Wie is er ook naar het Loiredal geweest?

Gebruikersavatar
Ronny B
Berichten: 967
Lid geworden op: zo 13 jul 2008, 23:35
Locatie: Axel(zeeuws-vlaanderen)

Wie is er ook naar het Loiredal geweest?



Bericht door Ronny B »

Hoi, camperleden
We willen van het jaar naar het Loiredal.Wie heeft er tips voor ons, camperplaatsen. leuke dorpjes, joh daar moet je eens heen.Er mogen ook tuinen te zien zijn.En een bakker in de buurt... :wink:
zelf dachten we aan La Fleche,
Go,with the flow
Eerst:Pilote R390 op Peugeot J5 1991
Nu: Challenger Mageo 107 op Fiat Ducato 130mjt 2008
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Wie is er ook naar het Loiredal geweest?



Bericht door 't Busje »

800 km. Je hoeft het niet in een keer te doen.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Ronny B
Berichten: 967
Lid geworden op: zo 13 jul 2008, 23:35
Locatie: Axel(zeeuws-vlaanderen)

Re: Wie is er ook naar het Loiredal geweest?



Bericht door Ronny B »

Bedankt. Evert :thumbup:
Is ook onze bedoeling om op de fiets het gebied te ontdekken.Staat nu bij de favorieten(site)
Gr.Ronny
Go,with the flow
Eerst:Pilote R390 op Peugeot J5 1991
Nu: Challenger Mageo 107 op Fiat Ducato 130mjt 2008
Gebruikersavatar
de toren
Berichten: 996
Lid geworden op: zo 25 feb 2007, 16:14
Locatie: Lienden

Re: Wie is er ook naar het Loiredal geweest?



Bericht door de toren »

Heb nog nooit zoveel muggen meegemaakt als bij de loire die valt op plekken gedeeltelijk droog man wat erg vooral in de avond kun je niet fietsen zorg aub voor voldoende muggenspul :) .
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8222
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Wie is er ook naar het Loiredal geweest?



Bericht door hurktoilet »

Mogelijk ten overvloede, maar in La Flèche zit je aan de Loir (zonder e op het eind), een zijrivier van de Loire (met e) die overigens officieel nog wel bij het Loire-dal hoort. Ook mooi, daar niet van, maar aan de Loire zelf heb je veel meer de aaneenschakeling van het ene mooie kasteel na het andere, om over de oude steden en de ondergrondse dorpen maar te zwijgen.
Op zich kun je inderdaad prima fietsen langs de Loire (autoluw en goed bewegwijzerd), maar gebruik je camper om regelmatig van uitvalsbasis te wisselen (camperplaatsen zat). Anders fiets je zo veel dat je te weinig tijd over houdt om al het moois te bekijken. Zie voor ideeën mijn pagina over Loire-dal en over fietsen in Frankrijk. Wellicht ook nog handig: mijn overzicht van zelf bezochte camperplaatsen in Frankrijk.
En oh ja, ik heb aan de Loire nog nooit last gehad van muggen. Maar goed, dat heb ik in de Camargue ook niet gehad en zelfs in Schotland niet, dus misschien heb ik gewoon steeds mazzel... :cheers:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
mari-anne
Berichten: 515
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 16:33
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Wie is er ook naar het Loiredal geweest?



Bericht door mari-anne »

Met het antwoord van Peter ben ik het helemaal eens. Wij hebben de Loir gefietst en genoten van de rust en de Loire gefietst en genoten van de kastelen en mooie plaatsen. Die kastelen weet je wel te vinden maar de Loire moet je beleven, ook van de rivier af kom je op je fiets onverwacht op plekjes waar ik dan helemaal lyrisch over kon worden. Niet in een boekje te vinden. Het is al even geleden maar wij fietsten destijds met een fietskaart van de toeristeninformatie, de routes als een margriet om de plaats en met elkaar verbonden. Camperplekken altijd wel te vinden en anders een kleine camping municipal.

http://www.fietsen-loire.com/zien-fiets ... e-kastelen

Veel plezier, Marianne
Gebruikersavatar
trevE
Berichten: 606
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 19:35
Locatie: De Kempen

Re: Wie is er ook naar het Loiredal geweest?



Bericht door trevE »

Wij zijn drie jaar geleden onze vakantie begonnen in Briare en van daaruit langs de Loire verder getrokken richting Bretagne....camperplaatsen etc. in overvloed....meest goede fietspaden....geen last van muggen gehad....ik zou zeggen gewoon gaan en kijken wat je tegenkomt....het blijft je verrassen.... :thumbup:

trevE
Gebruikersavatar
Ronny B
Berichten: 967
Lid geworden op: zo 13 jul 2008, 23:35
Locatie: Axel(zeeuws-vlaanderen)

Re: Wie is er ook naar het Loiredal geweest?



