Tips voor Bretagne?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 328
Lid geworden op: di 23 dec 2008, 7:51
Locatie: hilversum

Tips voor Bretagne?



Bericht door catch »

wij reizen eerdaags af naar normandie /bretagne
we willen de rotskusten van bretagne weer eens zien na 20 jaar :-?

we houden van water en rotskusten
heb camaret sur mer en saint malo al op het lijstje

nog meer wat wij niet mogen missen? :think:
stel niks uit tot later want als later eerder komt ben je te laat
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: tips voor bretagne



Bericht door joske501 »

Beste,

De Bretagne, je zal nooit lang genoeg leven om daar alles te ontdekken. Wij hebben daar al meer dan 20 jaar bijna iedere vakantie naar toe getrokken en hebben enkel de kust gezien, het binnenland lieten we over.
De baai van Morbihan kan mij nog steeds erg bekoren, Quiberon, Carnac, Auray, Vannes en Sarzeau niet overslaan maar doe vooral de moeite en zoek de minder drukke plaatsjes op, ze zijn daar nog bij overvloed. Rij de Cotes sauvage af ten westen van Quiberon, hou er wel rekening mee dat er slechts één weg is (D768) naar het schiereiland en deze neem je het beste in de voormiddag om terug te keren en in de late namiddag om er naar toe te rijden.
Het historisch eilandje in de haven van Concarneau is een aanrader, de stad ook trouwens.
Ten noorden is Cancale een geliefde oesterplaats.
In Normandie zijn Port en Bessin, Arromaches (landing van de troepen in 44), Barfleur en Carteret mijn lievelingsplaatsen.
Als tussenstop kan je het massatoerisme van Honfleur op snuiven, is wel een heel mooi stadje, maar oerdruk en een motorhome parking waar er soms meer dan 200 van die witte kisten staan. Ook langs de Seine kun je heel mooie plaatjes ontdekken met mooie en verzorgde camperplaatsen.
En vergeet zeker niet van de plateau "Fruits De Mers" te proeven daar in de streek. Nog beter, koop levende krab of kreeft en kook ze zelf, je weet niet wat je proeft, zo lekker, bij ons zaten er al honderden in de kookpot.
Geniet er van.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 328
Lid geworden op: di 23 dec 2008, 7:51
Locatie: hilversum

Re: Tips voor Bretagne?



Bericht door catch »

hey joske

ze staan genoteerd hoor,al even een peakje genomen met mr google :thumbup:
stel niks uit tot later want als later eerder komt ben je te laat
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Tips voor Bretagne?



Bericht door B1gcheese »

Ik schrijf even mee. Plan was 4 weken door Portugal, maar door omstandigheden willen we niet verder dan een dag rijden van huis dit jaar.
En Bretagne stond nog op het lijstje om eens uitgebreid te verkennen, in september hebben we 4 weken de tijd hiervoor.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Tips voor Bretagne?



Bericht door Aloys »

Als je een kleine camping niet erg vindt, voor een paar nachtjes: onze geheimtip! :shh:
De prijs is € 15 per nacht voor camper met 2 pers.

Op slechts 26km van St. Malo, zie hier de route.
Een camping in een dalletje wat uitmondt aan zee, in de baai van St. Jacut-de-la-Mer.
Satellietfoto: https://www.google.nl/maps/@48.5941133, ... authuser=0

Bij laag water staat de hele baai droog, bij vloed heb je "gewoon" strand en zee.
Zie onze foto's op 4 t/m 6 augustus 2016: http://www.aloys.nl/2016-zomervakantie/ ... tie-week-4

De leukste bezigheid? Loop bij afgaand tij achter de zee aan, linksaf, langs de rotskust. Prachtig!!

Afbeelding
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Tips voor Bretagne?



Bericht door B1gcheese »

Ziet er erg leuk uit Aloys! Maar als ik het goed lees dan is die alleen open in juli en augustus...
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6353
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Tips voor Bretagne?



Bericht door rongreven »

De eerste andersom, van 7-1 i.p.v. 1-7. :bow:

Edit: Verkeerd gelezen, ik zag bij boeken andere data staan.
Laatst gewijzigd door rongreven op ma 12 jun 2017, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: Tips voor Bretagne?



Bericht door mariët »

Schitterend en bijzonder Bretagne, je waant je zo nu en dan echt in Asterix- en Obelixtijd. Maar zorg voor een plan B want het kan er heel akelig regenen, vooral veel en lang. Helaas door ervaring wijs geworden... maar we blijven het proberen hoor want het is zó de moeite waard.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8261
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Tips voor Bretagne?



