Route Napoleon of andere route-tips?

Plaats reactie
elca12
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 01 aug 2018, 18:48

Route Napoleon of andere route-tips?



Bericht door elca12 »

Goedemorgen,
Ik ben nieuw hier. Sinds 1 jaartje zijn we de trotse eigenaar van onze camper Sunlights (Carado) 2,30 breed en 7 meter lang.
Naast de weekenden in Nederland zijn we in juni 2 weken weggeweest naar Moezel. En over 3 weken gaan we 4 weken weg (24 aug-24 sept). Lang geleden hadden we caravan, dus we weten wat het kamperen is. We zijn aan het oriënteren waar we naar toe willen. We willen dus fietsen en wandelen (icm geocachen). Afhankelijk van het weer beslissen we 1 week te voren welke richting wij gaan (waar het mooi weer is). Dus een beetje voorbereiden is fijn, verschillende routes 'klaarleggen' en op het laatste moment pakken we een van de route uit. Er zijn helaas weinig uitgestippelde route op het internet te vinden (geen camperreisverhalen, ik wil route-voorbeelden zien).

Routes zijn:
1. Alpenroute met de Dolomieten (drei Zinnen)
2. Normandie en Bretagne

Hebben jullie suggesties voor de route naar Zuid-Frankrijk, Noord Italie?
Nu heb ik gelezen over Napoleon route. Is dit moeilijk te berijden met onze camper? Smalle wegen? Heb je een stalen zenuw nodig om deze route te nemen? Leuke kleine camperplaatsen genoeg op deze route?
Ik hoop hier veel inspiraties te krijgen.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Route Napoleon? route-tips?



Bericht door Huub56 »

Route is goed te berijden er rijden ook vrachtauto’s
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24460
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Route Napoleon? route-tips?



Bericht door javanes »

elca12 schreef:
do 02 aug 2018, 8:00
Er zijn helaas weinig uitgestippelde route op het internet te vinden (geen camperreisverhalen, ik wil route-voorbeelden zien).
Genoeg routes te vinden met een zoekopdracht in Google.
Of hier
https://www.campercontact.com/nl/routes?page=1
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31976
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Route Napoleon? route-tips?



Bericht door Bob Diesel »

DE, :!: Route-Napoleone :!: heet niet voor niks ,,Route,, voor als je eenn route zoekt
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
elca12
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 01 aug 2018, 18:48

Re: Route Napoleon? route-tips?



Bericht door elca12 »

javanes schreef:
do 02 aug 2018, 9:40
elca12 schreef:
do 02 aug 2018, 8:00
Er zijn helaas weinig uitgestippelde route op het internet te vinden (geen camperreisverhalen, ik wil route-voorbeelden zien).
Genoeg routes te vinden met een zoekopdracht in Google.
Of hier
https://www.campercontact.com/nl/routes?page=1
Ik wil een route kopiëren, volgens onderstaande antwoord op de vraag (FAQ) moet het lukken.


Citaat bij FAQ van campercontact:
Ik heb een route gemaakt op de website. Waar vind ik die in de app?
Om je eigengemaakte route in de app te zien, ga je naar ‘Routes’ en klik je op het tabje ‘Geïmporteerd’. Daar kun je routes van campercontact.com importeren.
Je kunt naast je eigengemaakte routes ook routes van andere gebruikers importeren. Hiervoor ga je op website Campercontact.com naar de gewenste route en klik je op ‘Kopiëren > Opslaan > Ja, ik ga akkoord > Opslaan’. Ga dan naar de app. Klik op ‘Routes’, tabje ‘Geïmporteerd’ en importeer de route.


Moet simpel zijn, maar dat lukt bij mij niet. Dan krijg ik het onderstaande te lezen:
>Opslaan > Ja, ik ga akkoord > Opslaan krijg ik niet te zien. Wanneer ik op >kopiëren klikt krijg ik deze te zien. Ik heb een betaalde versie.
Wanneer ik op app route op >geïmporteerd klikt, lees ik dat de route succesvol opgeslagen is???? Maar waar kan ik de route zien?
elca12
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 01 aug 2018, 18:48

Re: Route Napoleon? route-tips?



Bericht door elca12 »

javanes schreef:
do 02 aug 2018, 9:40
elca12 schreef:
do 02 aug 2018, 8:00
Er zijn helaas weinig uitgestippelde route op het internet te vinden (geen camperreisverhalen, ik wil route-voorbeelden zien).
Genoeg routes te vinden met een zoekopdracht in Google.
Of hier
https://www.campercontact.com/nl/routes?page=1
Ik wil een route kopiëren, volgens onderstaande antwoord op de vraag (FAQ) moet het lukken.


