Corsica: tax voor campers loopt op tot 350 euro [OPGELOST?]

Plaats reactie
Ger en Loes
Berichten: 855
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 23:27
Locatie: West Brabant

Re: Corsica: ecotax voor campers loopt op tot 350 euro



Bericht door Ger en Loes »

de Jonckheer schreef:Goh, zou een riool niet aangelegd zijn met het doel om daar menselijke uitwerpselen in af te voeren? Dus als je dat doet ben je verkeerd bezig? Ik zal het wel niet snappen want als je op een camping gaat staan stort je hoogstwaarschijnlijk in hetzelfde riool en dan is het opeens wél goed?
Mee eens. :cheers:
Het tegenovergestelde van "goedbedoeld" is ....."goed"
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Corsica: ecotax voor campers loopt op tot 350 euro



Bericht door Premiumliner »

de Jonckheer schreef:Goh, zou een riool niet aangelegd zijn met het doel om daar menselijke uitwerpselen in af te voeren? Dus als je dat doet ben je verkeerd bezig? Ik zal het wel niet snappen want als je op een camping gaat staan stort je hoogstwaarschijnlijk in hetzelfde riool en dan is het opeens wél goed?
Precies het antwoord wat ik al verwachtte van zo'n vrije camperaar als u!
Dit soort reacties betekent gewoon dat je letterlijk schijt hebt aan "normaal sociaal gedrag" zijn er geen voorzieningen, nou dan regelen we het zelf wel en... inderdaad is er geen rioolput dan kan het altijd nog in de bosjes of in de goot. Mentaliteit van likmevestje. :thumbdown:
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Ger en Loes
Berichten: 855
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 23:27
Locatie: West Brabant

Re: Corsica: ecotax voor campers loopt op tot 350 euro



Bericht door Ger en Loes »

Dat zegt hij niet. Wel eerlijk blijven reageren. :thumbdown:
Het tegenovergestelde van "goedbedoeld" is ....."goed"
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Corsica: ecotax voor campers loopt op tot 350 euro



Bericht door Bob Diesel »

Premiumliner schreef: Precies het antwoord wat ik al verwachtte van zo'n vrije camperaar als u!
Dit soort reacties betekent gewoon dat je letterlijk schijt hebt aan "normaal sociaal gedrag" zijn er geen voorzieningen, nou dan regelen we het zelf wel en... inderdaad is er geen rioolput dan kan het altijd nog in de bosjes of in de goot. Mentaliteit van likmevestje. :thumbdown:
En dat is een aanname
of doet u dat zelf :?:
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op vr 01 dec 2017, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Ger en Loes
Berichten: 855
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 23:27
Locatie: West Brabant

Re: Corsica: ecotax voor campers loopt op tot 350 euro



Bericht door Ger en Loes »

Bob ik reageerde op Premiumliner?? of snap ik het nou niet meer?
Het tegenovergestelde van "goedbedoeld" is ....."goed"
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Corsica: ecotax voor campers loopt op tot 350 euro



Bericht door Bob Diesel »

ik ook :wink:
ff aangepast
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Ger en Loes
Berichten: 855
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 23:27
Locatie: West Brabant

Re: Corsica: ecotax voor campers loopt op tot 350 euro



Bericht door Ger en Loes »

:cheers:
Het tegenovergestelde van "goedbedoeld" is ....."goed"
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45219
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Corsica: ecotax voor campers loopt op tot 350 euro



Bericht door thole »

Dit soort reacties betekent gewoon dat je letterlijk schijt hebt aan "normaal sociaal gedrag" zijn er geen voorzieningen, nou dan regelen we het zelf wel en... inderdaad is er geen rioolput dan kan het altijd nog in de bosjes of in de goot. Mentaliteit van likmevestje. :thumbdown:
Wat een vooroordeel, beledigend ook nog eens naar de Jonckheer (die wel voor zichzelf kan opkomen :lol: :lol: )
Als ik vanuit een vooroordeel reageer zou ik zeggen dat premiumliner (m/v?) 'stront'jaloers :roll: is op mensen die vrij staan met een camper.

Even terug naar de ecotax: veel Corsicanen zijn , voorzichtig gezegd, niet erg dol op campers,( net zo min als sommige bewoners van de Spaanse costa's of de Algarve), ik denk dat de Corsicaanse overheid wel naar zijn bewoners heeft geluisterd.
Laatst gewijzigd door thole op vr 01 dec 2017, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80393
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Corsica: ecotax voor campers loopt op tot 350 euro



Bericht door Dafluc »

En in IJsland moet je vanaf nu ook op een camping omdat daar iedereen alles in de vrije natuur deed i.v.m. geen douche of toilet aan boord. Dus toch iets van boontje die om zijn loontje komt.
Afbeelding
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Corsica: ecotax voor campers loopt op tot 350 euro



Bericht door Vertrokken4 »

Aangaande zowel Corsica als IJsland: lees mijn verslagen, het kon gewoon niet uitblijven!!
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Corsica: ecotax voor campers loopt op tot 350 euro



Bericht door de Jonckheer »

