Maximum snelheden in Frankrijk

Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2434
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Maximum snelheden in Frankrijk



Bericht door bently »

Ja, die heb ik zo'n 3 jaar geleden ook al eens gehad.
Maar om eerlijk te zijn was dat ook wel nodig dat de bebouwde kom van 70 naar 50 km terug ging. Die vrachtauto's en luxewagens denderden daar voorheen met 70+ doorheen. En dan wil je als camperaar ook niet zo'n hele sliert achter je aan hebben. ( ik ga wel geregeld even opzij zodat iedereen voorbij is ).
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 775
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: Maximum snelheden in Frankrijk



Bericht door linus »

Hier ook boete van 45 euro ontvangen, daarmee zijn ze wel snel :oops: Na een uur of meer geboemel op een departementale kwamen we eindelijk op een nationale en meteen gas geven :lol: na aftrek 81 km/uur = 45 euro
Mijn tomtom gaf overigens nog steeds 90 km/uur aan, ga hem maar weer eens updaten :eh:

Linus
Randy21
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 20:22

Re: Maximum snelheden in Frankrijk



Bericht door Randy21 »

Mag ik hier gelijk op inhaken?
Allereerst bedankt voor de tip.

Mijn camper is een J5 2.5 uit 89.
Nou wordt mij aangeraden pas bij 80 en het liefst hoger naar zijn 5 te schakelen.

Zou dit erg nadelig zijn voor mijn bak, of is het zolang je niet al teveel de bak belast met versnellen dan wel klimmen allemaal te overzien.

Heb trouwens een poosje terug een grotere 5de versnelling gekregen. Daar de korte niet meer leverbaar is.

Gr. Randy
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Maximum snelheden in Frankrijk



Bericht door Kroppie »

rustig voort kabbelen met 80 in 5 , geen probleem, moet je versnellen, gas geven dus, dan ff terug naar 4

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Maximum snelheden in Frankrijk



Bericht door kampo »

De péage nemen is tegenwoordig altijd goedkoper :lolno:
Gewoon in hoogste versnelling.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 775
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: Maximum snelheden in Frankrijk



Bericht door linus »

Mijn camper rijdt niet lekker (= minder dan 2000rpm) bij 80 in de vijfde (ducato 230 2800 idti bj2000) pas vanaf 85 kmh beter nog 90 rijdt hij soepel in de vijfde. Voor mij dus op de nazionale in de vierde en ik denk voor alle ducato 230.
Anton
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Maximum snelheden in Frankrijk



Bericht door Bob Diesel »

niet met een korte 5
die rijd dan heerlijk :thumbup:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Maximum snelheden in Frankrijk



Bericht door EasyBee »

Ja met korte 5 gaat het beter.
Randy21 schreef:
do 26 jul 2018, 21:02
Heb trouwens een poosje terug een grotere 5de versnelling gekregen. Daar de korte niet meer leverbaar is.
Ik heb in mei 2018 een gereviseerde bak laten plaatsen, zat een lange in nu een korte. Zijn gewoon leverbaar.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Maximum snelheden in Frankrijk



Bericht door Kroppie »

soms is iets wel eens op en dan duurt het even voor het weer geleverd kan worden, ook is het meestal niet bij elk bedrijf tegelijk op, soms wel als de fabrikant wat te laat is

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: Maximum snelheden in Frankrijk



Bericht door Starline 660 »

Net weer thuis van een flinke rondreis door Frankrijk en stukje Spanje en alles binnendoor gereden.

Helaas drie keer de flitser zien afgaan, de eerste keer op de heenreis en die rekening lag eerder thuis dan wij :-B

Nu ben ik helemaal geen hardrijder en heb dus eigenlijk nooit een bekeuring omdat ik meestal zo rond de 80 km/h hang, zit er een vrachtauto achter ging ik wat harder tot hij ruimte had om mij te passeren.
Maar nu met die nieuwe max. van 80 km/h is het echt oppassen, zijn ook veel nieuwe flitspalen bijgekomen en ze staan heel vaak waar de weg een beetje afloopt, rij je dan niet op de cruise control dan flits het dus als je daar met 84 langs komt, 3 km aftrek is 1 kilometer te hard en kost 45 euro. daar heb ik er inmiddels dus twee van binnen.

De laatste die moet nog komen, was afgelopen vrijdag op de D1083 van Selestat naar Offenburg, daar kom je een paar keer tegen max 70 km/h en boven 3,5 ton max.50 km/h, die weg heb ik al diverse keren gereden en hield altijd die 70 km/h aan en nooit last.

Nou nu dus wel, had 62 km/h op de navi staan en kreeg een dikke flits recht van voren :DD Onze camper is 4600 kg dus in principe terecht dat die paal zijn werk doet, dit zal wel meer kosten dan 45 euro omdat bij max 50 tot tien km/h te hard 90 euro kost.

Ik vermoed dus dat er een weeglus in die weg zit? want ik neem niet aan dat die flitser even snel bij de RDW opvraagt hoeveel wij wegen ?

Dan zou je met een overladen camper van max 3500 kg dus ook moeten uitkijken anders ga je er ook op.

Het is zonde geld wat je beter aan iets anders kunt besteden, viel trouwens wel op dat de Fransen uiterst behoedzaam rijden op die 80 - 70 en 50 km/h zones. zij krijgen er nog wat punten bij natuurlijk.

Verder was de vakantie prima geslaagd :cheers:
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Maximum snelheden in Frankrijk



Bericht door hurktoilet »

Viel mij ook op dat rustig gereden werd. Maar ze zijn dan ook stevig gewaarschuwd: in de eerste maand werden er wel degelijk twee keer zo veel bekeuringen uitgedeeld als anders, schreef ik op mijn blog
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Maximum snelheden in Frankrijk



Bericht door DiffRental »

Dit jaar over de "peage" gereden met een ongeremde motortrailer achter de buscamper.
Het totaal gewicht van deze combinatie is meer dan 3,5 ton, in dat geval geldt een snelheidsbeperking van 90 km/h op snelwegen.

Op de terugweg ben ik zeker eenmaal geflitst met een snelheid van net onder de 100, dit is nu 2,5 week geleden dus er is hoop dat ik geluk heb. :-B

Wat ik mij wel afvraag is hoe ze dit kunnen instellen op de flitser, ligt er een weeglus in de weg die gewicht en aantal assen registreert?
Voor een combinatie onder de 3,5 ton geldt nog wel een snelheid van 130 km/h.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Maximum snelheden in Frankrijk



Bericht door Bob Diesel »

Als bv een sat schotel op je dak hebt :idea:
Ben je hoger als 3mtr
Dan flitst die je als zijnde vrachtwagen
Bij na controle dus een camper.is geen bekeuring

Zie het als de verkeerde klasse indeling op de peage
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Maximum snelheden in Frankrijk



Bericht door hurktoilet »

Ik meen gezien te hebben dat ze met dubbele camera's werken: een extra die op de max voor trucks staat, maar alleen afgaat als voertuig bepaalde hoogte heeft (veronderstel ik)
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Plaats reactie