Parijs weert oudere diesel

Plaats reactie
Gebruikersavatar
masterknauser
Berichten: 186
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 15:04

Parijs weert oudere diesel



Bericht door masterknauser »

dit lid leest alleen nog maar .
Gebruikersavatar
masterknauser
Berichten: 186
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 15:04

Re: parijs



Bericht door masterknauser »

wil ik ook helemaal niet er door rijden net zoals arnhem.
dit lid leest alleen nog maar .
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Parijs weert oudere diesel



Bericht door hurktoilet »

Arnhem of Parijs, dat is nog wel een verschil...
Maar ter zake: in feite gaat het slechts om een uitbreiding van de bestaande milieuzone (binnen de ring van de Périphérique). Nu mag je nog je nog over de Périphérique, maar de meeste Nederlanders scheten (een beetje ten onrechte) toch al duizend kleuren stront bij de gedachte dat ze die route zouden moeten nemen. Voor doorgaand verkeer is de A86 veel populairder, en daar mag je nog steeds overheen.
Binnen die uitbreiding liggen nauwelijks bestemmingen die toeristisch interessant zijn. Voornaamste vraag is hoe je bij de camping Bois de Boulogne komt, als die straks in de milieuzone ligt.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Parijs weert oudere diesel



Bericht door Dafluc »

Dat antwoord zullen we straks vast vinden op de een of andere goed geïnformeerde site :wink:
Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13179
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Parijs weert oudere diesel



Bericht door AadenAnke »

Of niet meer. Wil men alleen nog geld uitgevers en denkt men dat de oudere camper reizigers dit niet hebben. Ik had een echt oudje (32jaar) en heb nu een nieuwe, maar zal nooit met de camper in Parijs komen

Gr. Aad
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Parijs weert oudere diesel



Bericht door hurktoilet »

Waarom niet? Als je eens nieuwe camper hebt, is het enige probleem dat je er een sticker van 4 euro 20 op moet plekken... Maar als je dat doet, rijd je gewoon over Champs Elysées naar de Arc de Triomphe :cheers:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Toedeledoki

Re: Parijs weert oudere diesel



Bericht door Toedeledoki »

Die sticker heb ik al... En ik ben ook wel met de camper in Parijs geweest. Zowel in het centrum als op Bois de Boulonge. Af en toe een stadsbezoek is leuk voor de afwisseling.
AadenAnke
Berichten: 13179
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Parijs weert oudere diesel



Bericht door AadenAnke »

Stads bezoek vindt ik best leuk. Alleen Parijs ik ben er heel vroeger vaak geweest, het trekt me totaal niet. Heel persoonlijk, echt grote steden nee! Een kleine stad groot en klein dorp heerlijk

Gr. Aad
Ontario
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 10:32
Locatie: Veluwe

Re: Parijs weert oudere diesel



Bericht door Ontario »

Slechts één keer wil ik reageren op de niet aflatende stroom berichten over dit onderwerp. Laten we nou toch kritisch lezen wat er werkelijk in wordt gezegd en wat niet. Voorbeeld uit het bericht in het AD:
"Ook in Barcelona en Madrid zijn er beperkingen voor dieselauto’s wanneer de luchtkwaliteit slecht is. In Londen moeten bestuurders van diesel- en benzineauto’s op werkdagen tol betalen. In Duitsland is er al een dieselverbod voor auto’s in Hamburg. Voor veel andere steden, zoals Berlijn, München, Frankfurt en Keulen, hebben rechtbanken rijverboden afgekondigd die vanaf volgend jaar worden ingevoerd."
- Met de dan gemeten luchtvervuiling in genoemde Barcelona en Madrid wil je daar toch al niet verblijven.
- In Londen kun je met een vrij gemakkelijk verkrijgbare gratis LEZ-verklaring verreweg het grootste deel van de stad met je diesel-camper zonder extra kosten berijden.
- Het verbod in Hamburg betreft slechts een enkele straat waarbij men ter plekke ook nog eens een "noodzakelijke" beperkte omleiding heeft bewegwijzerd.
- in de andere al genoemde Duitse steden is het nog onzeker hoe het ingevuld gaat worden. Een beetje camperaar weet wel met die mogelijke inperkingen om te gaan, dacht ik.

Henk
Gebruikersavatar
MoParMart
Berichten: 1893
Lid geworden op: zo 09 jul 2006, 12:32
Locatie: Onderweg

Re: Parijs weert oudere diesel



Bericht door MoParMart »

Een beetje camperaar weet wel met die mogelijke inperkingen om te gaan, dacht ik.

Jazeker de electrische smart mee, kom ik overal :thumbup:
Bijlagen
IMG-20181030-WA0004_resized_20181116_090346051.jpeg
IMG-20181030-WA0004_resized_20181116_090346051.jpeg (81.87 KiB) 935 keer bekeken
als het gras bij de buren groener is, dan is het kunstgras :-)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Parijs weert oudere diesel



Bericht door Marco Polo »

Beetje camperaar lost dat soort dingen wel op :D
Plaats reactie