Premiumliner schreef:
de Jonckheer schreef:Goh, zou een riool niet aangelegd zijn met het doel om daar menselijke uitwerpselen in af te voeren? Dus als je dat doet ben je verkeerd bezig? Ik zal het wel niet snappen want als je op een camping gaat staan stort je hoogstwaarschijnlijk in hetzelfde riool en dan is het opeens wél goed?
Precies het antwoord wat ik al verwachtte van zo'n vrije camperaar als u!
Dit soort reacties betekent gewoon dat je letterlijk schijt hebt aan "normaal sociaal gedrag" zijn er geen voorzieningen, nou dan regelen we het zelf wel en... inderdaad is er geen rioolput dan kan het altijd nog in de bosjes of in de goot. Mentaliteit van likmevestje. :thumbdown:
Nou ben ik gelukkig niet te beledigen dus ik ga geen tirade afsteken want jij weet kennelijk niet beter dus zal ik het even uitleggen.
Ik heb in mijn bus heel bewust geen belachelijk klein uitwerpselen containertje die ik om de dag ergens moeten zien te legen. Wat dan wel? Een vat met een inhoud van 200 liter, waardoor wij met gemak 2,5 tot 3 weken ergens kunnen staan zonder te moet storten. Is het zover zoeken we een stortplaats op en ja, dat kan een riool zijn (zijn daar immers voor aangelegd toch?) of bij een stortplaats bij een tankstation of een busbedrijf of bij een cp. Je ziet, mogelijkheden te over. Soms betalen we er zelfs voor zoals in Portugal bij een cp die daar €5 voor vroeg omdat we daar niet bivakkeerden. Geen probleem.
Ik heb er zelfs een foto van van tijdens de bouw. Het voorste vat is voor het toilet, de andere voor de douche en de keuken.

Afbeelding

Ik ben dus een van de weinigen die het goed voor elkaar heeft met als voorbeeld de grote Amerikaanse campers. Dus om dan tegen mij te zeggen dat ik wel ergens in de bosjes zal legen is op z'n minst lachwekkend, vind je zelf ook niet? :lol:
Uitgeschreven

Re: Corsica: ecotax voor campers loopt op tot 350 euro



Bericht door Uitgeschreven »

Dus jullie verzieken alles en overal . Ga gewoon naar een dump station of op een camping en betaal .
Dat het over dezelfde riool gaat ,tot daartoe.Maar voor de buurtbewoners die het zien is het geen zicht.
Maar 3 weken vrijstaan en dan de stront ergens in het geniep in een riool gooien.Ik durf mijn vuil water nog niet laten lopen in een riool.
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 939
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Corsica: ecotax voor campers loopt op tot 350 euro



Bericht door LMC591A28JTD »

Dit topic ging toch over CORSICA, of heb ik het mis?

Wij zijn er nu drie keer drie weken geweest met de camper, altijd op (vaak dure, want er zijn daar geen goedkope) campings gestaan omdat Corsicanen van hun schiterrende eiland houden en campings hebben ingericht en geen camperplaatsen. Als je in Corsica niet op campings staat, maar gewoon ergens in de natuur, ben je bijna altijd fout bezig. Dat heb je met een eiland dat in de zomer overspoeld wordt met buitenlanders en de bevolking opeens verveelvoudigt. Heel erg vergelijkbaar met Texel.

Als geld de reden is om niet op de vele schitterende campings te gaan staan, die soms gewoon op eenvoudige camperplaatsen lijken, dan moet je niet naar Corsica gaan en al zeker niet illegaal je afval(water) storten. Er zijn daar namelijk ook geen loosmogelijkheden, voor zover wij hebben geconstateerd.

Overigens Corsica hoort bij Frankrijk, het is geen Frankrijk, het is vele malen mooier. En dat ze dan zo'n belasting bedenken, waardoor sommigen er niet meer heen willen, omdat ze kennelijk én een camper hebben én niet willen betalen, soit. Prima wat mij betreft, dan blijft de ongerepte natuur die je daar vindt, zo als hij is.

Ik heb de afvalzakken op Corsica gezien van camperaars die ze gewoon in de natuur dumpen en de spaghettigresten op de parkeerplaats omdat kennelijk de afvaltank leeg moest. Want riolering, die is daar heel vaak niet, er is alleen vrije natuur. Bij mij kun je op weinig sympathie rekenen als je wel de camper maar niet de camping wil betalen, als er geen camperplaatsen zijn.

Dus helemaal mee eens dat de Corsicanen zo hun eiland willen houden zoals het is, het mooiste eiland van de middellandze Zee.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Corsica: ecotax voor campers loopt op tot 350 euro



Bericht door de Jonckheer »

on4avt schreef:Dus jullie verzieken alles en overal . Ga gewoon naar een dump station of op een camping en betaal .
Dat het over dezelfde riool gaat ,tot daartoe.Maar voor de buurtbewoners die het zien is het geen zicht.
Maar 3 weken vrijstaan en dan de stront ergens in het geniep in een riool gooien.Ik durf mijn vuil water nog niet laten lopen in een riool.
In het geniep? Nou ja, laat maar, hier ben ik wel klaar mee. Wat een vooroordelen. Je doet het dus als je niet op een camping wilt staan gewoon nooit goed volgens sommigen. Jij je zin, blij nu?
Plaats reactie