Tariefklasse zware camper op Franse tolwegen?
Re: Tariefklasse zware camper op Franse tolwegen?
Nog even een vervolgvraag in dit oudere draadje. Is de Bip & Go dan een optie bij een camper > 3,5 ton?
Moet je dan niet een heel ander kastje hebben?
Moet je dan niet een heel ander kastje hebben?
Gr, John.
Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Re: Tariefklasse zware camper op Franse tolwegen?
Gaat prima. Onze 4.2 ton, 6 meter lang, 3.0 meter hoge camper werd netjes op klasse 2 afgerekend.
Re: Tariefklasse zware camper op Franse tolwegen?
Goed voor jou, maar wel de verkeerde klasse. Gelukkig wegen ze (voorlopig) niet, maar als je dongle aankreeg, heb je volgens mij wel aanvaard dat je akkoord ging met bepaalde voorwaarden. Wij alleszins wel.
H20
Re: Tariefklasse zware camper op Franse tolwegen?
Daarop even inhaken:
http://www.autoroutes.fr/en/vehicle-classification.htm
Met een Leeg gewicht <3.5t is het klasse 2. Leeggewicht >3.5 t is het klasse 3.
Ons leeggewicht is 3100kg, dus klasse 2. Ongeacht het courante gewicht.
Niet dat het uitmaakt voor de vraag of een Bip&Go wel of niet werkt.
http://www.autoroutes.fr/en/vehicle-classification.htm
Met een Leeg gewicht <3.5t is het klasse 2. Leeggewicht >3.5 t is het klasse 3.
Ons leeggewicht is 3100kg, dus klasse 2. Ongeacht het courante gewicht.
Niet dat het uitmaakt voor de vraag of een Bip&Go wel of niet werkt.
Re: Tariefklasse zware camper op Franse tolwegen?
Dat zou je misschien willen maar het zit anders.
(Gross Vehicle Weight) Het maximum bruto voertuiggewicht, dat wil zeggen de som van de massa van het lege voertuig en het maximum toegestaan laadvermogen. GVW = massa ledig voertuig + maximum toegestane laadvermogen.
(Gross Vehicle Weight) Het maximum bruto voertuiggewicht, dat wil zeggen de som van de massa van het lege voertuig en het maximum toegestaan laadvermogen. GVW = massa ledig voertuig + maximum toegestane laadvermogen.
Re: Tariefklasse zware camper op Franse tolwegen?
Dat zou je mischien wel willen, zit anders
The total weight of a vehicle and its freight, fuel, passengers etc.
De benaming ( gross weight ) Is niet aan een max verbonden, is het totaal op dat moment.
Als een camper vol met spullen, personen en andere goederen 2650kg zou wegen, is dat de "gross weight"
Het is zelfs zo dat gedurende de rit de gross weight afneemt, door brandstof gebruik bijvoorbeeld.
The total weight of a vehicle and its freight, fuel, passengers etc.
De benaming ( gross weight ) Is niet aan een max verbonden, is het totaal op dat moment.
Als een camper vol met spullen, personen en andere goederen 2650kg zou wegen, is dat de "gross weight"
Het is zelfs zo dat gedurende de rit de gross weight afneemt, door brandstof gebruik bijvoorbeeld.
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Re: Tariefklasse zware camper op Franse tolwegen?
http://www.autoroutes.fr/FCKeditor/User ... E%20BD.pdf
Effe naar de franse tekst. Zij spreken van ptac, le poids total autorisé en charge, in het Nederlands MTM.
Effe naar de franse tekst. Zij spreken van ptac, le poids total autorisé en charge, in het Nederlands MTM.
H20
Re: Tariefklasse zware camper op Franse tolwegen?
Dus toch wel, GVW is hetzelfde als MTM .
Simpel gezegd rijbewijs C of C1 benodigd dan klasse 3.
Simpel gezegd rijbewijs C of C1 benodigd dan klasse 3.
Re: Tariefklasse zware camper op Franse tolwegen?
Aanvulling : of 3 meter en hoger = ook klasse 3.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
- MonRoe
- Berichten: 17482
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
- Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
- Contacteer:
Re: Tariefklasse zware camper op Franse tolwegen?
Wij zijn en boven de 3500kg en net iets boven de 3 meter (met schotel) en de ene keer worden we aangeslagen voor klasse 2 en de andere keer voor klasse 3.
Die van het gewicht wist ik niet, maar tot nu toe is het bij 9 van de 10 tolpoortjes gelukt om het tarief van klasse 3 terug te zetten naar klasse 2. Want bij de hoogte mag namelijk de schotel niet mee tellen.
Van het gewicht wist ik niet, en heb ik ook nog steeds niet hier gelezen
Die van het gewicht wist ik niet, maar tot nu toe is het bij 9 van de 10 tolpoortjes gelukt om het tarief van klasse 3 terug te zetten naar klasse 2. Want bij de hoogte mag namelijk de schotel niet mee tellen.
Van het gewicht wist ik niet, en heb ik ook nog steeds niet hier gelezen
Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Re: Tariefklasse zware camper op Franse tolwegen?
Ik hád een MB vario, 7.35mtr lang, plm2.70 hoog (gok ik) en 4ton léég.
Altijd klasse 2 betaald.
Altijd klasse 2 betaald.
Re: Tariefklasse zware camper op Franse tolwegen?
Ze wegen (voorlopig) (meestal?) nog niet.
Maar bij de dongle moet je verklaren dat je voertuig in bepaalde klasses valt (1,2 en 5). Als je het voor een voertuig van een andere classe valt, zal dat nu nog lukken, maar geen idee wat hun reactie is bij verkeerd gebruik.
Maar bij de dongle moet je verklaren dat je voertuig in bepaalde klasses valt (1,2 en 5). Als je het voor een voertuig van een andere classe valt, zal dat nu nog lukken, maar geen idee wat hun reactie is bij verkeerd gebruik.
H20
Re: Tariefklasse zware camper op Franse tolwegen?
De dingen die niet meetellen voor de hoogte, zijn de dingen die geen vast deel uitmaken van het voertuig, bv bagagedrager.
Een dakairco wordt opgesomd bij de voorbeelden die wel meetellen voor de hoogte. Dus elke keer dat je klasse 2 krijgt, is een meevaller dan.
H20