Bordeaux

Plaats reactie
Euro2016
Berichten: 2
Lid geworden op: di 24 mei 2016, 22:43

Bordeaux



Bericht door Euro2016 »

Hallo iedereen,

In juni ga ik met drie vrienden op reis richting Bordeaux, naar aanleiding van de EK-match tussen België en Ierland op zaterdag 18 juni. We zouden van vrijdag t.e.m. zondag in Bordeaux willen verblijven, maar alle campings in de buurt zijn reeds vol.

Ik vroeg mij af of iemand tips heeft om onze camper car ergens te parkeren? We hebben geen water of elektriciteit nodig, enkel een parkeerplaats waar we mogen staan is voldoende.

Verder vroeg ik mij af of iemand weet wat het Frans/lokaal beleid is betreffende 'wild' parkeren, dus gewoon ergens de camper car op een parking van een warenhuis of langs de straatkant parkeren?

Alvast bedankt.
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Bordeaux



Bericht door Joske »

Zelf heb ik bij de jachthavens iets noord van de binnenstad gestaan.
Oa is daar ook een McDonalds, loop/fietsafstand naar de binnenstad en toen (1/2 jaartje terug) stonden er meer campers.
Ik kan je alleen aan deze link helpen:
Klikkerdeklik
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 76
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 13:53

Re: Bordeaux



Bericht door Vigo »

Dat lijkt mij nu niet echt verstandig om in èèn van de Franse grote steden op dit moment een camper langs de stoeprand te parkeren, of je moet hem onder 20 000 volt stroom kunnen zetten, en dan nog deed ik het niet.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Bordeaux



Bericht door hurktoilet »

In beginsel mag je in Frankrijk overal overnachten waar je ook mag parkeren. Er zijn een paar uitzonderingen, zie mijn pagina camperen in Frankrijk.
Park4Night heeft een paar plekken waar je goed zou kunnen staan. Zelf geen ervaring mee, ik stond eigenlijk op het punt zelf die kant op te rijden maar gezien de brandstofproblemen in Frankrijk zoek ik een andere bestemming.
@Vigo: zo lang je geen politielogo op je auto hebt staan, valt het best mee:-) Serieus: ik lees de laatste dagen nauwelijks meer over nieuwe rellen, maar de situatie blijft gespannen. Het duurt nog even voor TS vertrekt, hopen dat het dan verbeterd is.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 76
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 13:53

Re: Bordeaux



Bericht door Vigo »

@Hurktoilet

Ik spreek uit 40 jaar ervaring met een truck in geheel Europa, de grote steden in o.a Frankrijk zijn de laatste decennia er niet echt veiliger op geworden, je kunt niet zomaar overal maar parkeren, ik ben met gas bespoten onder het slapen in de haven van Marseille met alle gevolgen van dien, bijna gelynched door asielzoekers in Patras en Igounamitsa, gestenigd in Sangatte, neergestoken in Calais, belaagd in Malmö en zo zou ik nog wel even door kunnen gaan.
Uitgeschreven

Re: Bordeaux



Bericht door Uitgeschreven »

Vigo schreef:@Hurktoilet

Ik spreek uit 40 jaar ervaring met een truck in geheel Europa, de grote steden in o.a Frankrijk zijn de laatste decennia er niet echt veiliger op geworden, je kunt niet zomaar overal maar parkeren, ik ben met gas bespoten onder het slapen in de haven van Marseille met alle gevolgen van dien, bijna gelynched door asielzoekers in Patras en Igounamitsa, gestenigd in Sangatte, neergestoken in Calais, belaagd in Malmö en zo zou ik nog wel even door kunnen gaan.

