Ervaringen met Camping Car Park?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31821
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Ervaringen met Camping Car Park



Bericht door Bob Diesel »

:thumbup:
We zullen zien
Bedankt
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8222
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Ervaringen met Camping Car Park



Bericht door hurktoilet »

Zie ook de reacties op Camping-Frankrijk.NL. Aandachtspuntje is het landingspunt van rumoerige trauma-heli's, maar die vliegen gelukkig niet elk half uur:-)
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31821
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Ervaringen met Camping Car Park



Bericht door Bob Diesel »

Hadden we ook gezien
Maar dat is geen issue

Als :?: we er komen :roll: we weten nu nog niet wat en hoe
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
swallow
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 14:21
Locatie: ZW Friesland

Re: Ervaringen met Camping Car Park



Bericht door swallow »

Wij hebben 15 augustus op deze CP van 'camping-car park' gestaan.
Automaat voor betaling was the doen. Kon er ook voor nederlands kiezen.
Het is er netjes (alles vrij nieuw), maar er zijn (nog) geen schaduwplaatsen.
Om de stad te bezoeken is dit een prima CP. Staand bij het station kun je er zo lopend naartoe.

De verkregen pas van deze CP organisatie hebben we kort daarna nog op een CP bij Tours kunnen gebruiken. Je kunt zelfs een account aanmaken en daarmee vooraf kijken of er plaats is en zelfs nog reserveren. Dit hebben wij niet gedaan. Overigens was dit ook een vrij nieuwe CP bij Cere la Ronde.
groet,
Iwan

VW T4, MB Sprinter 311, Hymmer Tramp 664SL
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1004
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Ervaringen met Camping Car Park



Bericht door zwaailicht »

Ik had hierover al in Nl gelezen. Stond me wel aan en de kosten van ca 10 euro per bezoek zijn acceptabel.

Zaterdag vertrokken naar Vailly. Eenmaal aangekomen even op de machine gekeken, Nederlands vlaggetje aangeklikt en de rest was kinderspel :
# voornaam invoeren
# idem achternaam
# e-mail-adres
# je telnummer

En aangeven hoeveel nachten je wilt blijven. Betalen via je creditcard en dan floept je pas uit de machine. Dan moet je je pas wel nog activeren door hem in de machine te stoppen. Geloof dat dat ook het moment was waarop de betaling werd gedaan.

Eenmaal de pas geactiveerd konden we naar binnen rijden en een plek zoeken.
Sani-gebouw was netjes. Idem voor de zuil. Hoefde geen pas langs een van de apparaten te houden.

WiFi super. Engenius aangeslingerd en verbinding laten maken. Aanmelden op de internetpagina en hoppla, online.
Tv aan, chromecast aan en streamen maar.

Bij het wegrijden de volgende dag, werd er afgerekend. Toeristenbelasting, standplaats. Ca 10 euro en 4 euro voor de pas.

Nu staan we in Les Montils op ook een Cap van hun. Pasje langs de lezer en de poort gaat open. En ook nu weer WiFi. Sterk signaal. Dus vanavond weer Videoland kijken.
Deze plaats is nu nog rustig : we staan er alleen.

Voor ons zijn dit soort CP’s super. Stroom, verzorging en internet. Alleen geen douche. Maar er zijn ergere dingen.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben

Afbeelding

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Marcel174
Berichten: 664
Lid geworden op: vr 15 jun 2012, 15:58
Locatie: Apeldoorn

Re: Ervaringen met Camping Car Park



Bericht door Marcel174 »

Wij hebben de pas ook en op zich werkt het best goed vind ik.
Kaart er in. Daarna met je pas betalen en klaar.
Je hoeft er geen tegoed op te hebben maar kan ook ter plekke betalen.
Je kan inderdaad via website kijken hoeveel plek er nog is en eventueel reserveren.
Dat is wel handig.
Wat ik heb gehoord (Maar niet zeker weet) is dat veel van die camping muncipal hier naar worden omgebouwd.
Je gaat dus wel in de toekomt steeds meer van deze plekken krijgen.
De eerste keer is even puzzelen maar als je weet hoe het werkt stelt het niets voor.

