04
En terecht. Het is altijd gedoogd, maar nooit een officiële camperplaats geweest.
Goed lezen Camperaapje................
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8223
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Camperplaats Baume Les Messieurs geen overnachting



Bericht door hurktoilet »

En terecht. Het is altijd gedoogd, maar nooit een officiële camperplaats geweest.
. Ik snap je niet. Ook al was het geen camperplaats (op CC staan veel meer plekken die niet officieel als camperplaats aangewezen zijn), in Frankrijk mag je in beginsel overal overnachten (zonder campinggedrag natuurlijk) waar je mag parkeren. Van gedogen was dus geen sprake, want je kunt alleen maar dingen die gedogen die eigenlijk verboden zijn. En ook als er buiten deze plek overnacht werd, was de enige vraag of je er mocht parkeren. Zo ja, no problem...
Wat hier wel opvalt, is dat gemeenten een truc uitgevonden lijken te hebben. Zo'n nachtelijk parkeerverbod zie je de laatste tijd vaker. Logisch, want specifieke parkeerverboden voor campers zijn door de Franse Raad van State steevast onderuitgehaald (want discriminatie, een identiek busje zonder camper-inrichting mag wel parkeren). Door gewoon alle parkeren in de nacht te verbieden, omzeil je dat probleem. Al maak je als camperaar natuurlijk wel weer een kans bij de rechter, als je aan kunt tonen dat andere parkerende auto's dan campers niet bekeurd werden...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8343
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Camperplaats Baume Les Messieurs geen overnachting



Bericht door EasyBee »

Aloys schreef:
zo 14 jul 2019, 0:04
er staan de laatste jaren steeds meer campers, ook op de parkeerplaatsen rond de gemeentelijke camping. Dat moet wel tot verboden gaan leiden, dat kan niet anders...
Aloys geeft de uitleg er toch bij.
Wat valt er niet te snappen, vanuit het perspectief van die Franse gemeente? Inkomstenderving.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19069
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Camperplaats Baume Les Messieurs geen overnachting



Bericht door Aloys »

Het dal en het dorp zijn té mooi, té kleinschalig om 'vol te laten lopen' met kampeerauto's. Het staat hoog in de
top van mooiste plaatsjes van Frankrijk. Voor mijn gevoel moet je daar niet willen overnachten. Ja, een enkeling,
een uitzondering. Maar als er meerdere gaan staan, steeds meer, dan is dat vragen om een verbod.

Er zijn nu eenmaal plekken, daar moet je het gewoon niet willen. Ook slecht voor ons image, als camperaar.
Deze plek heb ik altijd een "beetje geheim" gehouden, net als de parkeerplaats bij Svartisen aan RV17 in het
noorden van Noorwegen. Omdat je van te voren weet dat het daar dan uit de hand gaat lopen. Er komen steeds
meer campers, dus ook steeds meer verboden...

Die inkomstenderving valt wel mee, er is daar weinig of niets te koop. Zouden alle overnachtende camperaars
die grotten bezoeken? Daar ga ik niet vanuit. Er is een nieuwe burgemeester, dat zal er mee te maken hebben.
De prijs van een overnachting op de eenvoudige camping, jarenlang iets van 8 a 9 euro, is nu verdubbeld. Je
betaalt nu ruim € 17, zonder stroom.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Camperplaats Baume Les Messieurs geen overnachting



Bericht door bertt »

Ik kwam daar al met de caravan toen de camping een strook gras was langs het riviertje, dan kwam er een vrouwtje op de fiets de helling afzeilen om geld te innen :wink:

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
bertkuip
Berichten: 848
Lid geworden op: zo 20 jan 2008, 20:50
Locatie: Drenthe

Re: Camperplaats Baume Les Messieurs geen overnachting



Bericht door bertkuip »

Het is weer het oude liedje: camperaars die niks willen betalen en het voor de rest verpesten.
:bang:
Veel camperplezier
Bert.

-----------
Hymer B 674 SL-2014-Fiat Ducato Multijet 180 Maxi 45-kW/pk 130/177-Euro 5-leeg/TTM 3840/4500 kg (C-C1)-VB full air luchtvering-Zenec Z-E3715-Oyster Vision-Alde-190/175 vers/afvalwater-dieseltank 120-woonaccu 190 Ah-2 zonnepanelen-cabinebed+2 lengtebedden
Motorscooter Honda SH 150i-2017-Samsung Galaxy S7-Lenovo Yoga 2
---------------------------------
Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Re: Camperplaats Baume Les Messieurs geen overnachting



Bericht door Camperaapje »

Ik wil bést betalen....en ook wel het tarief van de plaatselijke camping.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19069
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Camperplaats Baume Les Messieurs geen overnachting



Bericht door Aloys »

bertkuip schreef:
zo 14 jul 2019, 14:48
Het is weer het oude liedje: camperaars die niks willen betalen en het voor de rest verpesten.
Nee, zo dramatisch is het niet. Het is gewoon té mooi en té kleinschalig daar. En een paar campers die
vrij willen overnachten is geen probleem. Het wordt pas een probleem wanneer het er teveel worden...

Afgelopen weken, toe we daar waren, stond er in ons uitzicht ( :D ) aan de andere kant van het riviertje
ook een camper te overnachten. Eentje, geen probleem. Maar ik heb ook wel eens meegemaakt dat er
meerdere stonden. En dan 's avonds, tegen donkeren, stiekum het riviertje oversteken om op de camping
te douchen.
Dát vind ik pas écht fout! :mrgreen:
(Net als de afvaltank laten leeglopen op het asfalt of je toilet legen in de struikjes.)

Overigens, het 'vrouwtje' (ze is nogal klein van postuur) dat al jaren in haar eentje de camping runt in
opdracht van de gemeente, gaat na dit seizoen met pensioen.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8223
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Camperplaats Baume Les Messieurs geen overnachting



Bericht door hurktoilet »

Maar ik heb ook wel eens meegemaakt dat er
meerdere stonden. En dan 's avonds, tegen donkeren, stiekem het riviertje oversteken om op de camping
te douchen.
Dát vind ik pas écht fout! :mrgreen:
(Net als de afvaltank laten leeglopen op het asfalt of je toilet legen in de struikjes.)
Op dat punt ben ik het uiteraard roerend met je eens.
Wij staan regelmatig 'wild'. Zeker in Frankrijk genoeg plekken waar je onderweg je sani fatsoenlijk kunt regelen en douchen doen we doorgaans als we een paar dagen op camping staan. Maar het kan eventueel ook in de camper, al is dat minder handig. Stiekem douchen op een camping waar je niet staat is gewoon diefstal.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Camperplaats Baume Les Messieurs geen overnachting



Bericht door iSonic »

Dat is dan weer grappig want volgens mij mag dat gewoon zolang het een camping municipal (gemeente camping) is. Zal eens kijken of ik dat kan vinden.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8223
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Camperplaats Baume Les Messieurs geen overnachting



Bericht door hurktoilet »

Daar ben ik dan heel benieuwd naar, want ook voor het gebruik van municipal campings behoor je gewoon te betalen. Ik meen Frankrijk toch behoorlijk te kennen, maar heb dit nog nooit gehoord.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Plaats reactie