Gebrek aan benzine/diesel in Frankrijk

Plaats reactie
JAN60
Berichten: 1856
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 22:22

Re: Gebrek aan benzine/diesel in Frankrijk



Bericht door JAN60 »

Gewoon je mond open blijven doen,zeikers heb je overal op de forums,maar moet eerlijk zeggen hier wel het meest!
Vertrek vanavond naar Frankrijk en zie wel wat ervan komt :think: :thumbup:
Gr Jan
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Gebrek aan benzine/diesel in Frankrijk



Bericht door Jan en Simonne »

Fijne vakantie en hopelijk heb je niet al te veel last! :wave:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Sjaak en Marja
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 7:09
Locatie: Arcen

Re: Gebrek aan benzine/diesel in Frankrijk



Bericht door Sjaak en Marja »

Fijne vakantie Jan, en met die instelling waarmee jij gaat kan ik me aardig vinden.
En wat betreft over die "zeikers" op Forum's, hier is het wel heel erg hoor.
Op het motorforum waar ik regelmatig lees en tik, komt dit geneuzel echt niet voor.
Maar ja.....motorrijders zijn (gelukkig) niet allemaal Camperaars, en vooral ook niet andersom.
Groet,
Marja
bobbus
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 17:11

Re: Gebrek aan benzine/diesel in Frankrijk



Bericht door bobbus »

ik begrijp dat als je meeleest het een en ander op en aan te merken hebt , dat is mooi . Het is een interactief forum iedereen kan bijdragen. Maar wat ik niet snap is dat er op dit draadje helemaal niet zoveel ruis en afdwaal voorkomt. Ik was dus tamelijk verbaast dat deze "bijdrage " er opeens bijstond . Maar nu blijkt het doel van dit alles , het "MOTOR" forum is veel beter . Motorrijders zijn in mijn ogen altijd kinderachtig en neuzelen voortdurend . (sommige)
zonder wrijving geen glans
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Gebrek aan benzine/diesel in Frankrijk



Bericht door thole »

Motorrijders zijn in mijn ogen altijd kinderachtig en neuzelen voortdurend . (sommige)
Wat lekker genuanceerd :crazy:

Als ik op dit moment naar Frankrijk zou gaan of er doorheen zou moeten rijden, ik zou tanken vlak voor de grens en om de 200km waar dat mogelijk is. En 1 of 2 jerrycans mee.
De situatie lijkt iets verbeterd sinds de noodvoorraden zijn aangesproken.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
bobbus
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 17:11

Re: Gebrek aan benzine/diesel in Frankrijk



Bericht door bobbus »

het is erg vervelend om niet te kunnen tanken , het tenslotte een groot land met grote afstanden . fijn om hier te lezen wat er zoal gebeurt in frankrijk.
zonder wrijving geen glans
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Gebrek aan benzine/diesel in Frankrijk



Bericht door Bob Diesel »

Dit staat nu :!: 15.26 uur op de nieuwssite,s (NOS)

Bij meer dan de helft van de Franse pompen is geen brandstof meer te krijgen, of alleen nog op rantsoen. Op een speciale kaart is te zien op welke plekken het probleem het meest nijpend is. De tekorten zijn het gevolg van acties bij Franse olieraffinaderijen. Stakende actievoerders blokkeren de toegang tot raffinaderijen en opslagplaatsen van brandstof, uit protest tegen de plannen van de regering om de arbeidsmarkt te hervormen.
De Franse oproerpolitie heeft vanmiddag een einde gemaakt aan de blokkade van een raffinaderij van oliebedrijf Total. President Hollande waarschuwde actievoerders dat hij er alles aan zal doen om te voorkomen dat ze de Franse economie wurgen. Tegelijkertijd maakte de vakbond CGT bekend dat de acties bij een olie-opslag in Le Havre zeker tot maandag worden voortgezet.

De brandstoftekorten zijn het grootst rond Parijs en Nantes, waar bijna 90 procent van de stations geen brandstof meer heeft. De ANWB raadt automobilisten die van plan zijn om door Frankrijk te reizen aan zich goed voor te bereiden, onder meer door een volle jerrycan mee te nemen en te tanken bij iedere mogelijkheid die zich voordoet.

Voorlopig niet voorbij

Bij de ANWB Alarmcentrale hebben zich inmiddels verschillende Nederlandse automobilisten gemeld die met een lege tank zijn gestrand, maar doordat de auto's niet defect zijn kan de centrale weinig voor ze doen.

De verwachting is dat de tekorten voorlopig aanhouden. Ook als de blokkades worden opgeheven, zal het nog dagen duren voordat alle stations weer zijn bevoorraad.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Gebrek aan benzine/diesel in Frankrijk



Bericht door ellan vannin »

@ Bob, even off topic: kom je die zaken nog ophalen ? moet dan wel voor a.s. woensdag 01/06 of na 12/06 ga naar Isle of Man TT races. :wink:
All4dogs
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Gebrek aan benzine/diesel in Frankrijk



Bericht door Bob Diesel »

Pb gestuurd
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Gebrek aan benzine/diesel in Frankrijk



Bericht door MonRoe »

einde van de blokkades. benzinestations schijnen met een paar dagen weer bevoorraad te zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Gebrek aan benzine/diesel in Frankrijk



Bericht door bertt »

Monique en Roel,

Mocht je in de buurt van Lekeitio terecht komen, zou ik zeker op de gratis CP gaan staan. Het is vlakbij het centrum van een vissers dorp-stadje uiteraard aan zee.
Wij kwamen (wel op vrijdagavond) het centrum inlopen en een drukte op straat, gezinnen met kinderen en alle barretjes goed gevuld. Toen ik aan een jonge dame (die zou wel eens Engels kunnen spreken :wink: ) of er een feest aan de gang was, was het antwoord negatief.
"Is dit dan normaal in Spanje, zoveel volk en gezelligheid op straat?" was mijn vraag.
"Nee mijnheer, niet in Spanje, maar wel in Baskenland"! :)

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Gebrek aan benzine/diesel in Frankrijk



Bericht door Marco Polo »

Niet bij de vuurtoren gaan staan daar. Alhoewel de gemeentepolitie dan wel weer zo vriendelijk was om ons pas om 8:30h de volgende ochtend weg te sturen ;-) :-D
Goeie gasten die Basken :-)
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Gebrek aan benzine/diesel in Frankrijk



Bericht door MonRoe »

bedankt voor de tips. ga morgen weer verder met de route. had dat even stop gezet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Pienmajer
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 21:12
Locatie: Sittard

Re: Gebrek aan benzine/diesel in Frankrijk



Bericht door Pienmajer »

In de buurt van Cannes en Nice stonden begin van de week files voor tankstations. Gisteren en vandaag via tolweg van Marseille naar Nederland gereden. Op de tolweg/peage, heb ik gewoon kunnen tanken, ook niet drukker als anders.
Gr. Pat
Plaats reactie