App greenzone

Plaats reactie
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1643
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg

App greenzone



Bericht door noneku »

Volgens de kaart in de app greenzone zou je op dit moment al niet mogen rijden met een diesel in bv. Annecy en Grenoble incl snelweg.
Weet iemand of deze kaart actueel is en/of er een andere website is waar je iedere dag de zones kunt bekijken. Lijkt me een vraag voor Hurktoilet maar zijn website werkt momenteel niet.
Wij hebben overigens de donkerrode 4 voor Frankrijk en voor Duitsland de groene. De lucht zal daar anders zijn :bang: hoezo een Europa
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

App greenzone



Bericht door Marco Polo »

https://www.ledauphine.com/haute-savoie ... on-voiture

Voor Annecy geldt voor vandaag een verbod voor klasse 4 en 5.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: App greenzone



Bericht door Camperic »

noneku schreef:
wo 26 jun 2019, 15:35
Lijkt me een vraag voor Hurktoilet maar zijn website werkt momenteel niet.
hurktoilet schreef:
di 02 okt 2018, 23:56
die dagelijkse druk valt op zich wel mee, al is het de ene keer makkelijker dan de andere. Maar als je vooruit denkt en je neemt toeristische info en actualiteiten als inspiratiebron, kom je er met een groot land altijd wel uit.
Kost alleen soms tijd, die ik eigenlijk nodig heb voor een ingrijpende update, technisch en qua design, van de site. Maar ja, ik ben van de inhoud, niet van de techniek... Belangrijkste probleem: een nieuwe site opzetten is zo moeilijk niet, maar hoe zet ik de bestaande site (die op een uniek script draait, maar op techniek uit 2004) over naar de nieuwe site?

Zo lang de techniek nog werkt, betreft de sabbatical met name de blog, de rest is niet zo veel werk. Ik stel er een eer in om met name de pagina Milieuvignet Frankrijk zo lang mogelijk actueel te houden, al is het maar omdat er nergens een goed actueel overzicht van milieuzones is, er veel onzin over verkondigd wordt en woekeraars daar dankbaar gebruik van maken.
:idea: :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: App greenzone



Bericht door Marco Polo »

https://www.grenoble.fr/actualite/1227/ ... alerte.htm

Grenoble heeft ook last van smog maar zo te zien alleen snelheidsbeperkingen.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: App greenzone



Bericht door hurktoilet »

Beste mensen,
De handleiding aanvraag Frans milieuvignet heeft provisorisch een plek gekregen op deze pagina.
De pagina met algemene info over het vignet is nog wel leesbaar en staat hier.
Voor wat betreft Grenoble en omgeving: houd er rekening mee dat Grenoble ook een permanente milieuzone kent. Eerdere info deed mij schrijven dat die ook op de snelweg door de stad zou gelden, maar het kaartje op de site van de gemeente doet me daarvan terugkomen. De route A48/A480 is wel toegestaan.
Annecy heeft vooralsnog alleen een 30km-zone in 30km-zones bij mijn weten, doorgaande wegen nog uitgesloten.
Heb de kaart die Noneku noemt de laatste tijd niet bekeken, maar de laatste keer klopte er weinig van: alle gemeenten die ooit eens aangegeven hadden een zone wel interessant te vinden, stonden daar op. De maker heeft er weinig belang bij je wijzer te maken: die verdient geld door woekerprijzen voor milieuvignetten te vragen. Ik herhaal het nog maar eens: alles wat je meer betaalt dan 4,21 incl. verzending is te veel.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: App greenzone



Bericht door DiffRental »

Bij mij vertaald chrome automatisch.

@ hurktoilet
Super handleiding, was een makkie :thumbup:
Groeten Peter
Plaats reactie