Overnachten op de Mont Ventoux?

janhahne
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 21:24

Re: Overnachten op de Mont Ventoux?



Bericht door janhahne »

Wij hebben in het weekend van 16-17 juni 2018 op de Mont Ventoux gestaan met onze camper. Wij stonden op de gedoogplaats net onder de top aan de oostzijde. Geweldig mooi om de zonsondergang te zien, er waren meerdere mensen ter plekke want het was helder weer. De parkeerplaats net onder de top is redelijk vlak maar de ondergrond is steenachtig, dwz de kleinste is 3 cm en de grootste 10 a 15 cm. Wij stonden er die nacht samen met een andere camper maar er kunnen er wel 50 staan of meer. Aan de westzijde, net over de top is een radarbol met ook een paar plekken. Pas daar echter wel op omdat de inrit naar deze plek veel lager ligt dan het wegdek.
sanderdb
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 12:40

Re: Overnachten op de Mont Ventoux?



Bericht door sanderdb »

Wat ik me van het parkeerterrein in Bedoin (tegenover het tankstation) kan herinneren is dat ze nu een maximale hoogte hebben gemaakt, weet niet meer exact maar verwacht dat de echte campers hier niet meer kunnen staan.
VW T5 Camper 2.5 AUT 2008
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Overnachten op de Mont Ventoux?



Bericht door hurktoilet »

Ik was dit draadje helemaal vergeten, anders had ik wel gemeld dat wij afgelopen zomer bovenop op de Mont-Ventoux gestaan hebben, op de plek net west van de top. Bij aankomst was het bewolkt, maar we kregen toch nog een aardige zonsondergang. Na zonsondergang zijn we verkast naar de P bij de souvenirstalletjes, waar het inmiddels rustig was. Wekker gezet en lekker geslapen, prachtige zonsopgang gehad. Toen dat spektakel voorbij was zijn we weer naar de plek west van de top gegaan, zodat we nog een paar uur konden slapen zonder klapperende portieren van dagtoeristen. Daar stonden nog een stuk of tien campers. Overigens hadden wij mazzel: weinig wind, prima temperatuur
Paar kiekjes: aankomst, zonsondergang en zonsopgang
De bijlage mv1.jpg is niet meer beschikbaar
Bijlagen
mv1.jpg
mv1.jpg (73.08 KiB) 1190 keer bekeken
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Overnachten op de Mont Ventoux?



Bericht door hurktoilet »

Meer dan één plaatje in een bericht gaat kennelijk dus niet, dus maar even apart:
zonsondergang
mv2.jpg
mv2.jpg (49.07 KiB) 1177 keer bekeken
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Overnachten op de Mont Ventoux?



Bericht door hurktoilet »

zonsopgang
mv3.jpg
mv3.jpg (32.34 KiB) 1175 keer bekeken
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
janhahne
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 21:24

Re: Overnachten op de Mont Ventoux?



Bericht door janhahne »

Er zijn 2 gedoogplaatsen, een voor de top (vanuit Bedoin) en 1 erna, bij de radarbol. De eerste is de grootse, er kunnen wel 75 campers staan. De ondergrond is redelijk effen maar wel steenachtig. De zonsondergang bij helder weer is formidabel, net zoals de zonsopkomst.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Overnachten op de Mont Ventoux?



Bericht door Camperic »

janhahne schreef:
di 19 jun 2018, 13:20
Wij stonden op de gedoogplaats net onder de top aan de oostzijde. Geweldig mooi om de zonsondergang te zien
Ehhh ..... zonsondergang aan de oostzijde? :think:

Was er toen we nog geen camper hadden, maar is een mooie plaats om een avond/nacht/ochtend te staan zo te zien :thumbup:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Overnachten op de Mont Ventoux?



Bericht door hurktoilet »

En eh, gedoogplaatsen bestaan niet in Frankrijk. Nu ja, op een paar uitzonderingen na dan. Maar in beginsel mag je in Frankrijk overal overnachten waar je mag parkeren. Dus ook op de Mont-Ventoux. Dit is gewoon legaal, daar valt niets te gedogen.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
janhahne
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 21:24

Re: Overnachten op de Mont Ventoux?



Bericht door janhahne »

Bij de oprit van de eerste parkeerplaats, komende van Bedoin, staat een bord verboden in te rijden. Desondanks staan daar regelmatig voertuigen. Wij hebben daar ook gestaan en de politie patrouille die ook de Ventoux route reed kwam, zag en reed verder. Voor mij toch een vorm van gedogen maar wij zijn niet actief op het forum om elkaars woorden af te wegen dus idd, in zijn algemeenheid bestaan gedoogplaatsen niet.
Lidwien
Berichten: 3
Lid geworden op: di 24 jul 2018, 11:17

Re: Overnachten op de Mont Ventoux?



Bericht door Lidwien »

mmdem schreef:
vr 08 jul 2016, 18:54
Laurens schreef:Ik vraag mij af of het mogelijk is te overnachten op de top van de Mont Ventoux?
We hebben uiteraard geen faciliteiten nodig maar handig is het wel als die er zijn.
Is er ruimte genoeg om met een camper te blijven staan of is er een verbod. Wie weet het of heeft er ervaring mee?

Natuurlijk is er een camperplaats op de Ventoux, kennen jullie CC niet?
Beste Theo,

Ben helemaal nieuw op dit forum. Ga voor het eerst op reis met een camper. Ben heel benieuwd wat je bedoelt met "CC" .... ben me aan het orienteren en inlezen. Groet Lidwien
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24442
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Overnachten op de Mont Ventoux?



Bericht door javanes »

Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Plaats reactie