Pinpas niet geaccepteerd bij onbemande pompen

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Pinpas niet geaccepteerd bij onbemande pompen



Bericht door Bob Diesel »

Bij de ING word tegen woordig het werkelijk getankte bedrag gelijk gereserveerd/afgeschreven
Dus niet meer het max bedrag v/d reservering


Was ook een slecht systeem
Heb ooit ivm hoogte probleen aan de buitenzijde bij de vrachtwagenpomp getankt
Werd €500 gereserveerd ,en dus ook eerst afgeschreven
Was op vrijdag avond, werd pas op dinsdag rechtgezet
Zat hem toch te knijpen ::S
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Pinpas niet geaccepteerd bij onbemande pompen



Bericht door kampo »

Wat mij opvalt in dit draadje is dat de reacties zich beperken tot bij mij werkt dit wel of werkte het niet.
Blijkbaar gaan weinigen achteraf uitzoeken waarom je niet kon betalen met de desbetreffende kaart in een bepaalde situatie.
Het ligt dus meestal aan jezelf ...

Mijn ervaring is dat het in bijna alle gevallen te maken heeft met de instellingen bij de bank.
Bijna altijd staan die op "minimum", wat goed en veilig is voor de doorsnee burger.
Om te reizen met zo een betaalkaart, moet je naar de bank gaan en aandringen.
Dan blijkt dat de bankbediendes er zelf erg weinig van afweten.
Tot ze plots eindelijk, en zoals gezegd na lang aandringen, zien dat ze via hun scherm van alles voor internationaal betalingsverkeer met die kaart kunnen aanvinken en vrijschakelen.
Er moet ook voldoende dekking zijn. In bepaalde gevallen voor dure reizen, of met hoog risico, laat je de bedragen best tijdelijk verhogen.

En ja , natuurlijk zal er ook wel ergens een pomp tussen zitten waar men uitgesloten heeft van aan buitenlanders te verkopen.
Maar als de ene landgenoot wel kan betalen en de andere niet dan ligt het aan de instellingen bij je bank.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Pinpas niet geaccepteerd bij onbemande pompen



Bericht door Kroppie »

of aan het overschrijden van een limiet.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
helex
Berichten: 523
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 18:44
Locatie: Bemmel

Re: Pinpas niet geaccepteerd bij onbemande pompen



Bericht door helex »

Allemaal bedankt voor de reacties. Ik ben nu dus niet de enige . Met dezelfde passen in Italië en Duitsland geen ENKEL probleem bij het tanken.
Ik blijf onze Franse vrienden argwanend in de gaten houden.

Lex


Lex en Heleen
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Pinpas niet geaccepteerd bij onbemande pompen



Bericht door gjvonk »

Nee ik heb geen aandelen en werk er ook niet, maar dat is nou precies de reden waarom ik al een jaartje of 28 de ANWB/VISA card gebruik: ik heb in al die jaren door zo ongeveer heel Europa heen 1x een weigering ervaren: in 1991 bij een Formule 1 hotel in Frankrijk (Montpellier). Wat bleek toen ik terug ging toen de receptie van het hotel wel open was? Ze waren volgeboekt...

Als ik ergens vragen over heb, of iets niet vertrouw is VISA 24/7 telefonisch bereikbaar, geven ze uitleg en kunnen ze me gerust stellen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Pinpas niet geaccepteerd bij onbemande pompen



Bericht door Peter LMC »

Vreemd. Ik had vorige week ook problemen met tanken in Frankrijk.
We waren met 2 campers en al onze passen (6 stuks div banken) werden niet geaccepteerd bij deze E.Leclerk onbemande pomp.
https://www.google.nl/maps/@46.2212899, ... 6656?hl=nl
Bij de 2 linker pompen werden de passen niet geaccepteerd en bij de 3e van links werden deze wel geaccepteerd en hebben we ook getankt.
Een Griek met een camper had hetzelfde probleem maar kon ook tanken bij de pomp waar wij ook getankt hadden.
Het lijkt mij dat er op sommige plaatsen iets niet klopt met de software van het pompeilanden.
Het ligt (in mijn geval) niet aan mijn bankpas lijkt me.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Pinpas niet geaccepteerd bij onbemande pompen



Bericht door gjvonk »

Heeft dat bij Leclerc ook niet te maken met welke pompen bij de kassa moeten worden afgerekend als die bemensd is?

