Overvallen op parkeerplaats langs A432

Gesloten
Uitgeschreven

Re: Overvallen op parkeerplaats langs A432

Bericht door Uitgeschreven »

hurktoilet schreef:@on4avt: ik weet niet waar je vandaan hebt dat dit om een criminele afrekening ging. Het laatste bericht dat ik heb kunnen vinden is uit februari bij France Bleu. Daarin vertelt Justitie twee broers aangehouden te hebben, gebruikers van drank en drugs, die gewoon op geld uit waren. Hun buit: iets meer dan 100 euro.
Ik heb er iets van gehoord op de Franse radio,of vergis ik me met dat geval in Nantes?
Uitgeschreven

Re: Overvallen op parkeerplaats langs A432

Bericht door Uitgeschreven »

Wat ik wel raar vind ,dat als iemand zich wil verdedigen,iedereen direct dit afraad?,Daardoor hebben dieven vrij spel en geen weerstand.
Net alsof we tien jaar geleden ook alle wapens moesten inleveren.
We mogen onszelf en onze eigendom niet verdedigen.
in de USA wel en dat heeft ook zijn voor en nadelen.
Nog niks te maken met racisme.
We hoeven niet stoer te doen en zwaaien met wat we geleerd hebben en welke training we hebben gehad.
Elk voor zich zeg ik dan maar.Wees zeker van wat je kan en niet kan.En neem je voorzorgen.
Een vriend van mij zit een maand geleden aan de kust in Griekenland aan de andere kant van zijn mobi,de bestuurders kant aan de zee,.Zijn korte broek hangt aan de zetel leuning met de deur open.natuurlijk is hij zijn broek met portefeuille erin gepikt,ze lag voor het rapen,moet je niet doen op die manier.
Bij de dochter van mijn zus hebben ze ingebroken langs de bestuurderskant,s'nachts. Een klein gaatje onder de bestuurders kant handvat.een hond van 14 jaar oud is dan ook geen optie,beestje lag te slapen tussen de stoelen vooraan.Ze hebben alles mee gerabbeld wat ze vonden in de deuropening .
En zo zijn er vele,zij stonden ook op een camping,niks gehoord?,
Verleden jaar in Costa Rica werd er ingebroken in het huurvakantie huis dat we huurden voor een maand aan een Nederlandse man.
We hebben ook niks gehoord.Het regende,de koelkast maakte enorm veel lawaai ,speciale motor erin om de hitte te weerstaan.Ik ben opgestaan omdat ik een wc behoefte had.Ik zie ze nog net weglopen door de achterdeur,ze waren gestoord bij hun werk.
Het feit dat ze weglopen bewijst dat ze ook niet zeker zijn van de bewoners,in een camper is dat ook zo.Die mannen zijn heel driest om een camper inbraak te doen terwijl je erin zit.Of bespieden ze je een dag ervoor?
Het is eigenlijk een triestige wereld geworden,geen respect meer voor andermans eigendom.
Zo even ventileren.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8675
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Overvallen op parkeerplaats langs A432

Bericht door seth_space »

De waarschuwing die eerder geuit werd was dat wanneer je inbrekers treft die zo dom zijn een camper met mensen erin open te breken. Diezelfde inbrekers waarschijnlijk ook geen probleem hebben je een mes tusssen je ribben te steken.
Dat lijkt me een veel ellendiger einde van je vakantie dan een gestolen laptop oid.
Dat je bij onraad herrie maakt met de bedoeling de inbreker te verjagen lijkt me iets anders dan een actieve rol te nemen.

Nu is elke situatie anders en weet je nooit precies in welke omstandigheden je terecht komt. Ik kan dus nu ook niet zeggen hoe ik zal reageren als mijn vrouw of huisdieren bedreigd worden. Maar aan een dode man heeft mijn vrouw ook vrij weinig.

Een grafschrift met
Maar hij stierf dapper
zit niemand op te wachten.
Het is eigenlijk een triestige wereld geworden,geen respect meer voor andermans eigendom.
Ik geloof niet dat het ooit anders is geweest. We hebben nu wel veel meer en snellere informatie uit een veel groter gebied die al snel de indruk wekt dat het vaker voorkomt.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Overvallen op parkeerplaats langs A432

Bericht door hurktoilet »

Dat geval in Nantes kan ik zo snel niet terugvinden. Ontdekte wel dat je op 1 september je camper kunt laten zegenen in Malestroit. Wellicht dat dat bescherming biedt? :cheers: :cheers:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Overvallen op parkeerplaats langs A432

Bericht door willemzon »

Ik zie al wel dat er veel helden op het forum zijn. Ik vraag mij altijd af wat er gebeurt als het diegene daadwerkelijk overkomt.
Ik denk dat ik in zo'n geval mijn ogen mijn beste wapen zijn.
Ik ben niet bang uitgevallen. Ik heb veertig jaar bij de politie gewerkt in actieve dienst, ik weet daarom ook wat verstandig is.

groeten Willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
bensto
Berichten: 126
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 21:26
Contacteer:

Re: Overvallen op parkeerplaats langs A432

Bericht door bensto »