Citaat bij FAQ van campercontact:
Ik heb een route gemaakt op de website. Waar vind ik die in de app?
Om je eigengemaakte route in de app te zien, ga je naar ‘Routes’ en klik je op het tabje ‘Geïmporteerd’. Daar kun je routes van campercontact.com importeren.
Je kunt naast je eigengemaakte routes ook routes van andere gebruikers importeren. Hiervoor ga je op website Campercontact.com naar de gewenste route en klik je op ‘Kopiëren > Opslaan > Ja, ik ga akkoord > Opslaan’. Ga dan naar de app. Klik op ‘Routes’, tabje ‘Geïmporteerd’ en importeer de route.


Moet simpel zijn, maar dat lukt bij mij niet. Dan krijg ik het onderstaande te lezen:
>Opslaan > Ja, ik ga akkoord > Opslaan krijg ik niet te zien. Wanneer ik op >kopiëren klikt krijg ik deze te zien. Ik heb een betaalde versie.
Wanneer ik op app route op >geïmporteerd klikt, lees ik dat de route succesvol opgeslagen is???? Maar waar kan ik de route zien?
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: Route Napoleon of andere route-tips?



Bericht door nicolasfirst »

Wij hebben dit voorjaar een deel van de Route Napoleon gereden met een gehuurde buscamper. Ons deel van de route ging van Grenoble tot iets voorbij Gap. Route is prima te rijden naar onze mening. Behoorlijk druk met oa vrachtverkeer. Ook flinke haarspeldbochten boven Gap. Mooi uitzicht langs de route en leuke plaatsjes onderweg.

Kijk ook of je het boekje kunt vinden met titel: CamperRoutes in Europa - Met de camper naar Zuid-Frankrijk - Mike Bisschops. Hier staat een dag tot dag beschrijving in van hun reis langs oa de Route Napoleon. Heb ik gebruikt voor onze reis.

Groet,

Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8266
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Route Napoleon of andere route-tips?



Bericht door hurktoilet »

De Route Napoleon is absoluut niet moeilijk, hooguit verbijt je je af en toe omdat je een vrachtwagen niet voorbij komt.. Tussen Grenoble en Gap vooral ook de zijdalen inrijden, linksaf het nationale park van de Ecrins in. Ze lopen dood, maar zijn geweldig mooi. En dan, ook nog voor Gap, rechtsaf naar Chichilianne. Aan de voet van de befaamde naaldrots (Aiguille) vind je daar een prima camperplaats.
Zie ook mijn pagina lijst met zelf-bezochte camperplaatsen in Frankrijk. Op de kaart kun je camperplaatsen langs jullie routes aanklikken.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6324
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Route Napoleon of andere route-tips?



Bericht door Bas vd laar »

De Route Napoleon is een van een onze favorieten, echt een aanrader!
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Route Napoleon of andere route-tips?



Bericht door Gino608D »

In de camperwereld zie je niet zoveel kant en klare routes. Motorrijders willen nog wel eens routes, meestal in GPX formaat, delen. Je zou een dergelijke route als basis kunnen gebruiken, maar je kunt met je camper natuurlijk niet overal komen waar een motorrijder dat wel kan en je legt beduidend wat minder kilometers af op een dag.

Van de andere kant is een dergelijke route toch ook goed zelf te maken. Dat kost je alleen wat tijd. Ik vind het zelf uitzoeken van een route ook horen bij de reis. Een reisverslag van iemand of andere ervaringen op het internet zouden dan als basis kunnen dienen, maar ja, blijkbaar is dat teveel moeite.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Toedeledoki

Re: Route Napoleon of andere route-tips?



Bericht door Toedeledoki »

Fietsen in de omgeving van de Route Napoleon lijkt me niet zo'n succes. Zeker niet met een Gazelle Populair met terugtraprem :lol3: . Verder is het een prachtige route die met iedere camper te doen is.

Wil je fietsen in Frankrijk dan moet je meer in de vlakke delen blijven. Langs kanalen en rivieren wordt veel gefietst. Loire en Canal du Midi zijn daar voorbeelden van.

Wil je binnendoor naar Zuid Frankrijk (of terug naar Nederland) dan kan ik je ook de oude Route de Soleil aanraden. Deze volgt voornamelijk de RN7. En staat beschreven in het boek "Langzaam door Frankrijk". Je blijft dan in redelijk vlak terrein. Voornamelijk tussen de bergen door en langs rivieren. Voor mij was het een beetje het "echte" Frankrijk gevoel. Niet alleen de super-toeristische plaatsen dus.
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Route Napoleon of andere route-tips?



Bericht door Don Esteban »

De Route Napoleon is een van een onze favorieten, echt een aanrader!
En zo is het!! :cheers:
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Plaats reactie