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Pinpas niet geaccepteerd bij onbemande pompen



Bericht door Peter LMC »

Die heb je inderdaad ook.
Maar bij deze was het alleen maar mogelijk om met bankpas te tanken.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Pinpas niet geaccepteerd bij onbemande pompen



Bericht door gjvonk »

Vreemd...Ik zal er komende zomer eens extra op letten.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Pinpas niet geaccepteerd bij onbemande pompen



Bericht door iSonic »

kampo schreef:
za 09 jun 2018, 8:31
Wat mij opvalt in dit draadje is dat de reacties zich beperken tot bij mij werkt dit wel of werkte het niet.
Blijkbaar gaan weinigen achteraf uitzoeken waarom je niet kon betalen met de desbetreffende kaart in een bepaalde situatie.
Het ligt dus meestal aan jezelf ...

Mijn ervaring is dat het in bijna alle gevallen te maken heeft met de instellingen bij de bank.
Bijna altijd staan die op "minimum", wat goed en veilig is voor de doorsnee burger.
Om te reizen met zo een betaalkaart, moet je naar de bank gaan en aandringen.
Dan blijkt dat de bankbediendes er zelf erg weinig van afweten.
Tot ze plots eindelijk, en zoals gezegd na lang aandringen, zien dat ze via hun scherm van alles voor internationaal betalingsverkeer met die kaart kunnen aanvinken en vrijschakelen.
Er moet ook voldoende dekking zijn. In bepaalde gevallen voor dure reizen, of met hoog risico, laat je de bedragen best tijdelijk verhogen.

En ja , natuurlijk zal er ook wel ergens een pomp tussen zitten waar men uitgesloten heeft van aan buitenlanders te verkopen.
Maar als de ene landgenoot wel kan betalen en de andere niet dan ligt het aan de instellingen bij je bank.
Dat kun je bij de meeste banken gewoon via telebankieren aanzetten.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Pinpas niet geaccepteerd bij onbemande pompen



Bericht door kampo »

Alles van hierboven samengevat blijkt het een complexe zaak te zijn.
Het is niet het probleem van 1 bank of 1 soort pinpas.
Meestal heeft het te maken met de instellingen voor je pinkaart bij de bank.
Mij is het niet bekend dat je alles zelf zou kunnen instellen via telebankieren.
Het vrijschakelen voor gebruik in het buitenland bij winkels, aan tankstations, geld afhaalautomaten (ATM automaten), daar bestaan instellingen voor.
De bank moet die naar jou wensen en blijkbaar in functie van je gebruikersprofiel vrijschakelen.
Ik ga bij problemen zelf naar mijn bank en bespreek het uitvoerig met de bankbediende.
Blijkt steeds weer dat die bankbediende veel minder reist als ik ...
Ook de kredietlimiet is niet voor iedereen het zelfde, wat logisch is want niet iedereen heeft hetzelfde saldo op zijn rekening staan
maar ook je pinpas gebruikshistoriek speelt misschien een rol.
Dat een bank je kaart instellingen conservatief en dus veilig instelt, is op zich niets mis mee.
Maak je zelden gebruik van een pinpas in het buitenland, dan kan je je aan meer problemen verwachten als wanneer je iedere maand overal ter wereld zit te betalen met een kaart.
En de ene pomp is dus niet de andere. Grappig is als het bij een "Leclerc" op pomp 1 niet gaat maar bij pomp 2 wel.
Er is dus geen verklaring voor iedere situatie die je kan tegenkomen.
Wat oefenen en een eerste reis naar het buitenland goed voorbereiden blijft aan te bevelen.
Net zoals het gebruik van meerdere kaarten.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Pinpas niet geaccepteerd bij onbemande pompen



Bericht door hurktoilet »

99 van de 100 keer gaat het bij mij gewoon goed. Die paar keer dat het mis ging, nota bene met zowel pin-pas als creditcard, lukte het bij een volgende pomp probleemloos. Lijkt me dat het dus in mijn geval niet aan instellingen bij de bank lag, en ook niet aan saldotekort.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Plaats reactie