Tol met camper

Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Tol met camper



Bericht door hathi »

De knuppel aan het zoeken? Het zal de komende jaren nog wel meer betalen worden,we hebben een Europa,dat veel kost,maar als het om geld gaat is het ieder voor zich,dat zal TS toch ook wel gemerkt hebben,dus Betalen!
Hans
Gebruikersavatar
toine-s
Berichten: 792
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 6:51
Locatie: Waalre

Re: Tol met camper



Bericht door toine-s »

Niet helemaal on topic maar toch... 2 weken geleden een lang weekend naar de morvan geweest. Geen tolwegen gehad. wel bij bij terugkomst 2 bekeuringen van 90,- in de bus. In al die jaren nog nooit gehad, rn of tolweg. Vorig jaar nog zo'n 3000km in frankrijk en spanje zonder tol.
Ja, ik weet het, 50 = 50 en niet 60 maar door al die dorpjes ben je wel eens niet genoeg snelheid kwijt als je de bebouwde kom inrijdt.

Dus, geniet van de tocht via de RN maar let tegenwoordig ontzettend goed op je snelheid want anders wordt het een heel duur reisje.
Blij met onze Phoenix op MAN chassis
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Tol met camper



Bericht door de Jonckheer »

maar door al die dorpjes ben je wel eens niet genoeg snelheid kwijt als je de bebouwde kom inrijdt.
Sygic navigatie op tablet of telefoon helpt daar goed bij door al op een paar honderd meter afstand duidelijk aan te geven welke toegestane snelheid het wordt en af te tellen. Dan kun je alvast de voet van het gaspedaal nemen. Spaart remblokken en bekeuringen.
Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Re: Tol met camper



Bericht door Frans-K »

zo lezende is iedereen er mee eens. Het is een kwestie van zoeken naar de beste oplossing. Wil je snel rijden, dan neem je de betaalde snelweg = tol betalen. Of je neemt de "N" wegen, kost wat meer tijd, maar dan zie je ook meer. Tevens is de brandstof goedkoper, dan bespaar je weer geld.
Dus is het "snel en duur" of "langzaam en goedkoop". En dat zal jet ook wel in Duitsland zo worden. Voor Zwitserland kan je de zelfde berekening maken. Betalen of langzaam.
:mrgreen:
Doorfrankrijk
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 12 jan 2015, 17:27

Re: Tol met camper



Bericht door Doorfrankrijk »

Hey iedereen!

Dankjullie wel voor jullie reacties. Ik zie dat het een hoop heeft losgemaakt (en opgeleverd).
Als camperbezitters kunnen we inderdaad makkelijker de N routes nemen omdat we onderweg gewoon kunnen overnachten in de camper, maar toch is het vaak wel fijn om even tempo te maken en over de péage te rijden (helemaal als de bestemming zuid-frankrijk is). Vandaar dat ik toch baalde dat de Franse snelweg zo duur is, en ik ben niet de enige die daar van baalt want ook in de Franse politiek is het momenteel een heet hangijzer.
Ik dacht laatst iets te horen van besparen op de tolweg, ik ga eens even kijken of ik dat kan vinden.
In ieder geval bedankt voor de nuttige input :)
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7143
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Tol met camper



Bericht door dedruivenplukker »

Waarom met de camper op en neer? laat hem daar staan en vlieg voor een paar Euro's.
Scheelt je zo te horen een hoop geld, tijd en ergernis. :bang:
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Tol met camper



Bericht door faalhaas »

Das een goed idee, tot je besluit toch maar eens naar Zweden of Noorwegen te gaan en je camper staat aan het andere eind van het continent.
Daarnaast heb ik graag een onderhoudsbeurt voor vertrek.
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7143
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Tol met camper



Bericht door dedruivenplukker »

Een beurt onder de zon is toch veel lekkerder, en T.S. wil Doorfrankrijk :bang: :-B :-B :-B
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
Grumble
Berichten: 2047
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 22:21
Locatie: Eibergen

Re: Tol met camper



Bericht door Grumble »

