tolbadge

Gebruikersavatar
BKp
Berichten: 929
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 10:14
Locatie: Twente

Re: tolbadge



Bericht door BKp »

Tec schreef:Ik ga waarschijnlijk ook over de tolweg richting zuiden.
Mijn camper is 2,90 meter hoog maar er staat een redelijk grote (Ufo) antenne op die tot ongeveer 3,20 meter komt.
Geeft dat problemen bij het automatisch meten van de hoogte ?
In dat geval heeft een tol badge niet veel nut en geeft misschien alleen maar oponthoud.
Graag praktijk ervaringen.
Ik heb een TecRotec (6695ti) met UFO antenne ca. 3.20 meter hoog.
Wordt altijd door de "hoogte meting" voor klasse 3 aangeslagen.
(vroeger bij bemande tolpoortjes nooit, keken zé even :thumbup: )
Bij klasse 3, druk ik op het "knopje" van de intercom,
en meld dan dat mijn camper lager is dan 3 meter, wordt dan altijd gecorrigeerd naar klasse 2.
Tip: :idea:
Omdat het moeilijk is vanuit de camper bij de betaal automaat te komen,
heb ik een nieuwe waterpomp tang in het deur vak van de camper liggen.
Met deze tang kan ik perfect bij de kaart automaat komen voor de bon en de creditcard
(maar ook om op het "knopje" van de intercom te drukken als het niet goed gaat)

Ik denk dat voor dit soort campers een "tolbadge" niet echt zinvol is.
Omdat je vaak in de verkeerde klasse wordt aangeslagen moet dat via de "knop" hersteld worden.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: tolbadge



Bericht door Cee Pee »

Met mijn badge kan ik alleen maar in categorie 1 voor de personenauto en categorie 2 voor de camper aangeslagen worden dus categorie 3 is onmogelijk.
Maar je bent stukken sneller door het tolstation.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: tolbadge



Bericht door hurktoilet »

@CEE PEE: Dat dacht ik ook altijd, want voor categorie 3 en 4 moet je ander systeem hebben, maar toch hoor ik befrichten dat het wel zou gebeuren. zelf gen ervaring mee, met mijn 2,60 meter gaat het altijd goed.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Slag+J16
Berichten: 831
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 15:58

Re: tolbadge



Bericht door Slag+J16 »

Bij de Anwb gekocht en in maart jl. mee naar Frankrijk, plastic plakbeugel ongeveer 20 cm onder de bovenkant van het raam geplakt-- integraal camper---, bij de eerste tolpoort tot vlakbij de slagboom gereden, gestopt en toen ging de boom pas omhoog. Achter Lyon deed de badge het niet , kaartje getrokken--- bij verlaten van de Autoroute -- bleek er een storing in het systeem te zitten-- ook voor de Fransen met een badge. Op de terugweg werkte de badge naar behoren, alleen wij moesten tot vlakbij de boom komen en stilstaan en dan ging de boom open.
Dus niks geen doorrijden met 30 km/uur.
Het zou kunnen zijn dat ik de plakbeugel van de badge toch iets te hoog op de voorruit heb.
Wat is de ervaring van anderen???
Na terugkomst in NL de badge geactiveerd en de trajecten en de afboekingen waren correct verwerkt, waar de badge had gewerkt.
Groet,
Jan
Handyman2
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 19:13
Locatie: Landgraaf

Re: tolbadge



Bericht door Handyman2 »

Hallo Jan,

Tot kort voor de slagboom rijden is normaal, ook wij denken weleens .... Gaat nu wel of niet open :wink:

Er zijn ook bij grotere tolstations met telepeage poorten waar ook een, niet harder als, 30 km bord bij hangt, daar gaat het wel, daar gaat de slagboom al meters voordat je er bent, open. Rustig doorrijden gaat daar wel, let er wel op niet te dicht achter een voorganger te rijden.

