Terug van 3 weken prachtig Corsica

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bossche Bollen M&R
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 10 jul 2006, 22:30
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Terug van 3 weken prachtig Corsica



Bericht door Bossche Bollen M&R »

Hoi allemaal,

na een tegenvallende vakantie in 2007 op dit toch prachtige eiland, hebben we haar nog één kans gegeven en ze heeft ons op onze wenken bediend: Corsica is en blijft prachtig maar we hebben m.n. nu wél de mooie plekjes gevonden waar we vrij konden staan. Het hielp ook wel mee dat het sept-okt was, het seizoen was duidelijk voorbij. Maar we hebben een heerlijke 3 weken gehad!

Voor een impressie incl. foto's en filmpjes: http://tweebosschebollenopreis.jouwweb.nl/

Bij vragen hoor ik het wel!

Groet,
M&R :cheers:
Gespot in Alice Springs (Australia): "Life is a mistery to be lived, not a problem to be solved!"
Nog zo één: de spreuk op de kentekens van New Hampshire (USA): "Live free or die!"

http://tweebosschebollenopreis.jouwweb.nl
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8261
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Terug van 3 weken prachtig Corsica



Bericht door hurktoilet »

Jullie hebben geen vijandige reacties op wildstaan gekregen van plaatselijke bevolking?
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Terug van 3 weken prachtig Corsica



Bericht door KTManiac »

Heeeeeel lang geleden dat ik er geweest ben (toen nog met auto en klein tentje), en heb Corsica nog steeds op m'n verlanglijstje staan om met de camper te gaan doen.
Jouw reisverslag heeft Corsica onmiddelijk een stuk verder bovenaan dat lijstje gezet! :thumbup:
Gebruikersavatar
Bossche Bollen M&R
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 10 jul 2006, 22:30
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Terug van 3 weken prachtig Corsica



Bericht door Bossche Bollen M&R »

hurktoilet schreef:Jullie hebben geen vijandige reacties op wildstaan gekregen van plaatselijke bevolking?
Hoi,
in 2007 viel de vakantie destijds inderdaad nogal tegen omdat we meerdere malen vervelende reacties hadden gekregen en uiteindelijk een camping op gegaan zijn voor de laatste week. Aan de andere kant, je weet dat het daar niet gewaardeerd wordt dus dan moet je ook niet zeuren. En met die instelling zijn we nu ook gegaan: we zien het wel en als men inderdaad het wederom niet waardeert dan gaan we gewoon netjes op rustige kampeerplaatsen staan.

Maar dus inderdaad, op 1 maal getoeter in de ochtend na bij een strand, geen reacties of wat dan ook gehad.

Ik moet ook zeggen dat wij ons altijd erg netjes gedragen. We zetten hooguit twee stoelen buiten die we in de avond weer netjes opruimen en that's it.

Dus ik denk dat we dit keer mazzel hebben gehad m.n. omdat het ook buiten het seizoen was. Ook hebben we nogal bij wat eenvoudige strandtentjes gestaan en vroegen we altijd netjes of we er een paar dagen konden staan en zodra je dan af en toe eens een koud biertje komt drinken of een hapje komt eten vind men het allemaal wel best. Maar nogmaals, ik denk dat het m.n. afhangt hoe je je zelf presenteert.

:cheers:
Marcel
Gespot in Alice Springs (Australia): "Life is a mistery to be lived, not a problem to be solved!"
Nog zo één: de spreuk op de kentekens van New Hampshire (USA): "Live free or die!"

http://tweebosschebollenopreis.jouwweb.nl
Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Re: Terug van 3 weken prachtig Corsica



Bericht door Camperaapje »

:thumbup: Zo is het bij mij thuis ook...zolang mijn gast zich gedraagt als gast kan er heel veel :D
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8261
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Terug van 3 weken prachtig Corsica



Bericht door hurktoilet »

@camperaapje: klopt in zijn algemeenheid, maar in dit geval is gedrag van de gastheer mee het probleem. Er gaan verhalen over campers die met stenen bekogeld zijn, zelfs als ze alleen maar ergens overdag geparkeerd stonden en op campings overnachtten. Ik kan het waarheidsgehalte daarvan niet beoordelen, maar op Corsica loop ik liever geen risico...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
de engeltjes
Berichten: 7
Lid geworden op: do 25 feb 2016, 13:30
Locatie: weert

Re: Terug van 3 weken prachtig Corsica



Bericht door de engeltjes »

Hoi

Ik ben nieuw hier en ben en probeer zoveel mogelijk te lezen.