Frans-K schreef:zo lezende is iedereen er mee eens. Het is een kwestie van zoeken naar de beste oplossing. Wil je snel rijden, dan neem je de betaalde snelweg = tol betalen. Of je neemt de "N" wegen, kost wat meer tijd, maar dan zie je ook meer. Tevens is de brandstof goedkoper, dan bespaar je weer geld.
Dus is het "snel en duur" of "langzaam en goedkoop". En dat zal jet ook wel in Duitsland zo worden. Voor Zwitserland kan je de zelfde berekening maken. Betalen of langzaam.
:mrgreen:
Dat denk ik niet: het wegennet in Frankrijk is anders opgezet als in Duitsland: In Frankrijk KAN je de RN óf de PEAGE nemen, in Duitsland kan dat al helemaal niet opmdat de snelweg zo verweven is met de rest van het wegennet, dus daar zal je geen keus hebben.
Gebruikersavatar
chrisvanlaar
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 16 mei 2010, 13:22
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Re: Tol met camper



Bericht door chrisvanlaar »

Ik heb in Frankrijk toen ik naar Bayonne moest een keer een heel stuk op de RN gereden en werd horendol van alle rotondes die ik tegen kwam.

Chris


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Knaus Sunliner 658 LG met Fiat Ducato 244 2,8 JTD Power 107kW (146pk).
Vorige Camper: Dethleffs Globetrotter Fiat Ducato 2,5TD uit 1992
Gebruikersavatar
BKp
Berichten: 929
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 10:14
Locatie: Twente

Re: Tol met camper



Bericht door BKp »

Frans-K schreef:zo lezende is iedereen er mee eens. Het is een kwestie van zoeken naar de beste oplossing. Wil je snel rijden, dan neem je de betaalde snelweg = tol betalen. Of je neemt de "N" wegen, kost wat meer tijd, maar dan zie je ook meer. Tevens is de brandstof goedkoper, dan bespaar je weer geld.
Dus is het "snel en duur" of "langzaam en goedkoop". En dat zal jet ook wel in Duitsland zo worden. Voor Zwitserland kan je de zelfde berekening maken. Betalen of langzaam.
:mrgreen:
In de vergelijking: Tolweg versus RN moeten er volgens mij meer factoren meegenomen worden !!

RN:
-verhoogd risico op ongelukken met plaatselijk verkeer (voetgangers/bromfietsen/motoren/auto's)
-frustratie op twee-baans wegen met een langzame trekker of vrachtauto voor je.
-verhoogde kans op snelheid boetes. (spreek uit ervaring)
-ontelbare rotondes en drempels (om gek van te worden)
-slijtage aan met name de voorbanden (rotondes) en een hoger brandstof gebruik door stop & go.
-goedkopere brandstof bij de grote supermarkt ketens, is een plus voor de RN.

Tol weg:
-is wel duur, maar heeft niet de alle boven beschreven nadelen van de RN.
-rijden op de CC, zéér rustgevend en m.i. veiliger.
-lager brandstof gebruik, maar inderdaad duurdere brandstof
-je bent sneller in de zon gebieden
(daar wil je toch naar toe om te overwinteren, niet op een CP met de kachel aan in de winter periode)

Dus is het niet alleen maar de keuze: "snel en duur" of "langzaam en goedkoop".
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Tol met camper



Bericht door ellan vannin »

dan maar een combinatie van beide
All4dogs
Berg-Keuntje
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 19:14
Locatie: Oirsbeek

Re: Tol met camper



Bericht door Berg-Keuntje »

@Doorfrankrijk,

Snel naar het zuiden neem de tolweg en als je onderweg wilt overnachten verlaat je even de tolweg, kun je even tanken en de volgende dag weer over de tolweg naar de bestemming. Zo doen wij het als wij snel in Zuid Frankrijk willen zijn. Ik wordt gek van al die weggetjes, dorpen, rotondes, stoplichten etc.
Binnenkort Mercedes Benz Viano 3.0 Marco Polo
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6769
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn

Re: Tol met camper



Bericht door janschrik »

dedruivenplukker schreef:Waarom met de camper op en neer? laat hem daar staan en vlieg voor een paar Euro's.
Scheelt je zo te horen een hoop geld, tijd en ergernis. :bang:
Kun je hem ook nog op een Frans kenteken zetten ;)
Knaus TI Sport 650 2007
Plaats reactie