Gr. Daniël
Beter een Tramp in de hand, dan 10 in de lucht......
Hymer Tramp 698CL Maxi-Alko - 150 Multijet, EasyDrive Automatische koppeling, Alde-Arktis Pakket, Comfort Pakket, Solar, Votronic VCC 1212-45, 200AH Fraron LiFePO4 Lithiumaccu’s, Indel Kompressor koelkast, Caro Vision II, DVB-T, Zenec 620 met Waeco Dubbellenscamera, Model 2013
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: tolbadge



Bericht door jurgenc »

We hebben met onze semi integraal de beste resultaten als we de badge/dongle gewoon in het midden op het dashboard leggen tegen het raam.
H20
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: tolbadge



Bericht door Cee Pee »

Ik heb de houder voor de badge achter het spiegeltje geplakt en daar werk hij goed, bij een normaal tolpoortje moet je langzaam naar het slagboompje rijden en dan gaat hij open en bij die dertig kilometer poortjes kun je gewoon rustig doorrijden.
Werkt perfect.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
chrisvanlaar
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 16 mei 2010, 13:22
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Re: tolbadge



Bericht door chrisvanlaar »

Bij mijn Camper werkt het perfect en bij de 30km doorgangen konden we inderdaad met die snelheid erdoorheen.
Bij de normale doorgangen kun je langzaam naar de slagboom rijden en gaat deze open zonder dat je helemaal moet stoppen. Ik heb het 1 keer gehad dat bij zo'n doorgang de slagboom niet open ging en reed ik 1 meter terug en weer naar voren en floepte hij open.
De lijst met de betalingen was ook perfect geregeld. Ik heb de transponder van AREA en via de NKC gekocht voor €7,50.
Ik heb het en der gelezen/gehoord dat niet alle meisjes bij de ANWB de goede informatie geven.
Al die transponders kunnen categorie 1,2 EN 3 aangeven, dus als je te hoog bent (dat had ik een jaar geleden met mijn vorige Camper met dakbox was 3.25m hoog) wordt je gewoon voor Categorie 3 aangeslagen en moet je op het belletje drukken om dit te laten corrigeren. Ook kun je later je rekening mailen met een kopie van je kentekenbewijs en dan krijg je ook vlot je teveel betaalde geld terug.

Mijn tegenwoordige Camper is 2.95 hoog en heb nergens problemen gehad voor verkeerde categorie.
Ben erg blij met dat ding want het scheelt tijd (geen file) en je hoeft ook niet uit je raam te hangen om kaartjes te trekken en te betalen.

Chris
Knaus Sunliner 658 LG met Fiat Ducato 244 2,8 JTD Power 107kW (146pk).
Vorige Camper: Dethleffs Globetrotter Fiat Ducato 2,5TD uit 1992
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2482
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: tolbadge



Bericht door rob2 »

vorig jaar maakte onze tolbadge ook vaker slecht contact ( bovenaan ruit integraal )

na de tips uit dit topic
Rob, wij hebben ook zo'n groot raam in onze Hymer, het werkt bij ons het best als we de badge op het dashboard vlak voor het raam leggen.
het ding midden onderaan de ruit op het dashboard geplakt, niet één probleem meer :thumbup: ( nouja met de tolbadge dan...)
Groet,
Rob
Ammeraal
Berichten: 485
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 15:04
Locatie: Lathen Duitsland
Contacteer:

Re: tolbadge



Bericht door Ammeraal »

wij hebben een bip en go besteld a la carte. nu wordt er gezegd dat deze niet voor campers is, volgens bip en go.=. welke hebben jullie?



groeten,

anja
Bekijk mijn site eens: http://www.onzelaikacamper.nl
En geef uw mening in het gastenboek
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: tolbadge



Bericht door hurktoilet »

Nou, ik gebruik bip en go gewoon in mijn camper, geen enkel probleem. Zo lang je in categorie 1 of 2 valt horen alle telepeage-kaarten gewoon te werken, daar is geen verschil tussen. Voor klasse 3 en 4 is een ander systeem beschikbaar.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
deutz
Berichten: 522
Lid geworden op: do 03 nov 2005, 23:36
Locatie: tussen de rivieren

Re: tolbadge



Bericht door deutz »

Met de tolbadge met 30km/uur door de poort rijden, hoe weet je dan voor welke categorie
je wordt aangeslagen?
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: tolbadge



Bericht door Kees_S »

Dat zie je dan online op de afrekening.
Ik neem die 30 Km/h poortjes ook altijd en kijk thuis alles na en dan reclameren (in het Engels) via de mail.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Hymer572
Berichten: 761
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 20:59
Locatie: Apeldoorn

Re: tolbadge



Bericht door Hymer572 »

Je weet dus pas of je batterij op is als je voor een poortje staat, of is er nog een andere manier ?
Groet,

John uut Apeldoorn.
Plaats reactie