Overvallen op parkeerplaats langs A432

Gesloten
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Overvallen op parkeerplaats langs A432

Bericht door janmetdoka »

Een kleine cursus genuanceerd denken: Tussen wel en niet voorkomen, zitten nog oneindig veel varianten van meer en minder voorkomen.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8686
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Overvallen op parkeerplaats langs A432

Bericht door seth_space »

Inderdaad, onveiligheid is vooral een kwestie van gevoel. Vooroordelen op dat gebied worden al snel gevonden en men laat zich al snel gek maken met allerlei cowboy verhalen.
Zoek dus plekken op waar je jezelf veilig voelt en maak je vooral niet e druk.
Investeer in zaken die je veiligheidsgevoel doen toenemen als je daar behoefte aan hebt. Accepteer ook dat er dagelijks tientallen miljoenen toeristen door de EU alleen al trekken die zelden iets meemaken.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
P vd Ham
Berichten: 124
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 18:41
Locatie: Kop van Noord Holland

Re: Overvallen op parkeerplaats langs A432

Bericht door P vd Ham »

joske501 schreef:
P vd Ham schreef:.................
Ze hadden de cabine deuren op afstand met een code of met een lopersleutel kunnen openen want ik had geen schade.
............
Beste,
Heel waarschijnlijk gaat het om een Fiat /PSA cabine.
Meestal vindt je een prikgaatje in het rubber onder het slot, waardoor ze het stangetje bedienen van de sluiting, kijk dit maar even na, het is bijna niet te zien.
Extra veiligheidssloten bewijzen wel hun nut.

Joske
Weet niet of het een PSA cabine is. Het is een nieuwe Burstner/Ducato met hardplastic handgrepen, ook rond de sloten. OOk heb ik geen sporen van poging tot inbraak gevonden. Ze hebben dus of op afstand of met een loper de deuren van het slot gekregen.

Inmiddels zitten de Heosafe sloten er op.

grt. P.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13428
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Overvallen op parkeerplaats langs A432

Bericht door hathi »

Wel frappant,dat je je gemoed, kan sussen achter een Heosafe,deurslot,terwijl ,men meestal de ramen neemt om binnen te komen,maar ja het kan helpen?
Hans
P vd Ham
Berichten: 124
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 18:41
Locatie: Kop van Noord Holland

Re: Overvallen op parkeerplaats langs A432

Bericht door P vd Ham »

hathi schreef:Wel frappant,dat je je gemoed, kan sussen achter een Heosafe,deurslot,terwijl ,men meestal de ramen neemt om binnen te komen,maar ja het kan helpen?

Heb ik dat gezegd???? Dat ik me nu veilig voel en mijn gemoed nu gesust is? Dacht het niet.

Ik zorg zo enkel voor een extra drempeltje om ongenode gasten buiten te houden. Uiteraard zijn er nog diverse andere manieren om ongevraagd binnen te komen. Daar heb ik er genoeg van gelezen op het forum met evenzovele genuanceerde en ongenuanceerde opmerkingen er achteraan.

Ieder moet doen wat hem of haar het beste lijkt. Tips zijn altijd welkom, vervelende opmerkingen niet.


Vr. grt. P.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Overvallen op parkeerplaats langs A432

Bericht door Kubo »

Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13428
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Overvallen op parkeerplaats langs A432

Bericht door hathi »

. OOk heb ik geen sporen van poging tot inbraak gevonden. Ze hebben dus of op afstand of met een loper de deuren van het slot gekregen.

Inmiddels zitten de Heosafe sloten er op.

grt. P.[/quote]
Piet je voelt je wel snel gekrenkt,je geeft eerst de manier van inbraak op,....en dan plaats je de heosafe,s ,en daar reageer ik op,.........verder lees je mijn tekst maar half,er staat duidelijk bij het kan helpen,maar alleen voor de manier, waarop jij denkt dat ze binnen zijn gekomen,daarom vermeld ik ook de ramen ?
Hans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27475
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Overvallen op parkeerplaats langs A432

Bericht door Marco Polo »

Vroeg me eigenlijk ook al af hoe je op basis van een inbraak via de deuren bij de ramen uit kwam!?
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6072
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Overvallen op parkeerplaats langs A432

Bericht door TestCase »