Heb ook 35 jaar internationaal gereden,maar ben nu 9 jaar thuis . Die situatie van jou heb ik nooit meegemaakt.
Slechts éénmaal in Turkije Syriërs aan mijn deur komen zagen maar dat is alles. je moet overal opletten,dat is waar. met de camper staan we overal vrij,uitgenomen in grote steden daar gaan we nooit.Maar dat de situatie nu zo erg is wist ik niet.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Bordeaux



Bericht door hurktoilet »

Ik kom eerlijk gezegd zelden in grote steden. Anderhalf jaar geleden wel vier dagen in hartje Lyon gestaan, zonder problemen, zeg maar gerust heerlijk rustig. Toegegeven, op aangeven van een camperaar uit Lyon, die me ook verteld had waar ik beter niet kon gaan staan.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Globetrotter 2
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 11 apr 2012, 12:13

Re: Bordeaux



Bericht door Globetrotter 2 »

Vigo schreef:@Hurktoilet

Ik spreek uit 40 jaar ervaring met een truck in geheel Europa, de grote steden in o.a Frankrijk zijn de laatste decennia er niet echt veiliger op geworden, je kunt niet zomaar overal maar parkeren, ik ben met gas bespoten onder het slapen in de haven van Marseille met alle gevolgen van dien, bijna gelynched door asielzoekers in Patras en Igounamitsa, gestenigd in Sangatte, neergestoken in Calais, belaagd in Malmö en zo zou ik nog wel even door kunnen gaan.


Ik ben er nu 71 en zit nog wekelijks in rusland- Hongarije-roemenie-italie-enz enz maar die situaties heb ik ook niet mee gemaakt wel in Narbonne ik wou daar gaan slapen en daar spoten ze gas in de cabine maar gelukkig sliep ik nog niet dat is het enige wat ik in mijn 45 jarige trukker leven heb mee gemaakt
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Bordeaux



Bericht door gjvonk »

kijk eens net ten westen van Bordeaux: Saint Medard en Jalles heeft volgens mij ook een camperplaats en anders is de parkeerplaats aldaar van het Leclerc winkelcentrum een alternatief: een km of 5 west van Bordeaux, Mc Donalds (Wifi), en mega winkelcentrum bij de hand. Na de match: of naar de kust (cp's zat) of de Dordogne stroomopwaarts gaan volgen. Ook leuk.
Buscamper fan
Euro2016
Berichten: 2
Lid geworden op: di 24 mei 2016, 22:43

Re: Bordeaux



Bericht door Euro2016 »

Vriendelijk bedankt voor de tips iedereen.

Kan ik uit de laatste post afleiden dat het in principe toegelaten is om op een parking van bijvoorbeeld een winkelcentrum te parkeren? Het is immers de eerste keer dat ik met een camper car op reis ga, het is een die we huren.

Verder vroeg ik mij nog af of er een risico is door ergens in de buurt van de haven de camper car te parkeren? Bestaat er een risico dat onze camper wordt weg getakeld wanneer deze zich ergens bevindt waar niet geparkeerd mag worden?
bobbus
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 17:11

Re: Bordeaux



Bericht door bobbus »

Dat kan altijd gebeuren , maar daar ben je zelf ook wel bij neem k aan , je zet hem niet op een invaliden plek toch . Of de tuin van de burgermeester, of politiebureau.
zonder wrijving geen glans
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Bordeaux



Bericht door gjvonk »

Bij de grote winkelcentra staan vaak campers om te overnachten. Verder vind je bij het begin van de bebouwde kom/plaatsnaam bordje van veel Franse plaatsen, bordjes wanneer het staan met een camper aan plaatselijke verordeningen gebonden is.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
fendje
Berichten: 1114
Lid geworden op: zo 16 dec 2007, 0:04
Locatie: Goirle

Re: Bordeaux



Bericht door fendje »

bobbus schreef:Dat kan altijd gebeuren , maar daar ben je zelf ook wel bij neem k aan , je zet hem niet op een invaliden plek toch . Of de tuin van de burgermeester, of politiebureau.
Op een invalideplaats en de tuin van de burgemeester niet, maar voor de voordeur van de Marie of naast het politiebureau nog nooit
geenproblemen gehad.....

groet, Johan
Sommige dingen gaan wat minder als je ouder wordt,
behalve het vergeten, dat lukt steeds beter
Plaats reactie