Millau niet over de brug

krekwakwou
Berichten: 1835
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 16:26
Locatie: Etten-Leur

Millau niet over de brug



Bericht door krekwakwou »

Wij staan nu in Ste Eulalie de Cernon en willen via La Cavelarie naar Millau, nu de vraag of de D 809 te doen is met een camper van 7,30 lang en 4500 kg, vanuit Millau willen we dan weer naar de A75. Dit om de brug eens van onderen te bekijken
groetjes Jacob en Ada, reizend met een Hymer B 674SL Star Edition, voorzien van airco, hydraulisch levelsysteem en 4 kanaals luchtvering
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8494
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Millau niet over de brug



Bericht door EasyBee »

Ik weet niet waar je twijfel zit. Maar wij hebben het met onze camper gedaan, een Hymer B694 tandemasser met een totale opbouwlengte van 7,90 m en een TMM van 4500 kg. Geen enkel probleem.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
krekwakwou
Berichten: 1835
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 16:26
Locatie: Etten-Leur

Re: Millau niet over de brug



Bericht door krekwakwou »

EasyBee schreef:Ik weet niet waar je twijfel zit. Maar wij hebben het met onze camper gedaan, een Hymer B694 tandemasser met een totale opbouwlengte van 7,90 m en een TMM van 4500 kg. Geen enkel probleem.
Probleem is dat als ik de navigatie instel ik een waarschuwing krijg betreffende het gewicht, met andere woorden geschikt tot 3500 kg
groetjes Jacob en Ada, reizend met een Hymer B 674SL Star Edition, voorzien van airco, hydraulisch levelsysteem en 4 kanaals luchtvering
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Millau niet over de brug



Bericht door AadenAnke »

Ik heb dat 2 jaar terug ook gedaan. Mooi maar geen 2e keer. De 70 pk van onze MB307D met een vakantie gewicht van bijna 3 ton is toch wat te weinig voor dat traject. Verder vond mijn vrouw de afgronden niet zo leuk. Je komt op zeer smalle stukken waar bij een kant van de weg erg stijl de diepte naast de weg laat zien. Onze Tokkie is 205cm breed en 667cm lang en heeft geen stuurbekrachtiging, ik vond het prachtig!

Gr. Aad
tvdsande
Berichten: 2270
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

Re: Millau niet over de brug



Bericht door tvdsande »

Aad ik weet niet waar jij die smalle stukken vind,maar dit traject rijden ook gewoon grote bussen anex vrachtwagens.
En ik heb daar nog nooit smalle stukken gezien,op de D809.
Gebruikersavatar
deutz
Berichten: 522
Lid geworden op: do 03 nov 2005, 23:36
Locatie: tussen de rivieren

Re: Millau niet over de brug



Bericht door deutz »

Smal? nee hoor.
Met mijn truck camper ook al eens gedaan, toen nog met 90 pk en 5 ton gewicht, was wel werken!! :clap:
Maar schitterend mooi!
gr. Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Millau niet over de brug



Bericht door bertt »

Wij doen die weg 2 - 3 keer per jaar, Naar en vanuit Spanje in de winter. Prachtige weg. Zeer mooie uitzichten. Geniet er van.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Millau niet over de brug



Bericht door juanv »

Remember , voor dat de befaamde brug daar was, moest ALLE verkeer langs die weg, dus ook 40 tonners !! :crazy:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Millau niet over de brug



Bericht door AadenAnke »

tvdsande schreef:Aad ik weet niet waar jij die smalle stukken vind,maar dit traject rijden ook gewoon grote bussen anex vrachtwagens.
En ik heb daar nog nooit smalle stukken gezien,op de D809.
Ik weet niet of het de D809 was. Maar het was smal veel stukken met flinke afgronden, erg stijl en prachtig. We gingen er net voor de peage richting het zuiden vanaf en door het dal en daarna weer op de A75 meen ik.

Gr. Aad
krekwakwou
Berichten: 1835
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 16:26
Locatie: Etten-Leur

Re: Millau niet over de brug



Bericht door krekwakwou »

Welnu, gereden via de 809 naar Millau. Weg helemaal vernieuwd en is bijna gereed voor 2x2 rijstroken. Schitterende weg, dus niets aan de hand. De weg van Millau terug naar de A75 stelde helemaal niets voor. Voortaan kies ik lekker voor niet meer over de brug, al gaat dit iets sneller natuurlijk.
groetjes Jacob en Ada, reizend met een Hymer B 674SL Star Edition, voorzien van airco, hydraulisch levelsysteem en 4 kanaals luchtvering
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31984
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Millau niet over de brug



Bericht door Bob Diesel »

Mooi he
Een camper gebruiken als camper :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10189
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Millau niet over de brug



Bericht door Peter LMC »

Lekker binnendoor.
Vind het fantastisch.
Bergje op en af.
Gewoon op je gemakkie.
Daar heb je de camper toch voor.
ooitmisschien
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 22:07

Re: Millau niet over de brug



Bericht door ooitmisschien »

Door Millau in plaats van over de brug, is zeker geen probleem.
Er zijn wel "afgronden" maar er zijn voldoende muurtjes die het geheel een duidelijke indruk geven van een veilige weg.
Alleen: als je gewoon de kortste weg volgt (afrit, daling, ring beneden Millau, stijging, inrit autostrade) dan zie je de brug niet aan de onderkant.
Check even op google maps.

De parking aan de noordzijde van Millau, te bereiken zowel langs de autostrade als langs de baan door de stad, geeft wel een mooi uitzicht. Te mooi om niet even halt te houden. Ook dit kan je even checken op google maps en daarin street view.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Millau niet over de brug



Bericht door gjvonk »

Natuurlijk kun je de oude route via de afdaling en de klim pakken. Voor het traject je navi instellen op 'tol vermijden' . Ik ken de route nog uit de tijd dat de brug er nog niet was: alles perste zich door Millau langs de rivier (met aan de andere kant de camping). Hoe denk je dat de vrachtauto's dat deden? Ja het was werken, we noemen de route nog steeds 'de muur'...
Buscamper fan
Plaats reactie