Gr Marcel
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8222
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Ervaringen met Camping Car Park



Bericht door hurktoilet »

In zijn algemeenheid verdwijnen er veel campings in Frankrijk (jaar of 15 geleden nog iets van 10.500, nu zo'n 1.000 minder). Een belangrijk deel daarvan betreft Municipalletjes, die voor de gemeente te kostbaar geworden zijn. Een aantal gemeenten maakt er dan camperplaatsen van. Camper Car Park speelt daar handig op in door gemeenten aan te bieden die ex-campings te exploiteren. Dat gaat doorgaans gepaard met forse tariefsverhogingen (maar ja, vaak hadden die municipalletjes ook nog vooroorlogse tarieven).
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Camperco
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 10 nov 2010, 11:48
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Ervaringen met Camping Car Park



Bericht door Camperco »

Op de terugweg uit Spanje zijn we in maart dit jaar terecht gekomen op Aire de CC La Palme. (campercontact site code 28188).
Was even uitzoeken bij de automaat. Prima systeem. Meteen de app. van Camping Park op de Samsung gezet.
Via de facebookpagina van Camping Car park zie ik regelmatig meldingen van nieuwe parken.
groet uit Hellevoet (of ergens onderweg)
Frans & Gerda

http://www.camperco.nl/
Ik heb niks aan gelijk, ik heb liever geluk.
Gebruikersavatar
limos07
Berichten: 2157
Lid geworden op: za 09 aug 2008, 16:56
Locatie: nederland

Re: Ervaringen met Camping Car Park



Bericht door limos07 »

Verleden februari was onze tussenstop op terugreis bij Dardilly gesloten en mijn dagelijkse km zaten erop.
Kon mij toen niet aanmelden per site en mail en
toen gewoon gebeld met mijn hollandse telefoonnummer>> en ik werd gewoon goed geholpen door een Vlaams-sprekende mevrouw.
Aan het telefoonnummer kunnen ze zien uit welk land je bent.
Ongeveer 40 km boven/ten noorden van Lyon is een campingPark, ik heb weer gebeld en de dame hielp mij op haar vlaams netjes door de slagboom.
Mijn frans is niet zo geweldig, niet spreken en niet lezen,
is bijna 60jaar geleden dat ik van moeder Theresia leerde mon pere fune un cigarette.
En nu krijg ik elke week weer een berichtje met hum plaatsen, tegenwoordig ook in het deutsch.
Zelfs in Millau is er een. Gemakkelijk je reseerveert gewoon als je stoppen wilt.
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1004
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Ervaringen met Camping Car Park



Bericht door zwaailicht »

@limos07 : bij mij was het “papa fume un pipe”


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22691
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Ervaringen met Camping Car Park



Bericht door PaulBng »

"et il est content. Pourqoit est il content? Il est content prace que tout marche bien à la ferme.".
Of zoiets
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8222
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Ervaringen met Camping Car Park



Bericht door hurktoilet »

@limos07: camping Dardilly was van het voorjaar gesloten vanwege nieuw exploitatiecontract in combinatie met renovatie. Heeft inmiddels ook nieuwe naam, al is ie nog van hetzelfde bedrijf.
In Millau hebben we bij wijze van zeer hoge uitzondering op de snelweg-parking overnacht. Beetje teleurstelling: de brug staat 's nachts niet in de spotligts. Maar waar elders vind je een snelweg-snacktent van een kok met Michelin-ster?
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
mMario
Berichten: 823
Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 18:30
Locatie: Hoogkarspel

Ervaringen met Camping Car Park



Bericht door mMario »

Hebben in de Loire streek twee keer op zo’n park gestaan. Lijkt ingewikkeld om de eerste keer te gebruiken, maar valt mee. Vond het wel handig en prijs is op iedere plek anders. Bij de eerste plek was het tevens parking voor campers en we betaalden €5.- voor 5 uur parkeren inclusief het pasje. Je hoeft niet aan te geven hoeveel dagen je wil blijven. Bij vertrek merk je vanzelf of je tegoed op het pasje toereikend is. :D . Op de zuil staat ook de overnachtings prijs vermeld. Ook kan je een plek reserveren via de site campercarpark.com
Dit word ook vaak gedaan kwamen we aan de weet toen we voor een slagboom stonden en de toegangs paal gaf camping complet aan, terwijl er maar een paar campers stonden. Een dame die daar al stond melde ons dat er dat weekend een festiviteit in Saumur was en daarom veel plekken al gereserveerd waren.
Gebruikersavatar
TonenJolanda
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 21 jun 2017, 9:00
Locatie: Rijswijk (ZH)

Re: Ervaringen met Camping Car Park



Bericht door TonenJolanda »

limos07 schreef:
di 18 sep 2018, 14:17
Kon mij toen niet aanmelden per site en mail en
toen gewoon gebeld met mijn hollandse telefoonnummer>> en ik werd gewoon goed geholpen door een Vlaams-sprekende mevrouw.
Aan het telefoonnummer kunnen ze zien uit welk land je bent.
Vorig jaar dezelfde ervaring toen er iets mis ging met het aanmaken van mijn kaart. Was binnen 5 minuten opgelost door ook zo'n Vlaamse mevrouw.
Groet, Ton
Plaats reactie