Hoe hebben jullie de overtocht geregeld?

We gaan in het najaar 3 1/2 week naar frankrijk/italie.

We wilden onze reis beginnen door eigenlijk recht naar onder door frankrijk te gaan om te beginnen in saint-tropez en dan de hele kustlijn te volgen naar monaco toe vandaar uit naar genua zo door naar napels om dan de oversteek te maken naar corsica en dan terug naar toulon om dan weer naar weert(onze woonplaats) terug te keren.

Nu zit ik te turen op internet naar de bootovertochten,heb je tips voor mij met betrekking tot boeken vooraf of terplekke?

Gr john en mirjam engelen
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Terug van 3 weken prachtig Corsica



Bericht door willemzon »

Wij stonden sant tropez in de buurt en besloten ter plekke een overtocht naar Corsica te boeken en hebben een ticket geboekt via internet en op een camping waar wij opdat moment 2 dagen vertoefden, uitgeprint. Het viel ons op dat de prijzen soms per uur anders waren.

groeten Willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Terug van 3 weken prachtig Corsica



Bericht door jurgenc »

hurktoilet schreef:@camperaapje: klopt in zijn algemeenheid, maar in dit geval is gedrag van de gastheer mee het probleem. Er gaan verhalen over campers die met stenen bekogeld zijn, zelfs als ze alleen maar ergens overdag geparkeerd stonden en op campings overnachtten. Ik kan het waarheidsgehalte daarvan niet beoordelen, maar op Corsica loop ik liever geen risico...
Als het campers zijn met Franse nummerplaat, dan is het redelijk duidelijk wat de oorzaak is. Corsicanen zijn niet zo happig op de Franse bezetter (zoals zij het zien).
H20
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8261
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Terug van 3 weken prachtig Corsica



Bericht door hurktoilet »

@De Engeltjes: 3,5 weken en dan eerst trekken om daarna over te steken naar Corsica? Corsica is zo mooi, dat het wijzer is om daar zo veel mogelijk tijd te besteden, te meer daar veel wegen daar niet erg opschieten (maar wel heel erg mooi zijn). Zie mijn pagina over Corsica.
Qua overtocht: er zijn veel mogelijkheden, maar mijd veerdienst SNCM (heet tegenwoordig MCM). Dreiging faillissement is weliswaar verdwenen, maar deze maatschappij is nog altijd extreem stakingsgevoelig.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 939
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Terug van 3 weken prachtig Corsica



Bericht door LMC591A28JTD »

Wij zijn in 2013 en in 2014 twee keer drie weken in het hoogseizoen naar Corsica geweest. Een enorm mooi eiland, mengeling tussen Zuid-Frankrijk, Griekenland en Italie.
Wij wisten van tevoren en hebben daar ervaren dat je op dat eiland gewoon op een betaalde camping moet gaan staan, dus wij hebben het avontuur van vrij staan op plekken waar dat toch niet mag, gewoon niet genomen. Inderdaad in allerlei reisgidsen en ook op Duitse fora gelezen dat sommige inwoners niets moeten hebben van campers die hun weinige parkeerplekken bezetten en de toch al niet zo rijke Corsicanen inkomsten onthouden door niet op hun campings te gaan staan. En van excessen van gekraste en bekogelde campers heb ik ook gelezen. Daar is mijn camper me te duur voor en we hebben dat eerlijk gezegd ook niet zo ervaren.

Wij zijn wel 1 x 's middags weggestuurd toen we ergens zaten te picknicken en men kennelijk bang was dat we daar gingen kamperen, wat we dus in al die zes weken alleen op campings gedaan hebben.
Zoals geschreven, ik kan alleen maar spreken voor het hoogseizoen en zou iedereen aanraden de Corsicanen dat beetje standgeld te gunnen voor de soms fabelachtig mooie plekken die veel campings hebben.
Soms zijn die campings ook supersimpel en bestaan ze uit vele dorre vierkante meters hooigras en kosten ze ook weinig.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Plaats reactie