Naar Frankrijk, juist nu!

Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Naar Frankrijk, juist nu!



Bericht door hurktoilet »

Beste campervrienden,
Een wat ongebruikelijk betoog op deze plek, maar de omstandigheden zijn er naar. Zoals jullie weten, geniet ik enige bekendheid als Francofiel en daar ben ik nog blij mee ook. Ik krijg sinds de aanslag in Nice (vreemd genoeg was dat na Parijs amper het geval) opmerkingen in de trant van: 'Je gaat nu toch zeker niet naar Frankrijk'. Lieve vrienden, juist wel, juist nu.
Vooropgesteld dit: als je er zelf geen goed gevoel bij hebt, moet je niet gaan. Dan kun je nooit een plezierige vakantie hebben, en dat is de bedoeling niet. En als je mij vraagt of de banlieue, de beruchte buitenwijken van de grote steden, veilige plekken zijn: nee, dat waren ze niet en dat zullen ze vrees ik ook nooit worden. Gelukkig heb je daar als toerist ook niets te zoeken.
Maar voor het overige camperen wij toch om een gevoel van vrijheid te hebben. We sputteren omdat we in Nederland niet overal vrij mogen staan. Dan laten we ons toch zeker niet gek maken door een paar dwazen, die ons een heel land, een zeer campervriendelijk land zelfs, af willen pakken.
Laten we ook nuchter zijn: als camperaars staan we doorgaans toch al op plekken waar zo weinig mensen zijn, dat er voor een doorsnee terrorist geen eer aan te behalen is (laat staan dat het 70 maagden op zou leveren).
Het liefst zou ik nu demonstratief met een paar duizend campers naar Frankrijk rijden als steun in deze moeilijke tijd en dank voor de gastvrijheid die we daar mogen ontvangen. Dat is praktisch natuurlijk onhaalbaar. Maar laat Frankrijk nu alsjeblieft niet links liggen. Als we dat doen, heeft de terreur gewonnen...
Laatst gewijzigd door hurktoilet op zo 17 jul 2016, 1:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22853
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Naar Frankrijk, juist nu!



Bericht door PaulBng »

Chapeau!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Naar Frankrijk, juist nu!



Bericht door Bob Diesel »

:thumbup:
Ik wil zo vertrekken
Was het niet dat ik nog geen hele week terug ben
En ja ,we gaan gewoon weer, over een paar weken
Daar kan geen gek ons bij intimideren of van af brengen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 76
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 13:53

Re: Naar Frankrijk, juist nu!



Bericht door Vigo »

Ik ben het eens met het betoog van hurktoilet, daar komt nog eens bij dat die terroristen mede door het door mevrouw Merkel gevoerde beleid verspreid door de gehele EU zitten dus gevaar loopt men vandaag de dag overal.

En om in het zuiden (Spanje/Portugal) te komen dient men hoofdzakelijk toch door Frankrijk te reizen.

Wel mijd ik vanaf nu grote evenementen maar die bezocht ik toch al sporadisch.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Naar Frankrijk, juist nu!



Bericht door de Jonckheer »

We hebben de afgelopen 2 weken weer zulke schitterende locaties gezien (ook een paar waar we al waren, zoals Aigues Mortes) in de Tour de France dat het weer begint te jeuken :lol: . Natuurlijk gaan we weer, daar houden figuren met een ernstig tekort aan hersencellen ons niet van terug! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Slag+J16
Berichten: 831
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 15:58

Re: Naar Frankrijk, juist nu!



Bericht door Slag+J16 »

Wij zijn in april in Frankrijk geweest en toen had ik, door dat er meer blauw op straat was met betere bewapening een veilig gevoel-- helaas is er weer wat gebeurd, waar moeilijk greep op is te krijgen-- maar het is geen reden om niet te gaan. Toch let ik op meer dingen, waar ik vroeger nooit naar omkeek, maar dat is dan weer het gevolg van het gebeuren.
Jan
Gebruikersavatar
EdwinJanssen
Berichten: 120
Lid geworden op: di 11 aug 2015, 17:57
Locatie: Noord-Holland

Re: Naar Frankrijk, juist nu!



Bericht door EdwinJanssen »

Ook hier wordt gewoon koers gezet naar Frankrijk volgend weekend.
Toch denk je even van "hmmm is dit handig" maar dan denk je "natuurlijk mag dit ons er niet van weerhouden om naar Frankrijk te gaan".

Wij zijn zeker geen stadsgangers, en zullen eerder de dorpjes op het platteland opzoeken. En daar is inderdaad geen "eer" te behalen voor een terrorist.
We hebben er zin in hoe dan ook. Eerste echte vakantie met onze camper.
McLouis MC4 71 Special Edition (2010) Fiat Ducato 2.3 JTDm 130pk.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Naar Frankrijk, juist nu!



Bericht door thole »

'Je gaat nu toch zeker niet naar Frankrijk'.
Deze vraag wordt en werd ons ook gesteld als we naar Turkije, Griekenland of Marokko gingen.
We zijn nu een paar dagen in Frankrijk en blijven hier nog een maand.
De gedachte om hier te vertrekken na 14-07 is totaal niet bij ons opgekomen.
Dit soort camperplaatsen wil je toch niet missen:
Afbeelding

Alleen Turkije gaan we niet meer naar toe vanwege de dictatuur van Erdogan, maar Frankrijk, pourquoi pas?
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Naar Frankrijk, juist nu!



Bericht door Aloys »

Nu naar Frankrijk gaan? Wij niet!

Wij zijn er al... :mrgreen:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Naar Frankrijk, juist nu!



Bericht door Marco Polo »

U durft :P :mrgreen:
Hans en Henny
Berichten: 211
Lid geworden op: vr 16 feb 2007, 0:53
Locatie: Enkhuizen

Re: Naar Frankrijk, juist nu!



Bericht door Hans en Henny »

Ook wij blijven gewoon naar Frankrijk gaan. Veel te fijn om in dat land rond te zwerven.
Bovendien wonen onze dochter en onze kleinkinderen in de Dordogne.
Natuurlijk zijn de Fransen onthutst van alle gebeurtenissen en is Nice nu het gesprek van de dag geworden, maar als je de grote steden en grote evenementen een beetje mijdt hoef je je echt niet onveilig te voelen!
Gewoon gaan!!!
Met vriendelijke groet,
Henny Reese
Wij genieten van onze Hymer B534, bj.1995
We kochten hem op 14 Februari 2002 en noemen hem sindsdien liefdevol "VALENTIJN"
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Naar Frankrijk, juist nu!



Bericht door rijschoollucassen »

Ook wij zitten er al. Toch raar dat je op dat zelfde moment in Dijon in een menigte stond. Geeft wel te denken, maar we blijven zeker.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Yvonne57
Berichten: 888
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:23
Locatie: N.-Br.

Re: Naar Frankrijk, juist nu!



Bericht door Yvonne57 »

Wij gaan ook gewoon, de plannen niet gewijzigd! Tja, ook wel een beetje Francofiel..
Yvonne
Gebruikersavatar
swallow
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 14:21
Locatie: ZW Friesland

Re: Naar Frankrijk, juist nu!



Bericht door swallow »

En wij ook, volgende week donderdag. Na een paar jaar Griekenland en afgelopen keer Italië, nu naar Frankrijk.
groet,
Iwan

VW T4, MB Sprinter 311, Hymmer Tramp 664SL
Plaats reactie