Bericht door hurktoilet »

Paar punten, want over Bretagne en Normandië kun je boeken vol schrijven. Op mijn site heb ik aparte pagina's over Bretagne en Normandië.
- Het weer kan ook ontzettend meevallen, met dank aan subtropische microklimaten door de warme golfstroom (onder meer bij de baai van Morbihan).
- Met afgaand tij achter de zee aanlopen is verleidelijk (kijk vooral naar wat je aan fruits de mer voor de voeten komt, voor eigen gebruik mag je doorgaans meenemen), maar pas op. De getijdeverschillen in Bretagne zijn enorm. Je zult de eerste niet zijn die ingesloten raakt door de vloed en gered moet worden met een helicopter (om over erger maar te zwijgen).
- De camperplaats in Honfleur is vreselijk en overvol. Maar aan de andere kant van het dorp kun je bij Naturospace prima wild staan. Zie mijn pagina zelf bezochte camperplaatsen in Frankrijk.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Tips voor Bretagne?



Bericht door Aloys »

De waarschuwing is terecht. Daarom zeg ik ook: loop bij afgaand tij achter de zee aan, dan heb je
veel tijd. Vervolgens zie je aluminium schepen op wielen en tractoren over de zeebodem rijden, dat
zijn de mosselkwekers. Wanneer die lui teruggaan naar de vaste wal, dan is het tijd om ook terug te
gaan. Maar tegen die tijd lopen er veel meer mensen, zorg dat je niet als laatste achterblijft! :D
B1gcheese schreef:Ziet er erg leuk uit Aloys! Maar als ik het goed lees dan is die alleen open in juli en augustus...
Klopt. Het was voorheen een municipal, hij is alleen in de zomermaanden geopend. Buiten het seizoen kun je daar wel
vrij overnachten, op die parkeerstrook naast de camping. Het hek van de camping zit dan op slot.

Dat vrij overnachten gebeurt ook sporadisch wel in de zomer. Op de camping is alleen 's ochtends en aan het eind van
de middag iemand. Dan gebruikt men stiekem de voorzieningen van de camping, dat is tegen mijn principes.
Ik persoonlijk zal niet 'wild' overnachten voor of naast een camping die in bedrijf is...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
pethil72
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 06 nov 2013, 0:59
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Tips voor Bretagne?



Bericht door pethil72 »

Hallo allemaal wie kan mij tips geven om vanuit St Michelle naar de stranden van Frankrijk te rijden? Misschien wat adressen van camperplaatsen?alvast bedankt! Groetjes hilly en peter
pethil72
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 06 nov 2013, 0:59
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Tips voor Bretagne?



Bericht door pethil72 »

Even laten weten ik had op camperplaatsen gevraagd maar niemand had gereageerd maar ik begrijp het er staan natuurlijk al zoveel plaatsen bij het hurktoilet (heb ik ook allemaal doorgenomen) fijn al die reisverhalen en tips .maar..we zijn zelf maar gewoon op pad gegaan en kwamen eerst bij Honfleur terecht (vonden het vreselijke plaatsen)maar voor 1 nachtje en dan het leuke stadje gezien was het toch niet erg.daarna naar sant Michelle op een prachtige camperplaats gestaan voor €12.inclusief elektra water en mooie grasvelden echt heel fijn daar.daarna naar Les Sables du Lonne daar een camping gestaan 2 km van het prachtige grote strand vandaan we hebben daar nog een mooie vlieg scho meegemaakt de camping heet Fosse du Roses met alles erop en aan zelfs een zwembad en inclusief alles voor €18.75 echt goed nu gaan we weer terug en kijken waar we weer terecht komen groetjes hilly
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 328
Lid geworden op: di 23 dec 2008, 7:51
Locatie: hilversum

Re: Tips voor Bretagne?



Bericht door catch »

leuke reacties ,bedankt voor de tips
na 1 week is plan B in werking gegaan :thumbup: 14 graden en regen vonden we ietsje te koud en de vooruitzichten waren niet veel beter:shock:

we zijn binnendoor naar de zuidkust gereden (voordeel van een camper) en daar de kust afgestruind ,daar werd het 35 graden pfft tis ook nooit goed 8-)
maar nu weer thuis en ook te heet ,tjongjonge
stel niks uit tot later want als later eerder komt ben je te laat
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8261
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Tips voor Bretagne?



Bericht door hurktoilet »

Dat schijnt het nu in Bretagne ook te zijn:-) Net als in nagenoeg heel Frankrijk trouwens.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Plaats reactie