Route Napoleon

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Route Napoleon



Bericht door Transitje »

Tweede helft van April zijn wij voornemens naar Italië te reizen, graag willen we op de route heen de Route Napoleon nemen, is dat te doen in die tijd.
Als ik zo wat reisverslagen lees en foto's bekijk zijn er behoorlijke hoogteverschillen, geeft dat problemen met eventuele sneeuwval en sneeuwkettingen?
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: Route Napoleon



Bericht door nicolasfirst »

Ik lees graag mee want wij rijden in die periode ook over de Route Napoleon. Ik had nog niet nagedacht over sneeuwkettingen.

Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Route Napoleon



Bericht door Frank1954 »

Hi Transitje

Hier kan de volledige track van de "Route Napoleon" downloaden
https://www.routeyou.com/nl-fr/route/vi ... e-napoleon
Let wel altijd op want dit kan een track zijn van iemand die dat met de motor heeft gereden
En die volgen niet altijd de "bordjes" :wink:
Tracks zijn interessant maar toch altijd vooraf bekijken hoe dit traject loopt zéker voor gebruik met de camper
Hiervoor gebruik ik Basecamp en overschrijf de track als een routerende route voor m'n Garmin
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Route Napoleon



Bericht door hurktoilet »

De Route Napoleon verwacht ik geen enkel probleem. Zitten inderdaad wel hoogteverschillen in, zeker tussen Grenoble en Gap, maar op zich ligt de route niet heel erg hoog en bovendien is het zo'n belangrijke doorgaande weg dat die echt wel vrij gehouden wordt.
Het enige bekende probleem kom je tegen als je die route de andere kant op neemt, van zuid naar noord dus. Daar daalt de weg kilometers lang pittig, om kort voor Grenoble plots vlak voor een ravijn scherp naar rechts te draaien. Je zult de eerste niet zijn die daar met warmgelopen remmen rechtdoor gaat. Om die reden zit er een hoogtebeperking voor vrachtverkeer op in die richting, maar met je camper kun je die omzeilen (even op de knop voor lokaal verkeer drukken).
Maar goed, jij gaat de andere kant op en je klimt. Maak je geen zorgen als je dat niet met 80 of 90 redt. Dat lukt het vele vrachtverkeer nog veel minder...
Veel groter probleem: links en rechts van je zie je zo veel mooie dingen (Parc National des Ecrins, om maar iets te noemen, of de camperplaats Chchilianne in de Vercors van de foto hieronder), dat het de vraag is of je Italië überhaupt haalt :bow:
Chichilianne.jpg
Chichilianne.jpg (23.13 KiB) 1868 keer bekeken
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Arnor
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 17:37

Re: Route Napoleon



Bericht door Arnor »

Vandaag onder andere het deel tussen Castellane en Grenoble gereden (Zuid-Noord dus). Er waren omleidingen tussen Catellane en Digne en vlak na Gap bij het stijgende deel. De 'deviations' worden perfect aangegeven en zijn goed te rijden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: Route Napoleon



Bericht door nicolasfirst »

Vandaag via Chambery en Grenoble de Route Napoleon opgepikt. Wat een prachtige route is dat. Even parkeren bij het plaatsje Corps is aan te bevelen. Leuk plaatsje en prachtig uitzicht op de bergen van de Ecrin.

Vlak voor GAP duikt het naar beneden dus veel stuurwerk ;). Wij zijn niet bij GAP zelf gaan staan maar de weg opgereden richting Veynes. Staan op de prachtige en zeeeer rustige camping Le Parcours des Serigons.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8461
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Route Napoleon



Bericht door EasyBee »

hurktoilet schreef:
do 29 mar 2018, 0:56
Het enige bekende probleem kom je tegen als je die route de andere kant op neemt, van zuid naar noord dus. Daar daalt de weg kilometers lang pittig, om kort voor Grenoble plots vlak voor een ravijn scherp naar rechts te draaien. Je zult de eerste niet zijn die daar met warmgelopen remmen rechtdoor gaat.
Veel groter probleem: links en rechts van je zie je zo veel mooie dingen (Parc National des Ecrins, om maar iets te noemen, of de camperplaats Chchilianne in de Vercors van de foto hieronder), dat het de vraag is of je Italië überhaupt haalt :bow:
Klopt, de remmen stonken behoorlijk van die lange afdaling, want remmen op de motor was niet voldoende. Af en toe toch even flink trappen om de oplopende snelheid er weer even uit te halen. Maar prachtig mooie omgeving.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Plaats reactie