Website met wandelingen incl. gpx

jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Website met wandelingen incl. gpx



Bericht door jielus »

Na een avond zoeken heb ik helaas nog niets gevonden. Dus dan maar op deze manier.
Er zijn vast veel wandelaars onder de camper gebruikers dus ik hoop op die gouden link.

We zoeken een website waar (veel) wandelingen in Frankrijk staan inclusief een gpx bestand dat we op de gps kunnen zetten.

Voor Spanje en Portugal zoeken we hetzelfde hoewel ik al een website voor Spanje heb gevonden.

Alvast bedankt voor de moeite!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Website met wandelingen incl. gpx



Bericht door Zwerfsteen »

Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Website met wandelingen incl. gpx



Bericht door KTManiac »

Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Website met wandelingen incl. gpx



Bericht door macfocus »

Hmm, ik post hier net een bericht meen ik.
Nog maar een keer dan.

Je kunt ook eens kijken naar de app “viewranger”. Hiermee kun je zelf op een topografische kaart in de app, je routes plotten. Hij geeft dan afstand, hoogteverschillen e.d. Aan.
Ook kun je wandelingen van anderen zien en laden.

Erg toffe app!
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
HaVaLo
Berichten: 232
Lid geworden op: zo 26 mar 2017, 15:46

Re: Website met wandelingen incl. gpx



Bericht door HaVaLo »

Ik gebruik Locus Map Free. Daar kun je OSM kaarten in laden zodat je ook offline kunt wandelen. Voor ik vertrek zet ik de kaarten voor de landen waar ik naar toe ga op de telefoon.
Voor Scandinavië staan hier zelfs apart de wintertracks ook op.
Lets Go
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Website met wandelingen incl. gpx



Bericht door jielus »

Iedereen alvast bedankt! Hier kunnen we mee vooruit de komende weken.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Website met wandelingen incl. gpx



Bericht door frank_h »

Een super goede app/website is Outdooractive. Ik ben fervent wandelaar en gebruik die heel veel. Het is van oorsprong een Duitse site/app.

Je kunt op de website zoeken en gps tracks downloaden, maar ik gebruik vooral de app. Als je internet ontvangst hebt, heb je altijd een wandelkaart bij de hand. Er staan ook heel veel wandelingen op en op basis van je locatie kun je ook in je buurt zoeken. Ik heb de betaalde versie (eenmalig 10 euro) en dan kun je ook vooraf wandelingen en wandelkaarten (gewoon een gebied selecteren) opslaan. Je hebt vaak namelijk geen internet ontvangst in afgelegen wandelgebieden.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Website met wandelingen incl. gpx



Bericht door Zwerfsteen »

jielus schreef:
wo 14 nov 2018, 14:29
Iedereen alvast bedankt! Hier kunnen we mee vooruit de komende weken.
Hohoho, zo gemakkelijk kom je niet van ons af. :-B
Je zocht toch ook routes in Portugal?

https://nl.wikiloc.com/routes/wandelen/portugal

http://www.gps-info.nl/tracks/reis-verslagen/portugal/

https://www.hikingiberia.com/nl/wandeli ... -sobarcal/
Groet,
Leny en Pieter
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Website met wandelingen incl. gpx



Bericht door Vertrokken2 »

Hier ook een enthousiast Wikiloc gebruiker. In Nederland daarenboven Routeyou.
Beiden kennen de opties voor een rondwandeling of voor een A-B wandeling.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Website met wandelingen incl. gpx



Bericht door rijschoollucassen »

Jielus, wat voor apparaat gebruik je tijdens de wandeling? Ik gebruik zelf een Garmin. Dat werkt goed samen met basecamp. Je kunt dan ook routes bewerken. De garmin die ik nu heb kan zelfs routes in de omgeving voorstellen.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Website met wandelingen incl. gpx



Bericht door jielus »

Ik gebruik al meer dan tien jaar een Garmin. Op dit moment een Oregon 400t mep de gratis kaarten van OpenStreetmap. Heerlijk apparaat, ik ben niet zo van apps op de iPhone.
Welke Garmin handheld heb jij? Ik ben bijna aan een nieuwe toe.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Website met wandelingen incl. gpx



Bericht door Vertrokken2 »

Hier een Garmin 62 stc met OSM kaarten die op zijn laatste loodjes loopt. Ik wil hem vervangen door de nieuwe series 66. Deze robuuste GPS apparaten zijn ideaal voor onze lange hikes in soms zware omstandigheden.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Website met wandelingen incl. gpx



Bericht door jielus »

IK heb eens gekeken naar die 66s, indrukwekkend. Maar ik neig toch naar een 4" touchscreen. Zeker omdat ik hem ook nog enkele jaren op de motor in Zuidoost-Azië wil gebruiken. Twee AA-batterijen is wel een must omdat ik nog wel eens ergens terecht kom waar opladen van batterijen een probleem kan geven.
Zoals ik al eerder schreef, een telefoon is een telefoon en die staat meestal uit wanneer we gaan wandelen, het energieverbruik ligt veel te hoog in deze communicatie apparaten. Hoewel ik kan begrijpen dat het voldoende is voor veel gebruikers. Geotaggen van mijn foto's en de simpele communicatie tussen de Garmin en mijn MacBook zijn voor mij twee zaken die mij zeker weer een Garmin doet kopen volgend jaar, of over twee jaar. Gallileo voor navigatie wordt nu zeker belangrijk, dus daar zal ik zeker op wachten.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Website met wandelingen incl. gpx



Bericht door KTManiac »

Hier tot volle tevredenheid de Etrex 35 Touch in gebruik, ook met OSM kaarten. De Garmin kaarten zijn me te duur en voegen t.o.v. OSM niets toe.
Gezien het touchscherm wel wat kwetsbaarder denk ik dan de 66 die Gobert noemt, maar de mijne werkt ondanks een paar keer stuiteren nog perfekt.
Idd zoals je aangeeft, overal verkrijgbare penlites was voor mij ook een voorwaarde. Ik heb voor langere tochten altijd 4 oplaadbare batterijen + ladertje bij me, maar voor nood ook altijd nog een setje gewone niet-oplaadbare penlites.
Batterijen gaan bij mij gemiddeld 2 dagen mee, maar uiteraard sterk afhankelijk van hoe vaak ik het scherm 'wakker maak'.

Voor op de motor zou ik 'm niet willen gebruiken, daarvoor is het 2.6" scherm echt te klein.
Op de motor gebruik ik na ruim 10 jaar Zumo 550 te hebben gehad nu een Zumo 595. Heel tevreden over m.b.t. funktionaliteit, maar wat minder over de afleesbaarheid van het scherm in vergelijking met de 550.
Plaats reactie