Naar aanleiding van de opmerkingen in dit topic hebben mijn huis- tevens echtgenote en ik besloten voortaan voor het overnachten de twee voordeuren van onze camper te verwijderen en de zijdeur open te schuiven. Want de risico’s zijn groot, te groot. Eén overval gaat nog maar bij twee zit je al op 50%. We maken een uitzondering: Bosnië Hercegovina, daar liggen de landmijnen nog voor het oprapen, dan kunnen de deuren er natuurlijk in blijven. We laten onze Trix - ogenschijnlijk vriendelijke bulldog die goed opgeleid is en écht doorbijt - niet langer als voorpost van onze angst fungeren. Die blijft thuis. Het wordt een stuk frisser maar het benauwde gevoel voortdurend opgesloten te zitten, zal verdwijnen. Nieuwe maatregelen: onze deugdelijke katten mee, een forse plantenspuit onder het hoofdkussen (ook handig voor het fris water tanken maar dan ff goed doorspoelen vanwege de ammoniak), geld pinnen en onder ons hefbed klaar leggen. En naast de biljetten ligt het Verkennersboekje van de Katholiek Jeugdbeweging klaar op tafel, opengeslagen op de juiste pagina: “Een spoor van 1 kilometer in 25 minuten volgen”, “een boodschap opnemen en overbrengen, ook per telefoon”. Nee, ons zie je niet te lang stil staan bij dit onderwerp, wij kijken vooruit en genieten (“een verkenner glimlacht en fluit onder alle omstandigheden”). Met volle teugen. At the end it will all be OK – if it’s not OK it’s not at the end (onbekend)
Enjoy!
met vriendelijke groet
Bensto
NB trotse bezitter van -->Karmann Dexter 550;
Uitgeschreven

Re: Overvallen op parkeerplaats langs A432

Bericht door Uitgeschreven »

hurktoilet schreef:Dat geval in Nantes kan ik zo snel niet terugvinden. Ontdekte wel dat je op 1 september je camper kunt laten zegenen in Malestroit. Wellicht dat dat bescherming biedt? :cheers: :cheers:
Is te proberen !
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Overvallen op parkeerplaats langs A432

Bericht door thole »

Bensto:
:bow: :hug: :thumbdown: :wave:
En aangezien we onder de indruk zijn van de kwaliteiten van de Guardia Civil, proberen we een lid daarvan tegen een aantrekkelijke gage in te huren als body guard.

Tot die tijd camperen we zoals we al decennia doen, vrij en iets minder onverveerd sinds die toch wel vervelende ervaring van 2 weken geleden.
Angst is een slechte raadgever, daarvoor ligt camperen ons te veel aan ons hart.
Laatst gewijzigd door thole op zo 01 okt 2017, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8675
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Overvallen op parkeerplaats langs A432

Bericht door seth_space »

Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Overvallen op parkeerplaats langs A432

Bericht door hathi »

Je kan het risico ook verkleinen,door tegen betaling ergens te overnachten,tussen andere Camperaars,het,is altijd nog goedkoper dan heel je geld en goederen,afhandig te laten maken,
Hans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Overvallen op parkeerplaats langs A432

Bericht door Marco Polo »

Nadat de luikjes dicht zijn gaan heeft dat geen toegevoegde waarde meer Hans.
Sta liever alleen.
Frankia FF2

Re: Overvallen op parkeerplaats langs A432

Bericht door Frankia FF2 »

seth_space schreef:
Het is eigenlijk een triestige wereld geworden,geen respect meer voor andermans eigendom.
Ik geloof niet dat het ooit anders is geweest. We hebben nu wel veel meer en snellere informatie uit een veel groter gebied die al snel de indruk wekt dat het vaker voorkomt.
Naar mijn mening zijn de tijden wat dat betreft toch wel ietsjes veranderd..
De wereld om ons heen is veel grimmiger geworden, ook het respect naar elkaar toe, is vaak ver te zoeken.
Het is toch nog niet eens, zo lang geleden, dat de deur bij iedereen thuis altijd los was, je klopte aan riep volluk :) en kon gewoon doorlopen?
En als je even de deur uit was, bakker/melkboer bezorgde zijn waren en pakte vervolgens het geld wat klaar lag op de keukentafel.
Dat kun je je nu niet meer voorstellen. :)
Fiets kon je 's nachts buiten op je erf laten, die stond er de volgende morgen nog.
Woonde je in de stad op drie hoog, hing er een touwtje uit de deur. :)
Tegenwoordig moet alles altijd en overal op slot, en dat is toch wel een beetje jammer.

En om met topicstarter te spreken, een gewaarschuwd...
Verder niet te lang bij stilstaan wat kan gebeuren, maar genieten met de camper!

Groet Lia
harco
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 30 okt 2006, 11:55
Locatie: Heerenveen

Re: Overvallen op parkeerplaats langs A432

Bericht door harco »

Heeft niemand dan een alarm??
Gebruikersavatar
Free2be
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 24 apr 2016, 8:33
Locatie: Hasselt

Re: Overvallen op parkeerplaats langs A432

Bericht door Free2be »

Als je tussen je campermaten staat, lijkt me een praatje nog 't beste alarm, ieder 'n oogje in 't zeil houden.
Gesloten