Bericht door Ronny B »

Jaa..gaan we zeker doen. Nu al zin in! Ik zal kijken voor fietsenmakers langs de loire..vorig jaar langs de La Meuse gereden, bij Fumay kreeg ik een lekke band..in de stromende regen terug gelopen, want een hogedruk band lap je niet zomaar.Op internet gezocht en gevonden bij het plaatsje Revin.Dus volgende keer een binnenband meenemen.
Go,with the flow
Eerst:Pilote R390 op Peugeot J5 1991
Nu: Challenger Mageo 107 op Fiat Ducato 130mjt 2008
Gebruikersavatar
mari-anne
Berichten: 515
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 16:33
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Wie is er ook naar het Loiredal geweest?



Bericht door mari-anne »

Ik zal kijken voor fietsenmakers langs de loire..vorig jaar langs de La Meuse gereden, bij Fumay kreeg ik een lekke band..in de stromende regen terug gelopen, want een hogedruk band lap je niet zomaar.
Haha, dat pakt mijn man heel anders aan, die zet mij in een restaurant en fietst terug op mijn fiets naar de camperplaats. Komt me dan met de camper weer ophalen.
Gebruikersavatar
alkyone
Berichten: 346
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 23:38
Locatie: Alkmaar / Kralendijk

Re: Wie is er ook naar het Loiredal geweest?



Bericht door alkyone »

Vorig jaar stonden we in buurt van de Loire en in de buurt van Chambord.
Zelf stonden we op de kleine camping in het dorp Huisseau sur Cosson maar er was ook een camper plaats Parking (sitecode: 24610) en aan de andere kant van de weg een sani station.
Wij hebben heerlijk gefietst in de omgeving en de bakker in het dorp was formidabel.


Neem altijd een binnenband mee want je wil toch niet plakken onderweg.
En pompen wil je ook niet, dus neem co2 patronen mee en de bijbehorende houder.
Ik pomp er mijn racefiets bandjes mee op.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ronny B
Berichten: 967
Lid geworden op: zo 13 jul 2008, 23:35
Locatie: Axel(zeeuws-vlaanderen)

Re: Wie is er ook naar het Loiredal geweest?



Bericht door Ronny B »

Goeie tip! :thumbup:
@ mari-anne: had ik ook gedacht maar we waren zo afgelegen, dat we er met de camper niet konden komen.En geen restaurants in de buurt.. :P Je denkt telkens dat je er bijna terug bent maar stiekum veel gelopen..
We hebben het er nog over..weet je nog.. :wink:
Go,with the flow
Eerst:Pilote R390 op Peugeot J5 1991
Nu: Challenger Mageo 107 op Fiat Ducato 130mjt 2008
Gebruikersavatar
Ronny B
Berichten: 967
Lid geworden op: zo 13 jul 2008, 23:35
Locatie: Axel(zeeuws-vlaanderen)

Re: Wie is er ook naar het Loiredal geweest?



Bericht door Ronny B »

Lijstje met camperplaatsen/camping gemaakt.
meung sur loire
montlouis sur loire
st.dye sur loire
blois
azay le rideay
chaumont sur loire
chouze sur loire
villandry
....en andere volgen!
Go,with the flow
Eerst:Pilote R390 op Peugeot J5 1991
Nu: Challenger Mageo 107 op Fiat Ducato 130mjt 2008
Gebruikersavatar
Andorus
Berichten: 459
Lid geworden op: wo 14 mar 2007, 19:20
Locatie: Amsterdam

Re: Wie is er ook naar het Loiredal geweest?



Bericht door Andorus »

Ronny B schreef:Jaa..gaan we zeker doen. Nu al zin in! Ik zal kijken voor fietsenmakers langs de loire..vorig jaar langs de La Meuse gereden, bij Fumay kreeg ik een lekke band..in de stromende regen terug gelopen, want een hogedruk band lap je niet zomaar.Op internet gezocht en gevonden bij het plaatsje Revin.Dus volgende keer een binnenband meenemen.
In Fumey zit een prima fietsenmaker,mijn remkabel van de mountenbike was gebroken,kon erop wachten ,perfekt.

Groeten
fred flair
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Re: Wie is er ook naar het Loiredal geweest?



Bericht door jotr »

We hebben een tochtje langs verschillende kastelen gemaakt en ook wat gefietst. Over de fietsmogelijkheden is hierboven al het nodige aangegeven. Misschien heb je nog wat aan ons verslagje. Amiens, Loire
Plaats reactie