Ik lees steeds dat de ongenode gasten zelf de deur konden openen.
Zo rond 2012 en er voor hebben veel autofabrikanten autosleutels geleverd met een betrekkelijk eenvoudig te kraken chip erin. De originele sleutel moest uitgelezen worden door bijv. dicht bij de eigenaar (m/v) met de sleutel te gaan staan. Daarna was het een fluitje van een cent. Of PSA bij de fabrikanten zat kan ik zo snel niet achterhalen maar het waren een dikke 30 sleuteltypen. Dat die chip te kraken is was toen al lang bekend maar ja trage processen. (Zelfde chip zat/zit ook in de OV kaarten) Ook worden/werden die chips niet goed geïmplementeerd waardoor een goede chip alsnog te kraken was. Autofabrikanten en elektronica was toen geen sterke combinatie.

Tegenwoordig worden veel inbraken gepleegd door het draadloos signaal van de sleutel te storen. Je loopt van de auto weg en drukt ondertussen op lock zonder te controleren of bijv. de lampen knipperen. Resultaat wagen niet op slot. Controleer dus altijd, zit de wagen echt op slot! https://www.youtube.com/watch?v=OjS3q5k-eb0
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gwen1980
Berichten: 141
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 13:32

Re: Overvallen op parkeerplaats langs A432

Bericht door Gwen1980 »

Voor TS, wat vervelend dat zoiets is gebeurd zeg. Kan me voorstellen dat de schrik er even goed in zit nu. Ik zou nachtenlang geen oog meer dicht hebben gedaan.

Wij hebben hier eigenlijk nooit echt over nagedacht. We staan niet zo heel vaak vrij, omdat we tijdens onze eerste ervaring daarmee te maken kregen met vandalisme en 2 dikke deuken in onze net gekochte camper, dus nu doen we het liever niet meer. Maar een betaalde officiële camperplek is natuurlijk niet veel veiliger dan een gratis vrije plek. En ook op een camping kan er ingebroken worden.
Ik lees hier veel over spanbanden tussen de deuren van de cabine. Bij ons slaapt daar een kind..... ik vind het eigenlijk wel een naar idee dat er ingebroken zou kunnen worden terwijl hij daar ligt. Behalve 3 kinderen heb ik weinig waardevols en vrijwel geen contant geld aan boord, maar dat weet een dief vantevoren niet. Toch maar eens kijken of we iets kunnen bedenken met van die spanbanden.
Gelukkig geen elektrische deurvergrendeling hier, dus als ze erin willen, zullen ze toch echt aan de deuren of ramen moeten morrelen en dan hoop ik maar dat iemand van ons dat hoort (ik niet, want slechthorend, haha).
Camperen met kinderen! We vertellen erover op: http://www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl
Gebruikersavatar
Free2be
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 24 apr 2016, 8:33
Locatie: Hasselt

Re: Overvallen op parkeerplaats langs A432

Bericht door Free2be »

Ook het muntje tussen de deurhendel doet het nog steeds..
http://leeshet.nu/als-er-een-muntje-in- ... leegroven/
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22899
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Overvallen op parkeerplaats langs A432

Bericht door PaulBng »

Soms.
Als ik mijn "gewone" auto op slot doet, hoor je "tsjak".
Als ik dat doe en het lukt hem niet, hoor je "tsjak tsjak". Reden voor onderzoek. Meestal een deur niet goed dicht. Of een muntje..
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8686
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Overvallen op parkeerplaats langs A432

Bericht door seth_space »

Jullie beseffen toch dat het muntjes verhaal vrijwel zeker een zogenaamde Hoax is?
Alleen al de oproep om dat vooral overal te delen geeft het een beetje weg.

https://sites.google.com/site/dehoaxwij ... grendeling
https://nl-nl.facebook.com/Hoaxmelding/ ... 0475535389

Maar speelt inderdaad perfect in op gevoelens van onveiligheid.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Free2be
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 24 apr 2016, 8:33
Locatie: Hasselt

Re: Overvallen op parkeerplaats langs A432

Bericht door Free2be »

Te proberen om het verschil waar te nemen, velen letten niet meer op het sluitingsgeluid, gaan ervan uit dat ze het knopje gedrukt hebben. Hier geen geluid, enkel de knipperlichten knipperen 3x bij sluiten, 1x bij openen.
Gesloten